سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول


فرماندار وِیژه دزفول:
با وجود این مشکلات سالانه حجم زیادی محصول کشاورزی در دزفول تولید می شود اما کشاورزان منطقه به رغم هزینه سنگین برای کشت و تولید این محصولات برای فروش آنها با مشکل مواجه اند/ فقدان صنایع تبدیلی در دزفول موجب بی رغبتی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شده است. اولویت برنامه های دزفول برنامه ریزی برای فروش محصولات کشاورزی است
 فرماندار ویژه دزفول گفت: بروز مشکل در صادرات محصولات کشاورزی دزفول به کشورهای عراق و اکراین ، موجب تلنبار شدن 600 هزار تن صیفی جات روی دست کشاورزان منطقه شده است.

حبیب الله آصفی با اشاره به حجم بالای تولید صیفی جات در این شهرستان افزود:در حالی که در سالهای گذشته شاهد افزایش حجم صادرات به کشورهای روسیه ، ازبکستان و آذربایجان بودیم این روند از سال گذشته با مشکل آغاز شده است.

وی اظهار کرد: مشکلات داخلی پیش آمده در کشورهای عراق و اوکراین ضربه بزرگی به کشاورزی منطقه وارد کرد و باعث شد حدود 600 هزار محصول صیفی جات دزفول در منطقه تلنبار شده و قیمت سایر محصولات را نیز پایین بیاورد.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی افزود: به دلیل سیاست های غلط گذشته ، بخش کشاورزی متحمل خسارات سنگینی شده است.

وی افزود: با وجود این مشکلات سالانه حجم زیادی محصول کشاورزی در دزفول تولید می شود اما کشاورزان منطقه به رغم هزینه سنگین برای کشت و تولید این محصولات برای فروش آنها با مشکل مواجه اند.

آصفی گفت: حجم پول در گردش و نقدینگی در دزفول بسیار بالاست ولی به دلیل نوسانات قیمت ارز،بالا رفتن قیمت دلار و یک سوم شدن قیمت ریال و بی ثباتی قیمت ها ،سرمایه گذاران رغبتی به سرمایه گذاری ندارند.

وی با بیان اینکه فقدان صنایع تبدیلی در دزفول موجب بی رغبتی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شده است گفت: اولویت برنامه های دزفول برنامه ریزی برای فروش محصولات کشاورزی است.

آصفی بازدهی باغات دزفول را بسیار پایین دانست و گفت: به رغم ظرفیت بالای منطقه در کشت و تولید محصولات گرمسیری، کشاورزان منطقه در خصوص کشت و تولید سایر محصولات گرمسیری از قبیل کیوی هیچ گونه دانشی ندارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد