سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



ساندی تایمز ادعا کرد:
ژنرال سلیمانی هفته ی گذشته با 67 مشاور ارشد خود به عراق سفر کرد و اکنون فرماندهی عملیات ها را برعهده دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه انگلیسی ساندی تایمز مدعی شد: ایران فرماندهی ارتش از هم فروپاشیده عراق را برعهده گرفته تا با نیروهای گروه تروریستی داعش مقابله کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»،  این روزنامه انگلیسی ادعا کرد: ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران، عملیات دفاع از بغداد پایتخت عراق را در مقابل حملات نیروهای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، فرماندهی می‌کند. 

یک منبع عراقی مدعی شد: ژنرال سلیمانی هفته ی گذشته با 67 مشاور ارشد خود به عراق سفر کرد و اکنون فرماندهی عملیات ها را برعهده دارد.

در ادامه این گزارش ادعا شده است که قاسم سلیمانی هم‌اینک فرماندهی عملیات ارتش عراق را در دست گرفته و بر استقرار نیروهای عراقی و برنامه ریزی برای عملیات، نظارت دارد.

روزنامه ایندیپندنت نیز در مقاله‌ای به قلم پاتریک کوکبرین نوشته است که فروپاشی سریع ارتش عراق با یک میلیون نیروی مسلح در مقابل یک گروه شبه نظامی، به عنوان یک حادثه بی سابقه در تاریخ فروپاشی نیروهای نظامی و امنیتی به شمار می‌آید.

نویسنده این مقاله ابراز عقیده کرده است که فساد در فرماندهی ارتش عراق، یکی از عوامل نبود روحیه جنگجویانه در این ارتش بوده و سربازان عراقی، تا کنون آموزش کافی برای مقابله با بحران‌ها را ندیده‌اند. 

باوجود تکذیب های مکرر ایران در مورد حضور سپاه در عراق، ظاهرا میزان تاثیرگذاری سردار سلیمانی به حدی زیاد است که گزارش های بسیاری در مورد نقش مثبت او منتشر می شود.


دبیرکل سازمان ملل گزارش‌های منتشر شده درباره کشته شدن تعداد زیادی از سربازان عراقی درپی هجوم تروریست‌ها به شهرهای مختلف عراق را بسیار ناراحت کننده خواند
کد خبر: ۴۰۸۶۰۸
تاریخ انتشار:۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲-16 June 2014
دبیرکل سازمان ملل با انتقاد شدید از اقدامات نیروهای داعش در عراق از بیانیه آیت‌الله سیستانی مبنی بر حفظ اتحاد در عراق حمایت کرد.
به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل گزارش‌های منتشر شده درباره کشته شدن تعداد زیادی از سربازان عراقی درپی هجوم تروریست‌ها به شهرهای مختلف عراق را بسیار ناراحت کننده خواند و خواهان محاکمه عاملان این جنایات شد.
دبیرکل سازمان ملل امروز دوشنبه، نسبت به خشونت‌های فرقه‌ای در این کشور هشدار داد که می‌تواند باعث شعله‌ور شدن خشونت و درگیری‌های عمیق در سراسر منطقه خواهد شد.
وی از بیانیه منتشر شده از سوی آیت‌الله سیستانی مبنی بر لزوم حفظ اتحاد در عراق حمایت  و در ادامه اعلام کرد که این بیانیه بیانگر وجود یک صدای عمیق عقلانیت و منطق است.

تحولات این روزهای عراق، در انبوهی از تبلیغات گروه های تروریستی گرفتار آمده است.تروریست هایی که بیش از آنکه در عرصه عملیاتی موفقیت کسب کنند، عمدتا در عرصه جنگ روانی موفق عمل کرده اند. در این میان دبیر شورای امنیت ملی کشورمان اشاره ای به پشت پرده این تحولات داشته است.
کد خبر: ۴۰۸۴۲۶
تاریخ انتشار:۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳-16 June 2014
دبیرشورای عالی امنیت ملی با اشاره به برخی اخبار منتشره در رسانه های غربی راجع به احتمال همکاری ایران و آمریکا در بحران عراق افزود: این موضوعات کارکرد جنگ روانی داشته و کاملا غیر‌واقعی است.
به گزارش «تابناک»، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، در خصوص آخرین تحولات عراق در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا در چهارچوب اجرای سیاست ایجاد ارتش‌های باز بستر شکل‌گیری و رشد گروه‌های مسلح تررویبستی مشابه داعش را فراهم کرده است.وی با اشاره به همکاری‌های‌ مالی اطلاعاتی و لجستیکی برخی متحدان آمریکا در اجرای سیاست افزود: ایجاد رعب، بی ثباتی و مقابله مسلحانه و خشن با خواست و اراده مردم که در قالب انتخابات آزاد برای تعیین سرنوشت کشورها رقم می‌خورد، از اهداف اصلی آمریکا در پیگیری سیاست ارتش‌های باز است.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر نقش گروه فرماندهان جنایتکار بعثی در هدایت عملیاتی گروهک داعش اظهار داشت: استفاده از افراط‌گرایان خشن برای اعمال اراده آمریکا در برابر خواست و اراده مردم عراق و سوریه ضمن آنکه چهره ای خشن و غیر انسانی از اسلام ارائه می‌‌کند، خطر بازگشت تروریست‌ها به کشورهای مجری سیاست‌های آمریکا را کاهش می‌‌دهد.
وی با تقدیر از مردم مسلمان عراق، اعم از شیعی و سنی و کرد که با هشیاری شناخت دقیق فتنه‌گری بیگانه با اتحاد و همدلی به درخواست‌های مراجع و علمای دینی پاسخ مثبت داده و به دفاع از کشور خود پرداخته‌اند، افزود: تاریخ نشان می‌‌دهد ‌ملت بزرگ عراق برای حفظ و استقلال کشور و اعمال خواست و اراده خود هیچ گاه نیازمند دلسوزی دایه‌های آلوده اما مدعی مهربان‌تر از مادر نبوده  و بی‌گمان تهدیدات تروریسم اخیر را چون گذشته پشت سر خواهد گذارد.
شمخانی با فریبکارانه خواندن برخی اظهارات اعلام شده از سوی مقامات آمریکایی در خصوص کمک این کشور به دفع تهدیدات داعش در عراق، احتمال تهدید امنیت ملی این کشور از سوی گروههای آمریکا ساخته را مانند برخی رخدادهای ‌تاریخ اخیر یادآور شد و گفت:‌ قطعا نباید از عوامل پشت صحنه ایجاد کننده تهدیدات و ناامنی در کشور عراق انتظار ‌کمک داشت.دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشار ه به برخی اخبار منتشره در رسانه‌های غربی در خصوص احتمال همکاری ایران و آمریکا در بحران عراق افزود: این موضوعات کارکرد جنگ روانی داشته و کاملا غیر‌واقعی است.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: همان گونه که اعلام کرده‌ایم، ‌در صورت درخواست رسمی دولت عراق، موضوع کمک در چهارچوب مقررات بین‌الملی را بررسی خواهیم کرد  و این روند کاملا دوجانبه بوده و به کشور سومی ارتباط پیدا نمی‌کند.
تا پیش از صدور فتوا و ورود مستقیم در این عرصه، متولیان امر در عراق با دستپاچگی تنها به مدیریت افکار عمومی می پرداختند و حال در سنگرهای خالی نیروهای مسلح، مردمی را دارند که آماده‌اند از سرزمین، اعتقاد و ناموسشان دفاع کنند.
کد خبر: ۴۰۸۴۶۴
تاریخ انتشار:۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴-15 June 2014
پس از اعلام فتوای آیت الله العظمی سیستانی، مبنی بر دفاع از خاک عراق در مقابل گروه‌های تکفیری، خبرهای رسیده از عراق، حکایت از بسیج عظیم مردمی و تجهیز با سلاح‌ و آغاز حرکت بخشی از جمعیت چندهزار نفری به سمت مواضع تحت اشغال گروه‌های تکفیری متجاوز با خاک عراق دارد؛ کاری که نشان داد، همچنان نهاد مرجعیت پایگاه مردمی بسیار بانفوذی دارد.

به گزارش «تابناک»، پس از شکست گروه‌های تکفیری برای پیشروی در سوریه، شاهد هجوم این دسته تروریستی به خاک عراق بودیم؛ رویدادی که به سرعت گسترش یافت و این عده به رغم اندک بودنشان، با ایجاد فضای ترس و وحشت در عراق و به کمک خیانت برخی افسران ارشد، توانستند پیشروی کنند و در این راه از هیچ رفتار وحشیانه‌ای همچون قتل عام وسیع اسرا ـ حتی کودکان ـ دریغ نورزیدند و با انتشار این تصاویر، کوشیدند چنان فضایی را پدید آورند که مسیر پیش‌ رویشان خالی از هر گونه مقاومت شود.

با این حال، پس از این پیشروی که شکل گسترده نداشت و این گروه تروریستی به واسطه پراکندگی و قلّت، تنها گذرگاه‌ها و نقاط حیاتی را پوشش داده بود، یک جوشش عظیم در سرزمین های شیعی و به طور خاص در عراق ظهور کرد که به ارتشی‌های وفادار به مردم عراق پیوستند و نه تنها پیشروی این متوحشین را متوقف ساختند، بلکه به سرعت جغرافیای عراق را از وجود تروریست‌ها پاک کرده‌اند و درگیری اصلی نیز در مناطق نزدیک به مرز عراق و سوریه در روزهای آینده رقم خواهد خورد.

جهاد با تکفیری‌ها، بزنگاه سنجش پایگاه مردمی نهاد مرجعیت
عکس امام خمینی در دستان مدافعان مردم عراق

نقطه آغاز این جنبش با بیانیه آیات عظام صافی گلپایگانی و سیستانی و سپس فتوای آیت الله العظمی سیستانی پیرامون دفاع از خاک عراق در مقابل تروریست‌های تکفیری بود و بلافاصله پس از اشاره مراجع و تأکید دیگر مراجع بود که بسیاری از شیعیان عراق چون لشکری عظیم آماده تجهیز به سلاح‌های جنگی و حضور در خط مقدم جنگ با این گروه‌ها شدند که در روزهای اخیر نشان دادند به هیچ یک از اصول اسلام نیز اعتقاد ندارند و خونریزی تنها اصلی است که با همه وجود، بدان باور داشته و از تکرارش در قبال مسلمین به ویژه شیعیان لذت می‌برند.

پس از اشاره مرجعیت شیعه، چندین هزار تن از شیعیان با بر تن کردن لباس رزم امروز خودجوش به سمت مناطق تحت کنترل تکفیری‌ها حرکت کردند و امروز درگیری‌های این بسیج مردمی در کنار نیروهای ارتشی در برخی نقاط آغاز شد و در روزهای پیش روی، جنگ ده ها هزار شیعه با این گروه، همه نقشه‌های آنهایی که گمان می‌کنند داعش با ترکیب اشخاصی که در افغانستان، لیبی، چچن، سوریه و... جنگیده‌اند، عراق را خواهد بلعید، نقش برآب خواهد شد.

رسانه‌های جهانی گزارش کرده‌اند امروز هزاران شیعه سوار بر خودروهای شخصی به جهاد رفته‌اند تا علاوه بر دفاع از سرزمینشان، جنایت بزرگی که در این کشور توسط یک گروه کوچک در حال وقوع است را پایان بخشند و شکل گیری این جوشش مردمی مدیون رهبری مرجعیت شیعه است، زیرا تا پیش از صدور فتوا و ورود مستقیم در این عرصه، متولیان امر در عراق، با دستپاچگی تنها به مدیریت افکارعمومی می پرداختند و حال در سنگرهای خالی نیروهای مسلح، مردمی را دارند که آماده‌اند از سرزمین، اعتقاد و ناموسشان دفاع کنند.
این رویداد تاریخی و کم سابقه در تاریخ، بزنگاه عجیبی برای سنجش پایگاه مردمی و نفوذ نهاد مرجعیت در این دوران بود و تحلیلگران منتظر کیفیت واکنش شیعیان در این جهاد بزرگ بودند؛ جهاد بزرگ ملت عراق بلافاصله پس از دعوت مرجعیت به جهاد نشان داد، همچنان مردم در مقاطع سخت تاریخی، راهی را که انگشت اشاره مرجعیت مشخص می‌کند، پی می‌گیرد و در این غائله نیز چنین رخ داد.



ما هیچ مذاکره با آمریکا درباره حادثه اخیر در عراق نداشته‌ایم و نیازی به همکاری با آمریکا درباره این موضوع احساس نمی‌ کنیم.
کد خبر: ۴۰۸۶۱۳
تاریخ انتشار:۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹-16 June 2014
امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما هیچ مذاکره با آمریکا درباره حادثه اخیر در عراق نداشته‌ایم و نیازی به همکاری با آمریکا درباره این موضوع احساس نمی‌ کنیم.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در حاشیه مراسم بیستمین سالگرد آزادی آفریقای جنوبی در جمع خبرنگاران در باره احتمال مذاکره ایران و آ‌مریکا درباره عراق گفت: ما تاکنون هیچ مذاکراتی با آمریکایی‌ها درباره همکاری مشترک در عراق برای مبارزه با اتفاقات تروریستی که در عراق پیش آمده نداشته‌ایم. ما معتقدیم هستیم که مردم عراق ، ارتش و نیروهای مسلح این کشور به تنهایی قادر هستند که با این بحران ساختگی که در کشورشان ایجاد شده است مبارزه کنند.

وی درباره انتشار اخباری مبنی بر احتمال مذاکرات نمایندگان ایران و آمریکا در حاشیه مذاکرات وین گفت: در مذاکرات وین ما تنها درباره موضوعات هسته‌ای گفت‌وگو می‌کنیم.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت مرزهای ایران با توجه به اتفاقات اخیر در عراق خاطر نشان کرد: هیچ تهدیدی متوجه مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیست اما با این حال پیش‌بینی‌های لازم اندیشیده شده است.
وی درباره کمک دولت ایران به دولت عراق برای رویارویی با اتفاقات اخیر در این کشور گفت: ایران هرگونه مشورت و هرگونه اقدامی که کمک کند به ارتش و نیروهای مسلح عراق برای مبارزه با نیروهای تروریست و گروه‌های افراطی به عمل خواهیم آورد اما هیچگونه دخالت مستقیمی نداریم به دلیل اینکه نیروهای عراقی و دولت این کشور به خوبی قادر هستند به تنهایی با اتفاقاتی که پیش آمده است مقابله کنند. فتوای مراجع در عراق و بسیج عمومی که در این کشور ایجاد شده است نشان می دهد که ظرفیت بزرگی برای این مسئله و بازگرداندن آرامش به عراق وجود دارد.
معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت عراق تاکنون درخواستی مبنی بر کمک ایران به عراق داشته است یا نه گفت: دولت عراق با توانمندی خود را آماده مبارزه با تروریست کرده است و همه تلاش دولت متمرکز بر این است که از این فرصت استفاده کند و به موضوع تروریست در عراق خاتمه دهد.امیرعبداللهیان درباره تحولات اخیر در عراق گفت: با توجه به فتوایی که مرجعیت داده و فتوایی که درباره همه مردم این کشور است مبنی بر اینکه از این فرصت برای مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی استفاده کنند و با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که در داخل عراق وجود دارد ما معتقد هستیم که عراقی‌ها با شایستگی و با موفقیت از این مرحله عبور می‌کند. 

«تابناک» به اطلاعات جدیدی درباره تحولات عراق دست پیدا کرده است؛ اطلاعاتی که ‌یکی از فرماندهان دستگیر شده بعثی تکریتی به آن اعتراف کرده است!
کد خبر: ۴۰۸۵۸۷
تاریخ انتشار:۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷-16 June 2014
اعترافات تکان‌دهنده فرمانده بعثی در سامرایکی از فرماندهان بعثی تکریتی که در روز‌های اخیر در شمال سامرا‌ دستگیر شده، اعترافات تکان‌دهنده ای ‌درباره تروریست‌های تکفیری بعثی بر زبان آورده است. 

به گزارش «تابناک»، این فرمانده بعثی که در فعالیت‌های تروریستی در روزهای اخیر در عراق نقش داشته، اعتراف کرده ‌که جریان داعش، صرفا نمای بیرونی گروه‌های تروریستی در عراق و سرپوشی برای جریانات اصلی است که در اختیار فرماندهان لشکرهای گارد صدام حسین هستند. 
وی افزود: افرادی که به داعش موسوم هستند، هم‌اکنون نقش پیشمرگه‌ها‌ را برای فرماندهان لشکرهای سابق صدام بازی می‌کنند. 
این فرمانده بعثی همچنین در پاسخ به اینکه شاید روزی این افراد یعنی اعضای داعش علیه فرماندهان بعثی اقدام کنند، گفت: این پرسش را عزت ابراهیم الدوری معاون صدام پاسخ داده‌ که وقتی کار سران سابق لشکر صدام با آنان تمام شود، آنان را راهی ایران و سوریه خواهند کرد. 

اعترافات تکان‌دهنده فرمانده بعثی در سامرا

عزت ابراهیم افزود: نباید نگران آینده داعش در عراق بود. 
این فرمانده بعثی همچنین درباره اینکه این گروه با آمریکا چه تعاملی خواهند داشت، گفته است: ما از طریق عربستان سعودی با آمریکا به توافق رسیده‌ایم که پس از اینکه عراق در اختیار یاران صدام قرار گرفت، هیچ تروریست تکفیری در عراق ‌نماند تا آمریکایی‌ها هم نگرانی از بابت داعش نداشته باشند. 
وی همچنین اشاره کرد، طرح عربستان برای عراق، همان طرحی است که در زمان حمله آمریکا به عراق سعودی‌ها به آمریکایی‌ها پیشنهاد کردند. در آن زمان عربستان سعودی به آمریکایی‌ها پیشنهاد داده بود ‌آنان به کناره‌گیری صدام و صد تن از عناصر اصلی حکومت صدام رضایت دهند، اما اجازه بدهند که نظام حکومتی بعثی همچنان ‌بماند. آمریکایی‌ها در آن زمان با این پیشنهاد مخالفت کرده و سرانجام به عراق حمله‌ور شدند. اما به نظر می‌رسد، آمریکایی‌ها در روزهای اخیر به صورت مشروط با طرح عربستان سعودی برای به قدرت رساندن عزت ابراهیم الدوری موافقت کرده اند. در این طرح که محور اصلی آن عزت ابراهیم است، عربستان نقش‌ کلیدی‌ دارد. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد