سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



چنگلوایی خبر داد:
افزایش تولیدات دامی در خوزستان / رتبه اول تولید گندم در کشور
اهواز – خبر گزاری مهر: مدیر کل جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تولیدات محصولات دامی استان خوزستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو چنگلوایی صبح امروز در کارگروه امور اقتصادی که در معاونت برنامه ریزی استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: در سال جاری یک میلیون و 87 هزار تن محصول گندم توسط دولت خریداری شده که در مقایسه با سال گذشته در این بخش شاهد افزایش 33 درصدی هستیم.

وی افزود: افرادی که متولی وارادات محصول گندم در کشور، اذعان داشته اند که محصول گندم استان خوزستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان خوزستان با انتقاد از نحوه انجام مناقصات حمل محصول گندم اظهار کرد: متاسفانه این بخش تنها در اختیار دو شرکت قرار دارد که با توجه به آمار بالای استان در تولید و صادرات این محصول هیچ ارتباطی با استان ندارند.

چنگلوایی تصریح کرد: باید پیگیری ها لازم در راستای حل این مسئله از طریق سازمان صنعت و معدن و تجارت صورت بگیرد تا این مناقصات با در نظر گرفتن ظرفیت های موجود در خوزستان به شکل استانی برگزار شوند.

وی با تاکید به اینکه، بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تولید محصول گندم در خوزستان به دو و نیم میلیون تن خواهد رسید عنوان کرد: در این زمان 110 محصول زراعی و باغی در استان در حال کشت است.

چنگلوایی افزود: استان خوزستان در تولید محصولاتی مانند گندم در رتبه اول کشور قرار دارد و در سایر محصولات کشاورزی مانند خرما و گل رز در رتبه دوم کشور قرار داریم.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان خوزستان با بیان اینکه، استان در تولید محصولاتی مانند جو،سیب زمینی و مرکبات موازنه منفی داریم، گفت: تولیدات دامی استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد