سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


سیاحی خبرداد:
کمبود 14 هزار علامت راهنمایی رانندگی در خوزستان/ مسبب انتشار بوی نامطبوع در آستانه تعطیلی
اهواز - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: هم اکنون در جاده های استان خوزستان کمبود 14 هزار علامت راهنمایی و رانندگی مشاهده می شود که درصدد رفع این مشکل هستیم.

احمد سیاحی در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: با شناخت مشکلات می توان راحت تر و سریعتر در راه رسیدگی و حل آنها گام برداشت، مشکلات و خواسته هایی که دغدغه مردم استان هستند و در این راستا می توان گفت ما با تلاش های صورت گرفته مشکلات را شناخته ایم و با یک برنامه ریزی اصولی، منطقی و کارشناسانه و با توجه به همه محدودیت ها به سوی حل آنها گام برمی داریم که این امر در سایه رفاه و همدلی خود مردم و همراهی آنان با مسئولان و همچنین همکاری روحانیت و نمایندگان مردم امکان پذیر است.

شان مردم استان بالاتر از خدمات فعلی است

وی افزود: نباید منکر این مسئله شد که استان در خیلی از زمینه ها دارای مشکل است و کارها و اقدامات خوبی هم در سال های بعد از انقلاب صورت گرفته اما هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم. جایگاه خوزستان به عنوان یکی از ملی ترین استان های کشور، جایگاه رفیعی است و شان و منزلت مردم استان خیلی بالاتر از خدماتی است که به آنها عرضه می شود. مردم باید بدانند استاندار خوزستان با اهتمام ویژه به دنبال حل مسائل و مشکلات مردم است و تمام تلاش خود را می کنند تا از همه ظرفیت هایی که در اختیار دولت و استان قرار دارد برای بالا بردن میزان رضایتمندی مردم استفاده کند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: اقدامات اساسی بسیاری در طول هفت، هشت ماه گذشته توسط استانداری خوزستان در خصوص رفع مشکلات بخش های مختلف صورت گرفته که به مرور زمان و به تدریج نتایج خودش را در سطح استان نشان خواهد داد اما لازم به ذکر است که در عین اینکه همه مسائل باید مورد رسیدگی قرار بگیرند اما یک سری از بخش ها در استان وجود دارند که باید آنها را در اولویت اول قرار دهیم.

آب شرب، خدمات شهری و راهداری اولویت های استان

سیاحی با بیان اینکه «آب شرب»، «خدمات شهری» و «ارتقای ایمنی راه ها، راهداری و راهسازی استان» سه اولویت کاری مهمی هستند که در دستور کار استانداری قرار دارند، گفت: بحث آب نسبت به دیگر امور در اولویت بسیار بالایی قرار دارد و شامل دو مقوله مهم در بحث کیفیت و کمیت می شود که در این بخش هم، کیفیت آب نسبت به کمیت آن از اهمیت به سزایی برخوردار و نیازمند یک سری اقدامات در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است.

وی ادامه داد: بحث دوم خدمات شهری به نوعی وضعیت خدمات دهی به شهروندان در کلیه شهرهای استان است که باید ارتقا داده شود. شهرداری یک دولت کوچکی است و بر این اساس دارای بودجه بوده و مورد حسابرسی قرار می گیرد و از بحث هایی مانند متمم، اصلاحیه و ارائه گزارش و میزان کار به حسابرس ها برخوردار است.

سیاحی بیان کرد: وجود شهرداری ها به نفع ماست. هر چه بتوانیم در رابطه با نظم و انضباط و ایجاد یا تهیه تجهیزات مورد نیاز شهرداری ها در بخش های مختلف چون پسماندها، آسفالت، فضای سبز، زیرگذر ها و وضعیت ترافیکی و پل ها با آنها همکاری داشته باشیم سریعتر به میزان رضایتمندی مردم در رابطه با امور جاری می رسیم اما به نظر نمی رسد شهرداری با توجه به وضعیت و درآمدی که دارد بتواند هنری اساسی در در این رابطه داشته باشد پس بر ماست که با مدیریت انضباط، نوع استخدام های شهرداری را سر و سامان دهیم، دخالت بخش خصوصی را در کار شهرداری پررنگ تر کنیم و بر اساس قراردادهای شفاف رضایتمندی پرسنل شهرداری از عملکرد و دریافت هایشان را بالا ببریم تا از این طریق بتوانیم شاهد بازدهی بهتر آن باشیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: مسئله سوم در بحث اولویت ها، ارتقای ایمنی راه ها است، صلاح نیست وضعیت راه های خوزستان که نزدیک به 14 هزار کیلومتر خط اصلی و فرعی دارد چه در رابطه با راه های روستایی و چه در رابطه با جاده های اصلی به این شکل باشد.

راهداری ارجح تر از راهسازی

سیاحی با بیان اینکه در بحث اصلاح و راهسازی باید گفت حمل و نقل سنگین چهار برابر حمل و نقل عادی به جاده ها صدمه می زند، عنوان کرد: در بحث ایمنی راه ها باید گفت که در استان راهداری نسبت به امر راهسازی در اولویت است به این دلیل که اعتبارات بالایی به علت تاثیرگذاری بالای راه های خوزستان در کشور برای این بخش در نظر گرفته می شود. به طور مثال هم به علت فعالیت صنایع و بنادر در خوزستان و هم به دلیل بحث ترانزیت کالاهای نفتی کشور همسایه در استان می توان گفت که 20 درصد (یک پنجم) حمل و نقل سنگین کشور در خوزستان صورت می گیرد و به سبب همین اهمیت ها پرداختن به راهسازی و ساختن جاده ها و آزادراه ها خود به خود مورد توجه قرار می گیرد. مثلا آزاد راه اهواز - اندیمشک که در صدد هستیم از سهام فولاد خوزستان برای ساخت آن استفاده کنیم اما در بحث راهداری کمبودهای زیادی دیده می شود پس بهتر و صحیح تر این است که اولویت رسیدگی بر روی راهداری گذاشته شود. در حال حاضر با کمبود نزدیک به 14 هزار علامت راهنمایی و رانندگی در جاده ها مواجه هستیم که باید تا جایی که امکان دارد این نقص ها برطرف شود.

وی تصریح کرد: رسیدگی به این سه اولویت نیاز به یک برنامه ریزی کارشناسانه دارد تا بتوان قدم به قدم موضوعات را پیگیری کرد. مثلا در بحث آب هزاران میلیارد تومان پول لازم است که البته در رابطه با آب یک شورایی را برگرفته از شورای عالی آب کشور تحت عنوان «شورای آب» در خوزستان تشکیل داده ایم. در این راستا اصلاح وضعیت شهرهایی که با مشکل جدی کیفیت و کمیت آب روبرو هستند را در کوتاه مدت و با همکاری سازمان آب و فاضلاب و سازمان آب و برق خوزستان و از محل اعتبارات استانی و وزارتی در دستور کار قرار دادیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: فاز اول کیفیت آب طرح قدیم در مناطق حمیدیه، آبادان و خرمشهر افتتاح شد. در این طرح بنا بود که آب مورد نیاز از سد دز به شهرهای شوش، اندیمشک، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان، حمیدیه، اهواز و روستاها انتقال داده شود اما به دلیل وجود مشکلات اعتباری سال 89 در خردادماه همان سال با نصب یک دستگاه پمپاژ در حمیدیه فقط طرح اول آن را افتتاح کردند که بر خلاف آنچه قبلا اعلام کرده بودند آب تامین شده به جای دز از کرخه منتقل شد.

سیاحی ادامه داد: در افتتاح فاز دوم خط انتقال امول دبسباز با حدود 3.5 متر مکعب در ثانیه که از کرخه به اهواز صورت گرفت، درحدود 450 میلیارد تومان تامین اعتبار نیاز است که آب را از سمت غربی رودخانه کارون عبور داده و به تصفیه خانه شماره یک در شرق اهواز انتقال دهند. بحث عملیات اجرای آب جنوب شهر اهواز اعتبارات جدی و اساسی نزدیک به هزار و 300 میلیارد تومان لازم دارد.

وی اظهار کرد: همچنین پیگیر تشکیل جلسه ای با وزارت نیرو برای رسیدگی به مسئله انتقال آب جنوب شرق استان از سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد به رامشیر، هندیجان، ماهشهر، چمران، بعثت و بندرامام و نیز شمال شرق استان از سد کارون سه به ایذه، باغملک، میداوود و رامهرمز که با طرح نهایی اش موافقت شده است، هستیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان، حل مشکل اعتباری شورای آب، تامین منبع مالی خدمات شهری برای شهرداری ها، ارتقا مدیریت پسماند در شهرستان ها مانند آبادان (در خرمشهر در حال انجام است)، گام برداشتن به سوی استفاده بیشتر از بخش خصوصی در پیشبرد امور، بهره مندی از مزایای منطقه آزاد در بحث تاکسیرانی (که تا حدودی مراحل انجام آن طی شده است و فقط گرفتن وام برای شهرداری هایی که بودجه ندارند مانده است)، برنامه ریزی در خصوص فضای سبز و بحث ترافیکی را از جمله مواردی عنوان کرد که استانداری به دنبال رسیدگی به آنها است.

سیاحی تاکید کرد: یکی از دغدغه های جدی و اساسی استانداری ورود بخش خصوصی در بحث این سه اولویت استان است.

جامع بودن پروژه فلکه دوم کیانپارس در دست بررسی

وی در خصوص تاخیر در پروژه کلنگ زنی یکی از گلوگاه های ترافیکی شهر اهواز یعنی تقاطع فلکه دوم کیانپارس(تقاطع خیابان چمران و پهلوان) توضیح داد: به علت جامع نبودن این طرح اجرای آن با وقفه روبرو شده است به دلیل اینکه یک خط برق فشار قوی 132 کیلووات که برق را به ایستگاه توحید پست برق باغ معین هدایت می کند در مسیر پروژه قرار دارد که اگر مشکلی در حین انجام کار در این خط به وجود بیاید برق کلیه مناطق کیانپارس، امانیه و مرکز شهر قطع خواهد شد. مشکل دیگر گذر خط لوله آب 600 از مسیر پروژه است که کل آب آن منطقه را تامین می کند. عبور خط کانال فاضلاب، خط گاز و کلکسیونی از تاسیسات زیرزمینی همه از جمله معضلاتی هستند که جامع بودن این طرح را به زیر سئوال برده و ما را وادار به برگزاری یک جلسه مشاوره با کارشناسان کرده اند که در نتیجه آن تصمیم گرفته شد موضوع برق به گونه اینهایی شود که کمترین تاثیر و کمترین قطعی برق را در این منطقه داشته باشیم، ارتفاع دکل ها را افزایش دهیم، یک کانال زیر زمینی از کف زیرگذر عبور داده و با منحرف کردن مسیر کابل های فوق ولتاژ از خیابان های دیگر مانند خیابان سروش برق را به ایستگاه توحید و نهایتا به ایستگاه باغ معین دو منتقل کنیم.

مسبب انتشار بوی نامطبوع در آستانه تعطیلی

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: در بحث محیط زیست باید گفت در بعضی موارد متاسفانه به محیط زیست صدمه وارد کرده ایم. درست است که بحث صنعت، اقتصاد، درآمدزایی و اشتغال موضوعات مهمی هستند اما محیط زیست نیز به دلیل ارتباط تنگاتنگش با انسان امری مهم و دارای اولویت است.

سیاحی عنوان گرفت: در بحث بوی نامطبوع ایجاد شده، اقدام اول و اساسی را انجام داده ایم. با برگزاری جلسه ای با حضور مسئولان و مدیران شرکت مربوطه و گرفتن گزارش زیست محیطی از آنها، به این شرکت مهلت داده شد تا چند روز آینده برنامه لازم را برای رفع مشکل به ما بدهند که در صورتی که اقدام عملی و جدی برای حل این مساله از جانب آنان صورت نگرفت با اخذ مجوز شورای تامین استان نسبت به تعطیلی آن اقدام می شود.

وی افزود: در این راستا همچنین یک بازدید صحرایی داشتیم و با جلسه ای که با متولیان توسعه و نیشکر برگزار کردیم که آنها در این جلسه عنوان کردند بوی منتشر شده مربوط به تاسیسات آنها نیست بلکه از کارخانه الکل سازی نشات می گیرد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: قرار بر این شد تا در این راستا کارگروهی متشکل از دو نفر از اساتید دانشگاه، مدیر کل محیط زیست، دو نفر از کارشناسان محیط زیست استان، مدیریت بحران و یک کارشناس ارشد دفتر فنی استانداری در مدت 10 روز پس از انجام بازدید های لازم در خصوص اینکه بوی نامطبوع منتشر شده از چه چیز منشا می گیرد گزارش ارائه دهند و با توجه به اینکه حل این معضل حق مردم و وظیفه مسئولان است نسبت به حل آن اقدام می کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد