سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

عماد خبرداد:
وجود 10 هزار نیروی مازاد در دستگاه های دولتی خوزستان 
اهواز - خبرگزاری مهر: معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری گفت: هم اکنون دستگاه های دولتی این استان با وجود 10 هزار نیروی مازاد کار مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عماد ظهر امروز در سمینار تشریح نقشه راه نظام اداری اظهار کرد: امسال اغلب دستگاه های دولتی استان برای تامین هزینه های جاری خود با مشکل مواجه شده اند چون در سال های اخیر نیروهای فروانی وارد این دستگاه ها شده اند که عملا کارایی لازم را در رابطه با فعالیت های مرتبط با دستگاه ندارند.

وی افزود: در حالیکه کمبود نیروی تخصصی یکی از معضلات جدی نظام اداری در استان خوزستان، هم اکنون 10 هزار نفر نیروی کار قرادادی به صورت مازاد در دستگاه ها حضور دارند که برای این دستگاه ها تبدیل به معضل شده اند.

عماد با اشاره به اینکه جمعیت اداری کشور از 550 هزار نفر در سال 57 به دو میلیون و 700هزار نفر در سال 91 رسیده است، گفت: جمعیت افزوده شده به دستگاه های اجرایی تناسبی با میزان افزایش جمعیت ندارد و با وجود اینکه جمعیت کشور در سه دهه گذشته دو برابر افزایش یافته، تعداد کارکنان دستگاه های دولتی پنج برابر شده است.

وی بیان کرد: این در حالی است که در سال های اخیر اغلب کشورها به سمت کوچک کردن دولت های خود حرکت کرده اند ولی در ایران با وجود اینکه موضوع نیز مدنظر قرار داشت ولی امروز دولت بسیار گسترش یافته است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان افزود: رشد شرکت های دولتی به میزان چهار برابر در سه دهه اخیر یکی از مسایلی است که باعث شد بخش خصوصی توان رقابت با بخش دولتی را نداشته باشد و این مسئله موجب افزایش هزینه های دولت و کاهش عملکرد دولت شده است.

عماد تاکید کرد: به علت بی توجهی هایی که به بخش خصوصی صورت گرفته، امروز شرایط به گونه ای که است در اغلب مناقصات و پیمان ها شرکت های بخشی خصوصی توان رقابت با بخش دولتی را ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد