سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار اقتصادی خوزستان


بانک اقتصادنوین برای تامین محصولات نوردی فولادخوزستان اعلام آمادگی کرد

اهواز- ایرنا- مدیرعامل بانک اقتصاد نوین گفت: ازآنجا که فولاد خوزستان یکی از شرکت های موفق بازار بورس محسوب می شود، این بانک برای همکاری با این شرکت برای ورود به عرصه های مختلف تامین مواد اولیه و محصولات نوردی آمادگی کامل دارد.

به گزارش یک شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، ˈحسن معتمدیˈ در بازدید از بخش های مختلف این شرکت افزود: اهمیت دستاوردهای امروز شرکت فولاد خوزستان در این است که هیچ کدام با پول نفت و خرید فناوری گران قیمت خارجی به دست نیامده، بلکه به طور عمده ناشی از تلاش و خودباوری نیروهای داخلی، همراه با ارتقای بهره وری و ابداع مکانیزم های ابتکاری است که آثار مثبت آن در کاهش هزینه های تولید و رشد مداوم ارزش سهام شرکت در بورس قابل ملاحظه است.

وی افزود: این شرکت در مدت 25سال پس از راه اندازی، از وابستگی کامل و پراکندگی تکنولوژی به مرحله شکوفایی رسیده و آوازه دستاوردها و پیشرفت های آن باعث غرور و افتخار هر ایرانی است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نیز گفت: این شرکت علاوه بر خدمات گسترده در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی، پروژه های متعددی را در این زمینه ها در دست اجرا دارد.

ˈعبدالمجید شریفیˈ افزود: در بخش تخصصی صنعت، رشد چشمگیر تولید فولاد خوزستان ناشی از نگاه ویژه ای است که به ارتقای بهره وری وجود دارد. 

وی گفت: اثر مشخص بهبود بهره وری در شرکت، رشد ظرفیت تولید اسمی اولیه یک میلیون و 500هزار تنی به بیش از دو برابر یعنی سه میلیون و 700 هزار تن در سال، در زیر سقف و با همان شش کوره قوس الکتریکی است که در ابتدا وجود داشت. 

شریفی به موفقیت درخشان فولاد خوزستان در افزایش ظرفیت کوره ها در بخش فولاد سازی اشاره و اظهار کرد: به ابتکار کارکنان متعهد و با تجربه این شرکت و با افزایش بهره وری، ظرفیت هرکوره قوس الکتریکی در مرحله نخست از 250 هزارتن به 400 هزار تن ارتقا یافت سپس این ظرفیت هم اینک به بیش از 600 هزار تن در سال رسیده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اضافه کرد: با روند برنامه ریزی شده، امید می رود بتوان این ظرفیت را تا پایان سال 95 به افزون بر 800 هزارتن به ازای هر کوره رساند.

شریفی درباره طرح فولاد شادگان که به تازگی 65درصد سهام آن توسط شرکت فولاد خوزستان خریداری شده هم گفت: فولاد شادگان یکی از نخستین طرح های استانی فولاد خواهد شد که با استفاده از فناوری روز جهان به بهره برداری می رسد و تصمیم جدی بر این است که با برخورداری از تجربه موجود کارکنان، واحد احیای مستقیم این طرح با ظرفیت یک میلیون تن آهن اسفنجی در سال آینده به تولید برسد و در چارچوب توسعه آن با طراحی یک مگا مدول احیای مستقیم و یک میلیون و 500هزار تن فولادسازی، با برآورد سرمایه گذاری در حدود 650 میلیون یورو ظرفیت این طرح تا دو میلیون و 500هزار تن افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان یادآوری کرد: این شرکت در سال های اخیر کمک های خوبی در زمینه سرمایه در گردش از بانک های داخلی اعم از اقتصاد نوین دریافت کرده و امید می رود علاوه بر تسهیلات سرمایه در گردش، در بخش سرمایه ثابت نیز امکان برخورداری از این تسهیلات در کشور بهتر از گذشته فراهم شود.

شریفی افزود: همان گونه که شرکت در فرصت هایی از بانک های بین المللی، منابعی برای توسعه در واحدهای احیای مستقیم و افزایش ظرفیت های شرکت دریافت کرده هم اکنون که عزم بسیار جدی برای توسعه صنعت وجود دارد، بانک های داخلی نیز بتوانند در این فرصت به ایفای نقش بپردازند. 

وی اظهار امیدواری کرد: در سایه التزام همگانی به رهنمود اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب، در آینده نزدیک با اجرای طرح های توسعه، بکارگیری مناسب منابع برای اشتغال جوانان و رشد و شکوفایی هرچه بیشتر صنعت فولاد در استان خوزستان به نحو شایسته و در خور استعدادهای این منطقه صورت گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد