سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتظامی خوزستان


جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان خبر داد
افزایش 42 درصدی کشفیات مواد مخدر در خوزستان

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان از افزایش 42 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان خوزستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: افزایش 42 درصدی کشفیات مواد مخدر در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی صالحی عصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: قرارگاه مبارزه با سرقت در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور راه‌اندازی شده و در عملیات این قرارگاه در مدت یک هفته برنامه‌های ویژه‌ای در زمینه مبارزه با سرقت و برخورد با سارقان و مجرمان حرفه‌ای اجرا شد.

وی افزود: در طول این یک هفته در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی ناجای کشور با عنوان سال مبارزه با سرقت، قرارگاه مذکور در استان خوزستان در عملیات خود، 30 دستگاه خودرو، 133 دستگاه موتورسیلکت، 40 فقره کیف‌قاپی و 23 فقره سرقت موبایل کشف کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: مجموع کشفیات پلیس استان در این عملیات یک هفته‌ای، 851 فقره انواع سرقت بوده و تعداد 543 نفر از سارقان و مجرمان حرفه‌ای نیز دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

صالحی به عملکرد یک ماهه پلیس در حوزه‌های پلیس آگاهی، مبارزه با مواد مخدر، پلیس راهور و پلیس راه اشاره کرد و گفت: در خردادماه امسال سرقت‌های مهم و تاثیرگذار بر امنیت روانی مردم، در خوزستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرد به طوری که در طول این مدت سرقت بانک و سرقت طلافروشی در استان به وقوع نپیوسته است.

وی خاطرنشان کرد: در خردادماه 93 در مقایسه با خرداد 92 میزان کشفیات در حوزه‌های مختلف، 23 درصد افزایش پیدا کرد، همچنین در خرداد ماه امسال، 73 درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته کشف شدند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان عنوان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر در خردادماه امسال افزایش 42 درصدی کشف انواع مواد مخدر داشتیم، هشت باند مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند و در جریان این عملیات، 497 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد و 22 درصد افزایش دستگیری را در این حوزه شاهد بودیم.

صالحی همچنین در ارتباط با سوخت قاچاق نیز گفت: در خردادماه امسال کشفیات انواع سوخت قاچاق با افزایش 143 درصدی مواجه بوده است.

وی در حوزه پلیس راهور نیز به کاهش 16 درصدی تصادفات شهری در خردادماه امسال اشاره کرد و افزود: در موارد مختلفی همچون تصادفات خسارتی، جرمی و منجر به فوت شاهد کاهش چشمگیری بودیم که نشان می‌دهد شهروندان در حوزه راهنمایی و رانندگی به سوی قانونمند شدن و قانونگرایی پیش رفته‌اند، در حوزه پلیس راه نیز در مجموع تصادفات جاده‌ای در خردادماه 4 درصد کاهش تصادفات را شاهد بوده‌ایم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در ادامه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ابلاغ اطلاعیه پلیس در ارتباط با مبارزه با روزه‌خواری و مصادیق روزه‌خواری اشاره کرد و گفت: طرح مبارزه با روزه‌خواری در ماه مبارک رمضان با تاکید بر رعایت شئونات اسلامی و برخورد با مصادیق روزه‌خواری از روز گذشته در استان به اجرا در آمده است.

صالحی افزود: تمام نیروهای انتظامی و پلیس راهور با ابلاغ طرح مبارزه با مصادیق روزه‌خواری، فعالیت خود را در راستای اجرای طرح آغاز کرده‌اند و با افرادی که تظاهر به روزه‌خواری برخورد می‌کنند.

وی متذکر شد: مبنای کار بر تذکر زبانی است که در صورتی که این تظاهر از سوی راننده خودرو یا سرنشینان آن رخ دهد، خودرو اعمال قانون شده و به پارکینگ منتقل می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: بیمار بودن یا مسافر بودن دلیلی بر توجیه روزه‌خواری نیست، به همین دلیل به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ابلاغ شده که محلی را به صورت سرپوشیده برای همراهان بیمارانی که از شهرستان‌ها به مرکز استان سفر می کنند، آماده کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که تظاهر به روزه‌خواری کنند و عمل آنها از مصادیق هنجارشکنی باشد، برای تشکیل پرونده به دستگاه قضایی ارجاع داده خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد