سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش نگران کننده


عضو شورای شهر اهواز:
رتبه 2 بیکاری در شأن خوزستان نیست

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه از هر 10 شهروند مراجعه کننده به شورای شهر تقریبا هشت نفر درخواست شغل دارند، گفت: رتبه 2 بیکاری در شأن استان خوزستان نیست.

خبرگزاری فارس: رتبه 2 بیکاری در شأن خوزستان نیست

آذر زمانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اهواز اظهار کرد: تعداد زیادی از شهروندان مراجعه کننده به شورای شهر از معضل بیکاری رنج می‌برند و از شورا تقاضای کار و اشتغال دارند ولی متاسفانه در توان شورا نیست که برای این جوانان ایجاد شغل کند یا آنها را در ارگان‌های دولتی به کار بگیرد.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند به کارهای کلیدی‌تری در این زمینه دست بزنند و با تدوین قوانینی در مجلس شورای اسلامی، در رفع بیکاری استان اقدامات موثرتری داشته باشند؛ در شان این استان نیست که رتبه دوم بیکاری را داشته باشد.

زمانپور تصریح کرد: متاسفانه نهادهای دولتی و ارگان‌ها در اقدامات کارآفرینی و ایجاد اشتغال نیز آن‌قدر گره در کار ایجاد می‌کنند که کارآفرینان انگیزه خود را از دست می‌دهند. نیاز است مسئولان در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند و در حل یک مشکل این همه، مسائل را به هم پاس ندهند.

عضو شورای شهر اهواز و کارآفرین نمونه استان با بیان اینکه برخی مشاغل و تولیدات بزرگ تنها به یک کارآفرین نیاز دارد، گفت: کار ضمن اجرا خود را نشان می‌دهد و اگر گره‌های اداری آن باز شود به راحتی قابل اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری اهواز نیز می‌تواند با اجاره کردن مکان‌هایی برای اشتغال بانوان در زمینه کارآفرینی تاثیر بسزایی داشته باشد؛ بانوان اهوازی دارای استعدادها و توانایی‌های بسیاری هستند که می‌توانند با تولیدات صنایع محلی و عرضه آن در نمایشگاه‌ها، از این استعداد خود استفاده کنند و حتی به استان‌ها و کشورهای همجوار صادرات داشته باشند.

زمانپور بیان کرد: باید با نگاه استفاده از تمام روزنه‌ها برای اشتغال جوانان وارد عمل شد و فرصت کار به جوانان داده شود چرا که در ایجاد اعتماد به نفس جوانان و کاهش بزه و جرم در جامعه بسیار تاثیرگذار است.

عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: اشتغال جوانان علاوه بر افزایش تولیدات، امنیت را در جامعه به ارمغان می‌آورد و شاخص‌های نقاط منفی را کاهش می‌دهد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930414000487#sthash.zdhNEdL2.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد