سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک بحران



اسدیان مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان هشدار داد:
موج گرمای بی سابق در شهرهای خوزستان ، مصرف لوازم سرد کننده برقی را افزایش داد / با توجه به ظرفیت ثابت شبکه های توزیع برق استان، ضرورت مدیریت صرفه جویی در تابستان پیش رو بیش از هر زمان دیگراحساس می شود / استفاده از از لوازم پر مصرف برقی مانند اتو، ماشین لباس شویی، چرخ گوشتی و مانند اینها و نیز استفاده از لامپ های کم مصرف و نئون در محل هایی که روشنایی مداوم آنها نیاز است، می تواند در کاهش پیک بار در ساعات پرمصرف شبکه موثر واقع گردد
با افزایش دمای هوا که بی طور بی سابقه ای در شهرهای استان خوزستان اتفاق افتاده است، استفاده از لوازم برق خنک کننده نیز افزایش یافته است.

بنا به گزارش خبرنگار ما استفاده ساعات بیشتری از کولر گازی به عنوان تنها وسیله ای که امکان خنک کردن منازل و ادارات را دارد، بیش از سال های قبل مورد توجه قرار گرفته است. کولر گازی های پنجره ای و اسپیلت که نسبت به سایر لوازم خنگ کننده، از برق بیشتری استفاده می کنند، در افزایش پیک برق نقش موثری دارند.
با توجه به پیش بینی هایی که گرم ترین تابستان یکصد سال گذشته را برای امسال گمان زنی کرده است، پیک بار در شبکه های توزیع برق استان خوزستان نیز با افزایش بی سابقه ای روبرو خواهد بود.
در این حال، مهندس اسدیان مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان با تاکید بر مدیریت صرفه جویی در برنامه زندگی شهروندان خوزستانی گفت: با توجه به ظرفیت ثابت شبکه های توزیع برق استان، ضرورت مدیریت صرفه جویی در تابستان پیش رو بیش از هر زمان دیگراحساس می شود.
وی افزود: اقدام ارزنده استانداری خوزستان در تغییر ساعات اداری که به توصیه شرکت توزیع برق خوزستان و از چند سال قبل آغاز گردیده است، می تواند در کاهش مصرف برق موثر واقع گردد.
وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ صرفه جویی در میان خانواده ها گفت: شهروندان خوزستانی می توانند با توجه به نکات کوچک اما مهمی که در صرفه جویی وجود دارد، از تحمیل بار اضافی و غیر ضروری به شبکه برق و تاسیسات آن جلوگیری کنند.
وی با برشماری برخی از لوازم پرمصرف برقی که امکان استفاده آنها در ساعات غیر پیک شبکه وجود دارد افزود: استفاده از از لوازم پر مصرف برقی مانند اتو، ماشین لباس شویی، چرخ گوشتی و مانند اینها و نیز استفاده از لامپ های کم مصرف و نئون در محل هایی که روشنایی مداوم آنها نیاز است، می تواند در کاهش پیک بار در ساعات پرمصرف شبکه موثر واقع گردد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد