سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدار بهداشتی به خوزستانی عزیز

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر خبر داد
هشدار برای بروز بیماری لمپی اسکین

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر از بروز و پیدایش بیماری لمپی اسکین در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: باید نسبت به معاینه دام‌ها قدری جدی‌تر عمل کرد.

خبرگزاری فارس: هشدار برای بروز بیماری لمپی اسکین

احمدعلی معینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: متاسفانه طی روزهای اخیر یک بیماری پوستی مربوط به گاوها به نام بیماری لمپی اسکین در استان‌های غربی کشور مشاهده شده است که مختص دام بوده و به انسان قابل سرایت نیست.

وی خاطر نشان کرد: این بیماری زمانی محدود به کشورهای آفریقایی بوده ولی طی سالیان اخیر در کشورهای مصر، اردن و لبنان و فلسطین اشغالی و عمان، عراق و ترکیه دیده شده است.

معینی تاکید کرد: راه‌های سرایت این بیماری علاوه بر تماس دام‌های بیمار با دام‌های سالم و محصولات خام دامی آلوده، از طریق گزش حشرات نیز صورت می‌گیرد که با توجه به همجوار بودن کشورهای آلوده (عراق و ترکیه) و مساعد بودن هوا برای تکثیر و تزاید حشرات و وزش بادهای موسمی و نیز نقل و انتقالات و تردد دام‌ها بدون مجوز دامپزشکی امکان بروز یافته است.

وی افزود: باید به نحوی در این زمینه فعالانه عمل کرد تا زمینه بروز آن برطرف شود و در این زمینه از همه توان خود برای بازدید و سرکشی به دام‌ها استفاده کنیم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شوشتر گفت: ویروس عامل این بیماری از دسته ویروس‌های عامل بیماری آبله گوسفندی و بزی است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930320000640#sthash.OQ6VM1g1.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد