سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول



در صورت تخصیص اعتبار 400 میلیونی؛
به علت احداث سد بختیاری و به زیر آب رفتن محل پل ، احداث یک پل نفررو با عرض ۱/۵ متر و طول ۱۲۰ متر لازم می باشد که کار مطالعه و طراحی آن انجام شده است
خوزنیوز: پس از درج مطلبی با عنوان «18 سال از تخریب پل می گذرد! / عشایر: تکلیف ما را روشن کنید»  رییس اداره امور عشایر شهرستان دزفول پاسخی در این زمینه ارسال کرده است که متن آن در زیر می آید:

احتراما ، ضمن تشکر از جنابعالی و همکاران در رابطه با انتشار خبر گرگر پل کول و مشکلات مربوط به عشایر محترم لازم می دانم ذکر نکاتی چند بعنوان پاسخ در سایت جهت اطلاع رسانی مردم شریف و شهید پرور استان خوزستان درج گردد.

۱- پل کول مهمترین ایلراه اصلی عشایر شهرستان دزفول به سمت استان لرستان می باشد که سالیانه حدود یکهزار خانوار عشایری از مسیر آن کوچ می کنند.
۲-در سال ۱۳۸۷ نسبت به مرمت بخشی از پل قدیم اقدام گردید ولی در اثر سیلاب و طغیان رودخانه طرف دیگر پل تخریب گردید.
۳-به علت احداث سد بختیاری و به زیر آب رفتن محل پل ، احداث یک پل نفررو با عرض ۱/۵ متر و طول ۱۲۰ متر لازم می باشد که کار مطالعه و طراحی آن انجام شده است.
۴-عملیات مسیر شکافی و احداث ۲۰ کیلومتر جاده اصلی پل کول از منطقه سه راهی امامزاده احمد فداله (ع) ت ۳ کیلومتری پل کول از محل اعتبارات ملی در سال ۹۰ با اعتباری بالغ بر۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/ ۱۱ ریال صورت گرفت.
۵-برای احداث پل فلزی نفررو اعتبار ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/ ۴ریال برآورد صورت گرفته که امید است در اعتبارات آینده تخصیص صورت گیرد.
۶-در خصوص نگهداری گرگر پل کول حدود یک ماه قبل بازدید مدیر کل محترم امور عشایر استان خوزستان و پرسنل شهرستان از منطقه مذکور بازدید صورت گرفت.
۷-در خصوص رفع مشکلات احتمالی ، تعمیر و نگهداری گرگر شامل تعویض کابین فلزی ، کشش سیمهای فولادی ، تقویت دکل های مهار، احداث سکوی استقرار دام در سال جاری صورت گرفت.
۸-در حال حاضر پیگیری لازم برای تامین اعتبار پل کول در اولویت برنامه های اداره کل امور عشایر استان خوزستان قرار دارد که امید است اعتبار لازم برای احداث پل کول به اداره امور عشایر شهرستان دزفول تخصیص داده شود.
9- امید است با توجه به اقدامات اساسی صورت گرفته اداره امور عشایر شهرستان دزفول در منطقه ده زنون و رسیدن عملیات اجرایی به نزدیکترین مکان به پل کول امید است در آینده شاهد تکمیل پروژه و تخصیص اعتبار جهت احداث پل کول باشیم.
وی در پایان با بیان اینکه عشایر تولید کنندگان صبور قانع و بی ادعای شهرستان هستند که سهم بسزایی از تولید و اشتغال را به خود اختصاص داده اند اظهار امیدواری نمود بتوانیم در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گامهای موثرتری را جهت رفع مشکلات این قشر زحمت کش برداریم.

محسن پورفرخی 
رییس اداره امور عشایر شهرستان دزفول
با تقدیم احترام- محسن پورفرخی رییس اداره امور عشایر شهرستان دزفول
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد