سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


نماینده مردم اهواز در مجلس در گفت‌وگو با فارس خبر داد
آغاز تحقیق و تفحص از شرکت فولاد خوزستان از هفته جاری

نماینده مردم اهواز در مجلس با اعلام آمادگی به عنوان نماینده تام‌الاختیار کمیته تحقیق و تفحص از بررسی وضعیت عملکرد شرکت‌های فولاد در استان خوزستان، گفت: تحقیقات از شرکت فولاد خوزستان از این هفته آغاز می‌شود.

سید شریف حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از اهواز با بیان اینکه تحقیق و تفحص از موارد قانونی است که در آیین نامه داخلی مجلس وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به درخواست برخی نمایندگان مبنی بر تحقیق و تفحص از فولاد کشور، این موضوع در کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی مطرح شد و مصوبه‌ای برای تحقیق و تفحص از فولاد در کل کشور به تصویب رسید.

حسینی در ادامه گفت: پس از نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت و انتخاب اینجانب به عنوان عضو هیئت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص، نماینده تام الاختیار کمیته برای بررسی وضعیت فولاد استان و نه تنها شرکت فولاد خوزستان قرار گرفتم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت فولاد خوزستان بزرگ‌ترین شرکت فولاد کشور است، تصریح کرد: تحقیقات در بررسی وضعیت این شرکت از این هفته آغاز می‌شود؛ تحقیقات در خصوص نحوه واگذاری شرکت، پول‌هایی که بابت این واگذاری دریافت شده، نحوه هزینه این پول‌ها، پروژه‌های اجرایی، نحوه استخدام‌ها و استفاده از پیمانکاران، خرید و فروش و سایر فعالیت‌های شرکت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: کمیته تحقیق و تفحص پس از تهیه گزارش از شرکت و انطباق آن با گزارش کشوری، گزارش را در صحن علنی مجلس قرائت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مواردی که نیاز است به کمیسیون اصل 90 ارجاع داده می‌شود و طبق قانون قوه قضاییه به آن رسیدگی خواهد کرد.

حسینی ادامه داد: در این تحقیق و تفحص‌ها با توجه به شرایط موجود حتی درآمدهایی که در بانک‌های استان رسوب می‌کنند و سایر مواردی که نیاز به بررسی دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: کمیته تحقیق و تفحص بدون هیچ‌گونه ذهنیت و پیش‌بینی بررسی‌های خود را انجام می‌دهد و گزارش‌ها بر اساس واقعیت موجود خواهد بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیر  عامل شرکت فولاد خوزستان نیز در خصوص این تحقیقات نشست اولیه را برگزار و نماینده خود را برای هماهنگی با کمیته معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع تحقیق و تفحص از صنایع و دستگاه‌های مختلف یک امر عادی و روال قانونی است، گفت: این تحقیقات به شرکت یا ارگان خاصی محدود نمی‌شود.

وی اضافه کرد: کما اینکه پیش از این شرکت خودروسازی و دانشگاه آزاد اسلامی مورد تحقیق و تفحص قرار گرفتند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: از شهروندان و پرسنل شرکت فولاد خوزستان تقاضا می‌شود در صورتی که مواردی برای انجام دقیق‌تر تحقیقات مدنظر دارند به کمیته تحقیق و تفحص ارائه دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد