سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


ارسال به دوستان
استاندار خوزستان:
سند ششم توسعه استان خوزستان در دست اقدام است

استاندار خوزستان گفت: سند ششم توسعه استان خوزستان در دست اقدام است.

خبرگزاری فارس: سند ششم توسعه استان خوزستان در دست اقدام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اداری استان خوزستان که شامگاه چهارشنبه در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: عدم توازنی که در هر بخش در همه جای مملکت شاهد آن هستیم ناشی از جنبه‌های مختلفی است، باید به بخش‌های مختلف استان سفر کرد و عدم توازن و عدم تعادل را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: برای حفظ، نگه داشت و تثبیت جمعیت لازم است که برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر و مشخص‌تر شکل گیرد.

وی با بیان اینکه عدم برنامه ریزی در کشور باعث ایجاد چنین شرایطی شده و اغلب رفتارهای سازمانی که امروزه به‌صورت غلط شکل گرفته ناشی از این بی‌برنامگی و بی‌توجهی‌هاست تصریح کرد: اصرار بر توصیه‌های غلط ساختار و نظام برنامه‌ریزی را بهم می‌ریزد و این امر باعث شده تا در بخش‌هایی که نظام منطقه‌ای قوی‌تر است کار‌ها در اولویت باشند نه جایی که نیاز به رفع مشکل دارند.

مقتدایی با اشاره به اینکه برخی مدیران بعد از تصدی سمت خود کارهای مدیران قبلی را زیر سوال می‌برند و آن‌ها را قبول ندارند گفت: برخی افراد به محض اینکه در سمت خود مستقر شدند فکر می‌کنند نفر قبلی هیچ کاری انجام نداده است و تمام تلاش‌های آن‌ها را زیر سوال می‌برد و بدین شکل هیچ مسئولی مسئولیت کارهای خود را بر عهده نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر شرایط ما به این گونه پیش رود که مدیری در سازمان موفق نیست اما دوره تصدی‌گری را باید کامل طی کند قطعا نظام و ساختارهای آن ایراد دارد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه عدم امانتداری بخش برنامه‌ریزی، اعمال علاقه‌مندی و حمیت‌ها در نظام سبب شده که جامعه بپذیرد حقش را با لابی‌گری باید بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر مدیران تصمیم‌هایی بگیرند که به ضرر استان و شهر باشد باید مورد بازخواست قرار گیرد.

وی افزود: نظام بازرسی و محلی باید قوانین را به‌گونه‌ای تبیین کند که جلوی این تخلفات گرفته شود و گلوگاه‌هایی که می‌تواند جلوی تخلفات را بگیرد را ایجاد کند.

مقتدایی همچنین به عدم اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: تمام کسانی که به عدم اجرای طرح عالیترین مقام کشور در طی 17 سال گذشته بی‌توجهی کردند و به مملکت ضرر رساندند باید پاسخگو باشند. چرا زمانی که ارز 600 تومان بود و با اجرای این طرح می‌توانستند تحولی در استان ایجاد کنند کاری انجام نداده‌اند؟

عالیترین مقام دولت در استان خوزستان اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری را طرحی عظیم در رفع مشکلات اشتغال و سرمایه گذاری در استان دانست و اظهار داشت: اگر پروژه 550 هزار هکتاری و یا بهتر است بگوییم 800 هزار هکتاری در خوزستان اجرا شود بخشی از اشتغال ما حل خواهد شد، اتفاقات خاصی در تولیدات سبد غذایی مردم ایجاد می‌شود.

وی گفت: نظام برنامه‌ریزی تنها مدیریت شما نیست، همه ما مسئول هستیم، باید در تمامی مباحث نظم و انضباطی داشته باشیم که پروژه‌ها و کارهای ما سردرگم و نهایتا اجرا نشوند.

استاندار خوزستان اولویت‌بندی بر اساس نیاز را در راه اندازی پروژه‌ها امری مهم تلقی کرد و تصریح کرد: تصمیم ما بر این است که در خارج از ضوابط و اصول کاری نکنیم، ما در تقسیم پروژه‌ها اولویت را در هر بخش مشخص کنیم و با تمام توان بایستیم تا کاری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی باید مردم را امیدوار کرد و نشان داد که مدیران در کنار آن‌ها هستند افزود: کار سخت اما شدنی است و باید به مردم امید دهیم که همگی باهم در جهت رفع مشکلات جامعه تلاش می‌کنیم.

*گردشگری در استان رونق می‌گیرد

استاندار خوزستان در بخش دیگر سخنان خود توجه به بخش گردشگری خوزستان و رونق آن را از دیگر کارهای مهم در استان تلقی کرد و گفت: در بخش گردشگری ظرفیت‌های بالایی در استان داریم و طبق بررسی‌های انجام شده 8 شهرستان را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم گردشگری را توسعه دهیم.

وی بااشاره به افزایش بودجه گردشگری نسبت به سال‌های گذشته در استان ابراز امیدواری کرد: بودجه‌ای که در سال جاری برای بخش گردشگری در استان در نظر گرفته شده است اعتباری بالغ بر یک هزار و 300 میلیارد تومان است. موافقت نامه مبادله شده و این یک ضمانت‌نامه برای گرفتن پول است.

مقتدایی با بیان اینکه وضعیت استان نا‌امید کننده نیست و رو بهبود است خاطرنشان کرد: همه باید احساس مشارکت کنند، وضعیت استان نه تنها رو به نا‌امیدی نیست بلکه رو به بهبودی پیش رفته است. اگر همه با هم افزایی و برآیند مثبت‌تر و نافذ‌تر یکی شویم شرایط تغییر خواهد کرد.

*مدیران در برخورد با جامعه حوصله به خرج دهند

استاندار خوزستان برخورد جامعه با مسئولان و مدیران را از جمله مباحثی عنوان کرد که می‌بایست بیشتر مورد نظر مدیران استان باشد و در این خصوص تصریح کرد: مدیران اجازه دهید جامعه حرف بزند، به قضاوت بنشیند و شما با استفاده از حرف‌های آنان نکات و ایده‌ها را بررسی و پیگیری کنید.

وی ادامه داد: سازمان‌ها و ادارات به درستی پاسخ مردم را بدهید، چگونه می‌شود در سامانه سامد 11 هزار گزارش شکایات مردمی فقط از یک سازمان اعلام شود و دریغ از اینکه سازمان مربوطه به یک مورد از این شکایات پاسخ دهد. این بیانگر این است که سازمان به بخش مردمی توجهی ندارد.

مقتدایی گفت: جوانان جامعه بمب احساس هستند باید به آن‌ها درست و صریح پاسخ داد و نباید اجازه داد در این خصوص چیزی معلق بماند. دستگاه‌ها در حیطه مسئولیت خود پاسخ خود را به صراحت اعلام کنند.

استاندار خوزستان همچنین با تاکید بر اینکه باید خروجی جلسات را مردم در عمل مدیران ببینند ادامه داد: در بسیاری مواقع مردم در قبال فعالیت‌های مسئولان عکس العمل نشان می‌دهند آیا توجه کرده‌اید که چرا در این خصوص با مدیران برخورد می‌کنند؟

وی افزود: روند جلسات باید به‌گونه‌ای باشد که کار‌ها و نتایج جلسات عملی شود در غیر این صورت برگزاری جلسات تنها به هیچ دردی از مردم دوا نخواهد کرد و فقط حرف مردم درست است.

*سند ششم توسعه استان در دست اقدام

عبدالحسن مقتدایی در پایان از برگزاری کمیته‌هایی جهت بررسی سند ششم توسعه نیز خبر داد و گفت: کمیته‌هایی با حضور نمایندگان استان، مدیران و مسئولان مربوطه در خصوص سند ششم توسعه برگزار خواهد شد تا اهداف و برنامه‌ها دقیق‌تر و جامع‌تر ارائه شوند.

وی افزود: پیشنهاد می‌گردد مدیران ادارات و سازمان‌ها، برنامه‌های خود را ارزیابی کنند آن‌ها را تحلیل کنند و مطابق وضعیت موجود اهدافی را جهت پیشبرد در برنامه ششم توسعه ارائه دهند.

انتهای پیام/2329/ی40

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930426000016#sthash.7Mxu98Ac.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد