سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



ارسال به دوستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:
خوزستان مقام نخست تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان در تولید انواع محصولات کشاورزی در سطح کشور مقام نخست را دارد.

خبرگزاری فارس: خوزستان مقام نخست تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کیخسرو چنگلوایی عصر امروز در بیست و نهمین جشنواره انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی خوزستان که در سالن آمفی‌تئاتر مجموعه ورزشی شهید فریدنیا برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی در سطح کشور است.

وی بیان کرد: خوزستان در تولید انواع محصولات کشاورزی در سطح کشور مقام نخست را دارد به طوری که میزان محصولات تولید شده در استان 14/2 دهم درصد میلیون تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: در بخش صادرات گندم، خرما، ذرت، نباتات صنعتی و گل مریم مقام نخست را داریم و در بخش تولید گل رز در جایگاه دوم قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه استان خوزستان همچنین در تولید شلتوک و گل نرگس نیز مقام سوم را در کشور کسب کرده است، گفت: در بخش انحصاری نیز صنعت نیشکر را داریم که تنها استان خوزستان این محصول را تولید و صادر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: محصولات خرما، صیفی‌جات و مرکبات نیز به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپای غربی و روسیه صادر می‌شوند که این موضوع نشان‌دهنده این است که در استان خوزستان در بخش کشاورزی ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد.

وی افزود: 10 درصد از اراضی کشاورزی زیر کشت کشور متعلق به استان خوزستان است و این استان 12درصد از محصولات کشور را تولید می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان در پایان سخنان خود گفت: خوزستان در تولیدات زراعی مقام نخست کشور را داراست و در بخش باغبانی، دامی و شیلات به ترتیب در جایگاه‌های پانزدهم، دهم و سوم کشوری قرار دارد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930325001355#sthash.Ovo846mR.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد