سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شادگان


لاهیجان زاده خبر داد:
دستگیری ضارب محیط بان آبادانی/ کمبود نیرو در محیط زیست بیداد می کند
اهواز ـ خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از دستگیری ضارب محیط بان آبادانی که هفته قبل در محدوده تالاب شادگان مجروح شد، خبر داد.

احمدرضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هادی جلالی محیط بان آبادانی منطقه تالاب شادگان روز دوشنبه 23 تیرماه به دست شکارچیان غیر مجاز مجروح شد.
وی افزود: در نتیجه تیر اندازی تعداد 95 ساچمه در بدن این محیط بان باقی مانده است که با هماهنگی سازمان محیط زیست کشور برای نحوه خروج ساچمه ها با یکی از بیمارستان های تهران صحبت شد و به زودی به تهران اعزام می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: تعداد چهار شکارچی غیرمجاز با این محیط بان درگیر شدند که دو نفر از آنها مسلح بوده و اقدام به شلیک به سمت این محیط بان کردند. روز چهارشنبه نیز ضارب اصلی با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی شادگان دستگیر شد.
لاهیجان زاده بیان کرد: در حال حاضر محیط بانی شادگان تنها چهار تا پنج محیط بان دارد. طبق استاندارد هر دو هزار هکتار حداقل یک محیط بان نیاز دارد. کمبود نیرو در محیط زیست بیداد می کند و این مشکل تنها خاص خوزستان نیست و در کل کشور وجود دارد.
وی عنوان کرد: تعداد مجوزهای ارائه شده برای استخدام خیلی محدود است. به عنوان مثال طبق چارت سازمانی، شهر شادگان حدود 50 نیرو می تواند داشته باشد ولی در شرایط فعلی کارکنان شادگان بسیار کمتر از این تعداد هستند. متاسفانه سهمیه و مجوز استخدام به سازمان محیط زیست برای رفع کمبود ها داده نمی شود.

لاهیجا زاده تصریح کرد: هم اکنون در کل استان حدود 200 نیرو در سازمان محیط زیست فعال هستند در صورتی که طبق تشکیلات سازمانی می توانیم حدود 705 نیرو داشته باشیم بنابراین در حال حاضر کمبود نیروی انسانی در استان قریب به 500 نفر است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: کمبود نیرو برای ما مشکلات فراوانی را به دنبال دارد. پایش منابع آلوده کننده در استان بر عهده ماست بنابراین به تمام صنایع و منابعی که تولید آلودگی می کنند باید سرکشی کنیم و کمبود نیرو ما را با مشکل مواجه می کند.
لاهیجان زاده بیان کرد: طبیعت خوزستان از کوهستان زاگرس تا سواحل دریا و جزایر خلیج فارس است و مبارزه با تخلفات شکار و صید در این طبیعت گسترده بر عهده اداره کل محیط زیست است. کمبود نیرو باعث می شود تا ما به راحتی نتوانیم به یکی از وظایف خود که مبارزه با تخلفات شکار و صید است عمل کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد