سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک بحران


مدیرعامل کارخانه شیر پگاه خوزستان کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و بلاتکلیفی نرخ شیر خام و یارانه آن را از دغدغه‌های فعلی این کارخانه عنوان کرد و خواستار رسیدگی مسئولان متولی و همکاری آن‌ها در این زمینه‌ها شد.

منصور شاکریان اظهارکرد: ما از مسئولان در خصوص پرداخت و اعطای تسهیلات به این کارخانه گله‌مند هستیم. بانک‌ها اعطای تسهیلات را متوقف کرده و هیچ‌گونه تسهیلاتی ارائه نمی‌دهند.

وی افزود: از بیش از 1.5 سال گذشته تاکنون درخواست دریافت 5 میلیارد تومان تسهیلات را داشته‌ایم که هنوز با وجود پیگیری‌ها محقق نشده است؛ در حالی که قرار بود این تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به ما پرداخت شود. این وام تصویب و بانک عامل آن‏، بانک صنعت و معدن استان تعیین شده است.

شاکریان ادامه‌داد: از ابتدای امسال هم تاکنون توسط کارخانه این مسأله پیگیری شده اما هنوز یک ریال به ما پرداخت نشده است.

مدیرعامل کارخانه شیر پگاه خوزستان گفت: در حال حاضر ما برای دریافت تسهیلات و تأمین وجوه نقد و سرمایه در گردش کارخانه با بحران مواجه هستیم که این مساله فقط مربوط به کارخانه ما نیست و دیگر شرکت‌های تولیدی استان نیز به شدت با معضل سرمایه در گردش روبه‌رو هستند.

شاکریان بیان‌کرد: هزینه‌های ما بسیار بالا رفته است و نرخ شیر هم در هاله‌ای از  ابهام است. هم دامداران و هم کارخانجات در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

وی اظهارکرد: مشخص نیست که دولت قصد تخصیص یارانه به شیرخام را دارد یا ندارد و باید سریعا وضعیت یارانه شیر مشخص شود و ما باید بدانیم که آیا دولت قصد دارد یارانه دامدار را پرداخت کند یا خیر؟

شاکریان گفت: از 2 هفته گذشته، درخواست افزایش 14 تا 15 درصد نرخ محصولات خود را ارائه داده‌ایم که اگر دولت یارانه ندهد این نرخ تا 30 درصد هم قابل افزایش است.
مرجع / ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد