سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی


رییس مجمع نمایندگان خوزستان:اعتراض خود را نسبت به ساخت سد معشوره به رییس جمهوری اعلام کرده ایم

اهواز-ایرنا - رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان اعتراض خود را نسبت به سد در حال ساخت معشوره در کوهدشت لرستان را به رییس جمهوری اعلام کرده اند.

صید عیسی دارایی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری خوزستان در اهواز افزود: دراین رابطه گزارشی کارشناسی هم تهیه شده وبه دیگر مسوولان کشور ارائه کرده ایم و درجلسه آتی شورای عالی امنیت هم موضوع را طرح خواهیم نمود.

وی ادامه داد: دراین گزارش مشکلاتی را که این سد برای رودخانه های کرخه ، پلدختر، اندیمشک،شوش ودشت آزادگان ایجاد می کند را مستدل مطرح کرده ایم چرا که بااحداث این سد وانتقال اب از سرشاخه های رود دز این مناطق دچار کم آبی مضاعف می شوند.

وی در ادامه به مشکلات استان پرداخت و ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر مشکل کمبود آب کشاورزی در استان با مشکل برق هم مواجه هستیم و در حالی که حدود یک پنجم گاز کشور از خوزستان تامین می شود ولی بسیاری از شهرکهای استان نظیرمسجد سلیمان،اندیکا،شوش ،دزفول واندیمشک فاقد گاز هستند واز نعمتهای موجود استان بی بهره اند.

وی ادامه داد: در حوزه درمان مشکلات بسیاری داریم و بیمارستانها به حدی فرسوده هستند که بیماران رغبت نمی کنند به آن مراجعه کنند و تجهیزات آنها هم قدیمی است .

وی با انتقاد از نبود دستگاه تشخیصی تصویر برداری ام.ار.آی در شمال استان گفت : بسیاری از مردم ساکن در این مناطق در این زمینه با مشکل مواجه اند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: درحوزه جاده ها هم همین مشکل را داریم درحالی که کرمان رتبه سوم کشور را دراین شاخص دارد خوزستان هشت سال است که در رتبه 13قرار دارد و در جاده های روستایی وآسفالت آنها واقعا مشکل داریم واکثر جاد ه های استان در واقع مالرو هستند.

وی سپس با اشاره به مشکل فاضلاب شهرها به موضوع درامد و هزینه های شهرداری های استان پرداخت و گفت: شهرداریهای استان رها شده اند به طوریکه در برخی شهرداریها با چارت 50 نفر ،700نفر حقوق بگیر جذب شده است که این افراد تنها با با سیاسی کاری وارد سیستم شده اند.

در این نشست همچنین مدیر کل تامین اجتماعی استان طی سخنانی به ارایه گزارشی از وضعیت بیمه شدگان و مستمری بگیران و خدمات این اداره کل ووضعیت درآمد وهزینه آن پرداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد