سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



بازرانی به تهران آمد

نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان به تهران سفر کرد.

به گزارش ایسنا، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در پی تحولات اخیر در این کشور برای گفت وگو و تبادل نظر با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است.
بارزانی قرار است امروز با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کند.



اعلام آمادگی دختر صدام برای جهاد نکاح

رغد دختر صدام حسین رییس جمهور معدوم عراق می گوید در پاسخ به دعوت حارث الضاری رییس هیات موسوم به علمای مسلمین برای جهاد نکاح با عناصر داعش آمادگی دارد.

به گزارش جام جم به نقل از خبرگزاری کربلا، رغد این آمادگی را در صفحه توییتر خود اعلام کرده است و از زنان موصل نیز دعوت کرده است که به این دعوت الضاری پاسخ مثبت دهند.
 
این دعوت برای بدعت شرم آور گروه تروریستی داعش در حالی است که گزارش ها از خودکشی 4 زن در شهر واصل به دلیل اجبار آنان از سوی تروریست های داعش برای تن دادن به این عمل حکایت دارد.
 
شاهدان عینی در استان موصل تاکید کردند که تروریست های داعش، مردان موصل را مجبور کردند که همسران و دخترانشان را به عقد مبارزان داعش در آورند. تعدادی از افراد مسلح داعش با در دست داشتن بلندگو از اهالی موصل خواستند که زنان و همسرانشان را به عقد مبارزان این گروه تروریستی در آورند.داعشی ها دو دادگاه شرعی در موصل ایجاد کرده اند که کار آن صدور و اجرای احکام ظالمانه در حق اهالی این شهر است.
قضات این دادگاه تروریست هایی هستند که تابعیت پاکستانی داشته و جلادان آن نیز بیشتر تابعیت عربی دارند و برای کسانی که از تحویل دختران خود و جهاد نکاح آنان خودداری می­ کنند مجازات شلاق با زنجیرهای آهنی را در نظر گرفته و به اجرا در می آورند.حارث الضاری رییس هیات موسوم به علمای مسلمین که جماعتی تکفیری است از زنان موصل و جهان عرب خواسته است برای جهاد نکاح با جنگجویان داعش داوطلب شوند.




فرمانده نظامی داعش در عراق کشته شد

 ˈفذاذ محمد ابونصرانˈ فرمانده نظامی گروه تروریستی موسوم به ˈدولت اسلامی عراق و شامˈ (داعش) در یکی از محلات فلوجه عراق کشته شد.به گزارش ایرنا، شبکه المیادین بامداد دوشنبه با اعلام این خبر گفت که ابونصران فرمانده نظامی الجزایری الاصل داعش بود و بر اثر بمباران هوایی ارتش عراق در محله الانصاری شهر فلوجه از پای درآمده است.نیروهای امنیتی و نظامی عراق در 24 ساعت گذشته ضربات شدیدی را به گروه تروریستی داعش وارد کرده اند. 

داعش در روزهای اخیر با پیشروی در مناطقی از عراق از جمله موصل و صلاح الدین بخش هایی از این مناطق را به اشغال خود درآورد اما پس از فتوای مراجع شیعی و اهل سنت مبنی بر لزوم مقابله و جهاد در برابر این گروه تروریستی، داوطلبان مردمی در کنار ارتش عراق، حملات زمینی و هوایی گسترده ای را علیه مواضع داعش آغاز کرده اند که همچنان ادامه دارد.

کد خبر:192696 -




پرواز جنگنده های ترکیه در آسمان موصل

رسانه های جمعی ترکیه از پرواز سه فروند جنگنده اف - 16 نیروی هوایی این کشور بر فراز شهر ˈموصلˈ در شمال عراق در پی ربودن دیپلماتها و رانندگان این کشور توسط نیروهای نیروهای تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش ) خبر دادند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اخلاص ترکیه به نقل از منابعی که اشاره ای به نام آنها نکرد گزارش داد سه فروند جنگنده اف - 16 صبح امروز یکشنبه از پایگاه هوایی هشتم ترکیه در دیاربکر به پرواز درآمده ودر آسمان موصل دست به پرواز اکتشافی زدند.
 
این خبرگزاری گزارش کرد که جنگنده های ترکیه به دنبال پرواز بهپادهای این کشور بر فراز شهر موصل به گشت زنی در حریم هوایی عراق پرداختند.خبرگزاری اخلاص می نویسد: پرواز جنگنده های ترکیه با هماهنگی با مقامات نظامی آمریکا و دولت مرکزی عراق صورت گرفت. 
49 تن از کارکنان و خانواده های سرکنسولگری ترکیه در موصل و 31 تن از رانندگان این کشور که مواد سوختی برای نیروگاه حرارتی این شهر حمل می کردند به اسارت نیروهای داعش درآمده اند.




«سی.ان.ان»: «داعش» میراث «جرج بوش» است

رئیس مرکز مطالعاتی «آمریکای نوین» و تحلیلگر شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» با اشاره به تحولات امنیتی عراق که گروهک موسوم به داعش مسبب آن است، اعلام کرد که این گروهک از میراث‌های رئیس جمهوری پیشین آمریکا «جرج بوش» است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» با انتشار مقاله‌ای از «پیتر برگن» تحلیلگر امنیتی این شبکه و رئیس مرکز مطالعاتی «آمریکای نوین» اعلام کرد که آنچه اکنون به گروهک تروریستی داعش (در سوریه و عراق) موسوم شده است، «ارثیه جرج بوش» رئیس جمهور پیشین آمریکاست.
 
سی‌ان‌ان با بیان اینکه این مقاله بیان‌کننده آراء نویسنده آن است، نوشت: برگن مولف کتاب «طولانی‌ترین جنگ‌ها؛ منازعه طولانی آمریکا و القاعده» است. براساس تحقیقات او گروهک «دولت اسلامی در عراق و شام» یا «داعش» جنبشی تروریستی و وحشی و جماعتی تروریستی است که پیش از این نام «القاعده در عراق» را یدک می‌کشید و اخیرا بر تعدادی از شهرهای و شهرک‌های غرب و شمال عراق کنترل یافت.



سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: قویا با دخالت نظامی آمریکا در عراق مخالفیم.
ایسنا: مرضیه افخم در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه ایران با حساسیت و دقت مسائل جاری در عراق را دنبال می‌کند، اضافه کرد : حمله تروریست‌ها به عراق در شرایطی صورت گرفت که مردم عراق در انتخابات اخیر پارلمانی این کشور پیروزی بزرگی را رقم زدند و این مهم برای برخی کشورها قابل تحمل نبوده است.سخنگوی وزارت امور خارجه افزود : بی تردید حوادث جاری با هدف تاثیر گذاری و تغییر در روند سیاسی عراق مرتبط است و شواهد نیز نشان می‌دهد آمریکا در صدد سوء استفاده از وضع موجود عراق و برهم زدن نتیجه این انتخابات است و بطور قطع نباید از عواملی که در ایجاد ناامنی در عراق دخیل بوده اند انتظار کمک و مساعدت داشت و از این رو جمهوری اسلامی ایران قویا با دخالت نظامی آمریکا در عراق مخالف است .سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین ضمن هشدار نسبت به پیامدهای ناگوار استفاده ابزاری از تروریسم و خطر فرامرزی گروههای تروریستی، وظیفه دولتها و مجامع بین المللی در حمایت مسئولانه از دولت عراق برای دفع خطر تروریسم تکفیری و افراطی را مورد تاکید قرار داد. 


طرح حمله شیمیایی ترکیه به دمشق خنثی شد

یک منبع امنیتی در سوریه فاش کرد، ارتش سوریه طرح مشترک گروهک «جبهه النصره» و «دستگاه اطلاعاتی ترکیه» را برای حمله شیمیایی به دمشق در روز ادای سوگند رئیس جمهوری سوریه، خنثی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس یک منبع امنیتی در سوریه که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که ارتش سوریه طرح مشترک گروهک جبهه النصره و دستگاه اطلاعاتی ترکیه را که قصد داشتند بر اساس آن، در روز ادای سوگند بشار اسد، با گاز «سارین» به دمشق حمله کنند، خنثی کرد.
 
قرار است بشار اسد که در انتخابات ریاست جمهوری 13 خرداد با 88 درصد آراء، به پیروزی رسید، 26 تیرماه آینده سوگند ریاست جمهوری را ادا کند.
 
این منبع امنیتی در سوریه، به روزنامه «الاخبار» لبنان گفت که روز شنبه ارتش سوریه مزارع منطقه «دروشا» از توابع منطقه «قطنا» واقع در حومه جنوبی دمشق را به صورت ناگهانی مورد حمله موشکی قرار داد.
 
در این حمله موشکی اتاق عملیات گروهک «جبهه النصره» که 11 فرمانده این گروهک در آن بودند، مورد هدف قرار گرفت که این تجمع آخرین نشست فرماندهان النصره قبل از حمله شیمیایی به دمشق بوده است.
 
این منبع افزود: از عملیات مراقبت امنیتی گروه‌های مسلح، اطلاعاتی به دست آمد که باعث شد تا ارتش منتظر گروه‌های مسلح نماند و با یک عملیات سریع، برنامه‌ریزی و حمله آنها را خنثی کند.
 
بر اساس این گزارش، روز شنبه گذشته گروه‌های شناسایی اعلام کردند که در این نشست 11 سرکرده جبهه النصر حضور دارند، که شامل افرادی مانند «ابو حنیفه»، «ابو صالح»، «ابو الدرداء السوری»، «سعید التونسی» و سروان فراری ارتش به نام «ابراهیم الحموی» می‌شد. برای این عملیات از نیروی هوایی کمک گرفته شد و با حمله نیروی هوایی مکان نشست به صورت کامل نابود شد.
 
بر اساس اطلاعاتی که الاخبار به آن دست پیدا کرده است «جبهه النصره»، 16 لوله گاز سارین را از یک انبار ویژه در صوفیه پایتخت بلغارستان خریداری کرده که قدرت هر لوله می‌تواند شعاع 500 متری خود را پوشش دهد... واسطه خرید یک افسر بلند پایه سرویس اطلاعاتی ترکیه بوده است که لوله‌های گاز سارین را به دست عناصر جبهه النصره رسانده است و قرار بود لوله‌ها به مناطق مختلف حومه دمشق و به صورت مشخص به ناحیه‌های «التضامن»، «الحجر الاسود» و بخش جنوبی ناحیه «القدم» انتقال داده شود.
 
بر اساس این گزارش گروه‌های مسلح برای استفاده از موشک‌ها دست ساز آموزش دیده بودند و قرار بود چندین هدف را در دمشق مورد اصابت قرار دهند و از جمله این هدف‌ها تجمع شهروندان، ساختمان پارلمان و اداره کل اطلاعات و ساختمان اصلی امنیت ملی سوریه بود.
 
این منبع در ادامه به الاخبار گفت: خنثی‌سازی این طرح، در ادامه ناکام گذاشتن عملیات‌های متعددی است که مخالفان تلاش کردند به هنگام برگزاری انتخابات سوریه اجرا کنند. خودروهای متعدد بمب‌گذاری شده و چندین موشک کشف شد که قرار بود پایتخت را در روز انتخابات هدف بگیرند اما اخبارش به رسانه‌ها اعلام نشد. خنثی‌سازی این عملیات‌ها «تحولی منحصر به فرد در عملکرد دستگاه‌های امنیتی سوریه است بخصوص اینکه از ابزارهای پیشرفته و نوینی استفاده شد و سبب شد اطلاعات رمزگشایی شود» و چندین عملیات خرابکاری کشف و خنثی شود.
 




آخرین تحولات عراق درگفتگو «فردا» با نقوی حسینی :‌
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به همبستگی میان مردم عراق و فتوای علمای شیعه و سنی این کشور برای مقابله با داعش عنوان کرد:‌ همه علما عراق از جمله شیعه و سنی فتوا داده‌اند و مردم را دعوت به مقاومت کردند. این هم به نوبه خود نویدی برای هماهنگی و وحدت شیعه و سنتی در مقابله با تروریست‌هاست.
سرویس سیاسی «فردا»؛‌ پس از حمله داعش به استان‌های نینوا، موصل و صلاح‌الدین عراق رسانه‌های مختلف غربی بویژه بی‌بی‌سی فارسی در یک  حرکت معنادار نسبت به اختلافات شیعه و سنی و حمایت از کرد‌های عراق خبرپراکنی کردند. 

در این زمینه بی‌بی‌سی فارسی مدعی است که سنی‌های عراقی با گروهک داعش هم‌راستا هستند و از این جهت ادعا می‌کند که راه حل سیاسی برای برون رفت از بحران امنیتی این کشور موثر است. تناقض آشکاری که در سیاست بی‌بی‌سی موج می‌زند، نسخه دوگانه‌ای است که این رسانه انگلیسی برای عراق و سوریه می پیچد. بی‌بی‌سی همواره در مساله سوریه از مطرح کردن راه‌حل سیاسی امتناع می‌کرده و می کند اما برای بحران عراق راه حل اساسی را گفت‌وگوی سیاسی مسئولین عراقی با گروهک تروریستی داعش که حتی القاعده نیز این گروهک را ترد کرده است، می‌داند. 

حمایت بنگاه سخن پراکنی انگلیس از کردهای عراقی نیز نمونه آشکاری از سیاست تفرقه بینداز و  حکومت کن است. برای بررسی این مساله و همچنین اوضاع عراق با سید حسین نقوی حسینی،‌ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به گفتگو پرداخته‌ایم که در ادامه می‌توانید خواننده گفت‌وگوی خبرنگار «فردا» با این نماینده مجلس باشید. 

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با «فردا» با اشاره به نحوه برخورد غرب با بحران امنیتی عراق و حضور تروریست‌های داعش در این کشور گفت:‌ گروهک داعش دست پرورده انگلیسی‌ها و آمریکایی‌هاست و این گروه‌های تروریستی را غربی‌ها با کمک‌های مالی کشورهای عربی منطقه تشکیل داده‌اند وموضع گیری شان نسبت به این گروهک تروریستی هم متناسب با منافع‌شان است.

این نماینده مجلس افزود: ‌آمریکایی‌ها همیشه اعلام کرده‌اند هر جا که منافعشان حکم کند در آنجا حضور پیدا می کنند. بنابراین اینکه غربی‌ها در عراق صحبت از گفت‌وگوی سیاسی می کنند برای این است که می‌دانند به زودی پرونده داعش در عراق بسته خواهد شد و برای اینکه داعش را در عراق ماندگار سازند، صحبت از گفت‌وگوی سیاسی می کنند. 

وی ادامه داد: گفت‌وگوی سیاسی زمانی انجام می‌شود که گروهی به رسمیت شناخته شود. کدام کشور یا مرجع بین المللی می تواند یک گروه تروریستی را به رسمیت بشناسد تا بتواند با آن گفت‌وگوی سیاسی کند. داعش دست پرورده خود آمریکایی‌ها و غربی‌هاست و متناسب با منافعشا‌ن نیز با داعش بازی می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نحوه عمل گروهک تروریستی داعش در عراق گفت: گروهک تروریستی داعش از غفلت دولت مرکزی که سرگرم انتخابات و جا افتادن دولت جدید و راه اندازی فعالیت‌ها بود، استفاده و به طور ناگهانی عملیات خود را آغاز کرد و هم ارتش غافلگیر شد و هم نیروهای مردمی نسبت به این موضوع آمادگی لازم را نداشتند. اما در حال حاضر آرام‌ آرام ارتش سر جای خود مستقر شده و نیروی‌های مردمی وارد عمل شدند و گروه‌های فعال در عراق منسجم و متحد شدند و فکر می کنیم در روزهای آینده خبرهای خوبی را از نابودی و محو داعش در عراق بشنویم.

وی افزود:‌ در همه مناطق درگیری شدیدی میان نیروهای ارتش عراق و داعش وجود دارد و هنوز نه نیروهای ارتش توانسته‌اند به درستی در جای خود مستقر شوند و کاملا داعش را حذف کنند و نه داعشی‌ها توانسته‌اند جایی را به تصرف کامل در بیاورند. به هر حال یک گروهک تروریستی نیروهای خود را به سراسر استان‌های عراق پخش کرده است لذا آنها حضور دارند و نیروهای ارتشی و دولتی نیز حضور دارند و درگیری میان آنها وجود دارد. بنابراین نمی ‌شود گفت که جایی در اختیار ارتش قرار گرفته و داعشی ها حضور ندارند و بالعکس. 

نقوی حسینی در خصوص برخی از اخباری که در زمینه حضور داعش در چند کیلومتری مرز ایران حکایت دارد اظهار داشت:‌عراق همسایه ایران است و مرز مشترک زیادی با ایران دارد؛ بنابراین وقتی داعش عملیات نظامی انجام می‌دهد کنار مرز ماست و عراق در همسایگی ما قرار داد و این مسائل به کشور ما نزدیک است. اما اینکه بخواهند از این اخبار استفاده کنند و تهدیداتی علیه کشورمان انجام بدهند ما خیال‌شان را راحت کنیم که ارباب‌های داعش مانند آمریکا و صهیونیست‌ها جرات نکرده اند حتی یک گلوله به سمت کشور ما شلیک کنند این گروهک‌ها در این زمینه خیلی کوچکتر از این حرف‌ها هستند. قدرت اطلاعاتی و امنیتی دفاعی کشور ما آنقدر قوی هست که این گروه‌ها را در خاک عراق محوشان کند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به همبستگی میان مردم عراق و فتوای علمای شیعه و سنی این کشور برای مقابله با داعش عنوان کرد:‌ همه علما عراق از جمله شیعه و سنی فتوا داده‌اند و مردم را دعوت به مقاومت کردند. این هم به نوبه خود نویدی برای هماهنگی و وحدت شیعه و سنتی در مقابله با تروریست‌هاست. زیرا هدف غربی‌ها از تشکیل این گروهک های تروریستی سلفی، تکفیری، داعش و ... این است که جنگ بین شیعه و سنی راه بیندازند اما به حمدالله تیر این‌ها در عراق به سنگ خورد و هم علمای اهل تسنن و هم علمای شیعه فتوا دادند وهمه را دعوت به مقاومت و همبستگی کرد. بویژه حضرت آیت الله سیستانی که با اطلاعیه‌ای که صادر کردند تقریبا آرامشی به فضای حاکم به عراق بخشیدند و ایشان نیز همه را دعوت به وحدت کردند و همه گروه ها و جریانات را به سمت مقابله و مقاومت با داعش رهنمون کردند که اثربخشی خوبی داشت. 



هلاکت «ابووهب الدمشقی» فرمانده داعش در نبرد با ارتش عراق



قتل عام دسته جمعی اسرا توسط گروهک داعش 



بازگشایی مقبره صدام توسط داعش 


انسجام گروهی برای مقابله با داعش 





داوطلبان جهاد کفایی در عراق 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد