سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ورزشی


بی تردید دفاع ایران مهم ترین نقش را در بازی امروز تیم ملی داشت ، هر چند که هوشیاری و حرکات سنجیده حقیقی ، دروازه بان تیم ملی کشورمان در این میان بسیار ارزشمند بود.این اولین باری بود که تیم ملی ایران در یک مسابقه جام جهانی گل نخورد و دروازه اش بسته ماند و به همین دلیل علیرضا حقیقی اولین دروازه بان ایرانی لقب گرفت که در یک مسابقه جام جهانی گل نخورده است.
تیم ملی  فوتبال ایران در نخستین بازی خود در رقابت های جام جهانی برزیل، بازی قابل قبولی ارائه کرد و یک امتیاز گرفت.
به گزارش عصرایران ، در دومین بازی از گروه F جام جهانی ، دو تیم ایران و نیجریه به مصاف هم رفتند که بعد از یک بازی نفسگیر ، دو تیم به نتیجه مساوی صفر بر صفر رضایت دادند.
کارلوس کی روش، ساختار تیم ملی ایران را کاملاً دفاعی چیده بود و همین امر باعث شد حملات بی امان نیجریه ای ها که از همان ابتدای بازی تا لحظات پایانی در زمین ایران جریان داشت، ناکام بماند.
بی تردید دفاع ایران مهم ترین نقش را در بازی امروز تیم ملی داشت ، هر چند که هوشیاری و حرکات سنجیده حقیقی ، دروازه بان تیم ملی کشورمان در این میان بسیار ارزشمند بود.
تیم ملی در این دیدار ، چندین موقعیت نزدیک به گل نیز داشت که عجله بازیکنان ایران باعث شد این فرصت های نصفه و نیمه ، تبدیل به گل نشود. به  نظر می رسد که تیم ایران برنامه جدی برای گلزنی نداشت و بیشتر به ضد حمله ها و ضربات ایستگاهی دل بسته بود که آن هم در نهایت ره به جایی نبرد. به نظر می رسد باید برای دو بازی بعدی اصلاحاتی در سیستم تهاجمی تیم صورت گیرد.
پیش از این ، دو تیم استرالیا و ژاپن - دیگر نمایندگان آسیااقیانوسیه در جام جهانی - به رقبای خود باخته بودند و این ، اولین امتیاز آسیایی ها در این رقابت ها بود.
تساوی ایران در حالی رخ داد که بسیاری از ناظران ، باخت ایران در برابر نیجریه را قطعی می دانستند.
این اولین باری بود که تیم ملی ایران در یک مسابقه جام جهانی گل نخورد و دروازه اش بسته ماند و به همین دلیل علیرضا حقیقی اولین دروازه بان ایرانی لقب گرفت که در یک مسابقه جام جهانی گل نخورده است. همچنین اولین بار بود که ایران در اولین بازی اش در جام جهانی امتیاز گرفت.
در این بازی ، آندرانیک تیموریان کارت زرد گرفت. 39 هزار نفر هم در ورزشگاه این دیدار را از نزدیک تماشا کردند که تشویق های بی امان  ایرانی های حاضر در استادیوم صدای غالب محیط بود.
به نظر می رسد با کسب این امتیاز ، روحیه تیم ملی تقویت شود ، هر چند که دو بازی سخت در پیش است. اولی در برابر آرژانتین که به قهرمانی جام می اندیشد و دیگری بوسنی که در بازی با آرژانتین، آن را بسیار آزرد و اگر گل به خودی نزده بود، 2 بر یک نمی باخت.بازی بعدی ایران شنبه 31 خرداد در برابر آرژانتین خواهد بود.

جام جهانی 2014 - برزیل
تیم ملی فوتبال آلمان در اولین دیدار خود در جام جهانی موفق شد رونالدو و یارانش در پرتغال را با یک شکست سنگین بدرقه کند.
شکست سنگین پرتغال مقابل آلمان/ اولین هت‌تریک جام رقم خورد +جدولویژه نامه جام جهانی مشرق - در یکی از حساس ترین دیدارهای مرحله گروهی جام جهانی 2014 تیم‌های آلمان و پرتغال از ساعت 20:30 به وقت ایران در ورزشگاه فونته‌نووا شهر سالوادور به مصاف هم رفتند که در نهایت این دیدار با نتیجه 4 بر صفر به نفع آلمان به پایان رسید.

پرتغالی‌ها در 7 دقیقه ابتدایی بازی دو موقعیت خوب گلزنی را توسط آلمیدا و رونالدو از دست دادند اما لحظاتی بعد سامی خدیرا در حالی که دروازه پرتغال خالی بود نتوانست برای ژرمن‌ها گلزنی کند.

در دقیقه 11 خطای پریرا روی گوتزه در محوطه جریمه از سوی داور پنالتی اعلام شد تا توماس مولر، آقای گل جام جهانی 2010 اولین گل آلمان را در جام جهانی 2014 به ثمر برساند.

هوگو آلمیدا مهاجم پرتغال در دقیقه 26 دچار مصدومیت شدید شد و جای خودش را به اِدِر داد. 

در دقیقه 31 آلمان بار دیگر گل زد و روی ارسال کرنر تونی کروس، مت هوملس با یک ضربه سر دیدنی گل دوم شاگردان یواخیم لو را ثبت کرد.

داور در دقیقه 37 به خاطر خطای شدید په‌په روی توماس مولر و ضربه سَر وی به صورت هافبک آلمان، این بازیکن را با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج کرد تا مشکلات بنتو بیشتر شود.

در حالی که همه منتظر شنیدن سوت پایان بودند توماس مولر در دقیقه 1+45 روی پاس تونی کروس، برای سومین بار دروازه پرتغال را فرو ریخت تا نیمه اول با برتری 3 بر صفر ژرمن‌ها خاتمه یابد.

با شروع نیمه دوم پرتغال 10 نفره با یک تغییر نسبت به نیمه اول وارد زمین شد اما باز هم این آلمان‌ها بودند که اختیار بازی را در دست گرفتند و اوزیل می‌توانست در دقیقه 50 چهارمین گل رابه ثمر برساند اما این اتفاق رخ نداد.

در دقیقه 63 فابیو کوئنترائو مدافع پرتغال هم دچار مصدومیت شدید شد تا جای خود را به آلمیدا مدافع جوان پرتغال بدهد. این دومین تعویض اجباری پائولو بنتو در این مسابقه بود.

10 دقیقه بعد از مصدومیت کوئنترائو مت هوملس زننده گل دوم آلمان هم مصدوم شد تا جای خود را به شوکوردان مصطفی بدهد.

توماس مولر دقیقه 78 روی یک توپ برگشتی برای سومین بار گلزنی کرد تا اولین هتریک جام جهانی 2014 ثبت شود و به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد. به این ترتیب توماس مولر در 7 بازی خود در جام جهانی موفق به زدن 8 گل شده است که رکوردی جالب توجه محسوب می‌شود. 
در نهایت این دیدار با نتیجه 4-0 پایان یافت تا آلمان شروعی طوفانی در جام بیستم داشته باشد. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم از نزدیک شاهد این برد شیرین مردان کشورش بود.

شکست سنگین پرتغال مقابل آلمان/ اولین هت‌تریک جام رقم خورد +جدول

در پایان این دیدار توماس مولر با زدن 3 گل به عنوان برترین بازیکن دیدار 2 تیم آلمان و پرتغال انتخاب شد. وی در 82 دقیقه حضورش در زمین 35 پاس داد و 4 شوت نیز به سمت دروازه پرتغال زد. 

ترکیب تیم پرتغال: پاتریسیو، آلوس، په‌‌په، ولوسو (کاستا) ، کوئنترائو (آلمیدا)، رونالدو، موتینیو، آلمیدا (ادر) ، میرلس، نانی، پریرا

ترکیب تیم آلمان:‌ نویر، بواتنگ، مرته‌ساکر، هوملس(مصطفی)، هوودس، لام، کروس، گوتسه، اوزیل (شورلر) ، خدیرا، مولر (پودولسکی)

به گزارش مشرق، از ساعت 02:30 بامداد فردا نیز آمریکا و غنا به مصاف هم می روند.

جدول رده بندی گروه G

ردیفتیمبازی هابردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضل گلامتیاز
1آلمان11004043
2آمریکا00000000
3غنا00000000
4پرتغال100104-40

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد