سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



ارسال به دوستان
مشاور بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استاندار خوزستان:
تامین اجتماعی خوزستان از سرمایه‌های خود در استان استفاده نمی‌کند

مشاور بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استاندار خوزستان گفت: تامین اجتماعی استان باید پاسخگو باشد که چرا از سرمایه‌های خود در استان استفاده نمی‌کند، ۱۰ سال طول کشیده و هنوز نتوانسته بیمارستانی تاسیس کند.

خبرگزاری فارس: تامین اجتماعی خوزستان از سرمایه‌های خود در استان استفاده نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حیات ممبینی در جلسه شورای اداری که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: همه ما باید توجه کنیم که هزینه کردن در بهداشت و درمان هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه بعد از دفاع ملی و کشاورزی، بهداشت و درمان یکی از مباحث مهم در استان است و دولت باید توجه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: یکی از اقدامات مهم در دولت این بوده که بهداشت و درمان را در اولویت قرار داده و با افزایش 5 برابری بودجه، 495 درصد بودجه را به این بخش اختصاص داده است.

مشاور بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استاندار خوزستان افزود: شرایط بیمارستان‌های استان بسیار نامطلوب است و تامین اجتماعی باید به بیمارستان‌سازی در استان کمک کند و اگر خوزستان اقدامی در این خصوص انجام ندهد، عقب خواهد ماند.

وی ادامه داد: در منابع مدیریتی در استان در بهداشت و درمان مشکل داشته‌ایم و تا جایی فقر در این بخش حاکم شده بود که مردم النگوی زن و بچه خود را می‌فروختند تا بتوانند هزینه‌های درمان را پرداخت کنند.

ممبینی با اشاره به بیمه‌های تکمیلی در استان تصریح کرد: دولت تاکنون نظارتی بر بیمه تکمیلی نداشته و بیمه‌های تکمیلی نیز متعهد به قوانین دولتی نیستند.

وی افزود: بیمه‌های تکمیلی در استان هزینه‌ها را از بیمه‌گر دریافت می‌کنند، اما در قبال پرداخت هزینه‌ها به بیمارستان امتناع می‌کنند و این مساله مشکلات زیادی را برای بیماران و بیمه گر‌های تکمیلی ایجاد می‌کند.

مشاور بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استاندار خوزستان با انتقاد از وضعیت تامین اجتماعی استان خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی استان باید پاسخگو باشد که چرا از سرمایه‌های خود در را استان استفاده نمی‌کند، 10 سال طول کشیده و هنوز نتوانسته بیمارستانی تاسیس کند، در صورتی که در استان‌های تهران و یزد بیمارستان‌های مجهز و زیادی تاسیس می‌شود.

وی ادامه داد: با شرایط موجود در وضعیت درمان استان نباید انتظار داشت که فرزند و یا همسرتان به پزشکی مراجعه کنند، وضعیت پزشکی استان نیازمند نگاه ویژه است و باید به این امر توجه کرد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930426000142#sthash.0qJSHFL1.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد