سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


معاون محترم استاندار باید بداند که وقتی وی در مورد این مساله اظهار بی اطلاعی می کند چه توقعی از سایرین می رود. شاید لازم نباشد که یادآوری کنیم یک سفر کاری به پایتخت و تحقیق در این زمینه و یا حداقل برقراری یک تماس تلفنی با وزیر یا قائم مقام وزیر یا معاون وزیر می تواند آقای خبیر را از این سردرگمی بیرون بیاورد. پر واضح است با این سردرگمی برخی مقامات در خوزستان و بی اطلاعی آنها، این توقع از آنها نابه جا باشد که در سیاست گذاری های کلان کشور تاثیر گذار باشند و یا حتی خود در اتاق فکر «طرح منطقه بندی استانها» جایی داشته باشند
کرامت محمدی زاده: پس از آنکه وزارت کشور خبر از منطقه بندی کشور به 5 منطقه داد و اعلام کرد که استانهای کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی و خوزستان به دبیری کرمانشاه در یک منطقه قرار گرفته اند ، فرج اله خبیر، معاون سیاسی استانداری خوزستان چند روز پیش و پس از انتقاداتی که از سوی برخی رسانه ها درباره طرح جدید وزرات کشور برای منطقه ای کردن استانها صورت گرفت، در گفتگویی با خوزنیوز از جزئیات این طرح اظهار بی اطلاعی کرده و اظهار داشت که چیزی به آنها ابلاغ نشده است.

استانهای کشور به 5 منطقه تقسیم شدند / نقشه

وی پس از آن همچنین در گفت و گویی دیگر اظهار داشته است: بحث منطقه بندی استان های کشور  یک نظریه بود که در سطح ملی ارائه شده است و مفهوم این کار این نیست که استانی زیر نظر استان دیگری برود بلکه بحث مرکزیت یک منطقه است که این مرکزیت باید کجا باشد ولی هنوز چیزی قطعی نیست. نمی دانم آنچه که منتشرشده است مستند به چه مدارکی بود و از کجا این مدارک به رسانه ها داده شده است ما که در سیستم وزارت کشور خدمت می کنیم تا الان به صورت رسمی چیزی دریافت نکرده ایم.

گفته های  این مقام مسئول در خوزستان و اظهار بی اطلاعی وی در حالی است که پیش از این وزارت کشور خبر از اجرایی شدن این طرح داده و حتی قائم مقام وزیر کشور به صراحت اظهار داشته است:جلسات مناطق کشور از سال گذشته آغاز شده و در سطح استانداران برگزار شد که البته این کارگروههای منطقه ای در سطح معاونین و مدیران کل نیز برگزار می شود.

آنچنانکه از اظهارات مقامات وزارت کشور بر می آید این طرح از ابتدا در برنامه کاری آنها  بوده و عزم جدی بر اجرای آن دارند. همچنین از تاثیرات  مهم و گسترده ای که این تقسیمات می تواند بر مسائل استراتژیک استان منجمله مساله انتقال آب داشته باشد (در صورت لزوم در روزهای آتی به آن پرداخته خواهد شد) به نظر می رسد این اظهارات و بی اطلاعی، نوعی سهل انگاری مسئولین استان را در برخورد با این طرح نمایان می سازد.

معاون محترم استاندار باید بداند که وقتی وی در مورد این مساله اظهار بی اطلاعی می کند چه توقعی از سایرین می رود. شاید لازم نباشد که یادآوری کنیم یک سفر کاری به پایتخت و تحقیق در این زمینه و یا حداقل برقراری یک تماس تلفنی با وزیر یا قائم مقام وزیر یا  معاون وزیر می تواند آقای خبیر را از این سردرگمی بیرون بیاورد.

پر واضح است  با این سردرگمی برخی مقامات در خوزستان و بی اطلاعی آنها، این توقع از آنها نابه جا باشد که در سیاست گذاری های کلان کشور تاثیر گذار باشند و یا حتی خود در اتاق فکر «طرح منطقه بندی استانها» جایی داشته باشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد