سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر تاسف آور

توضیحات علیشائی درخصوص مرگ جوان 19 ساله در استخر
ورزشی  15:15:27 1393/03/18
933-12081-5 کد خبر
RSS :: پرینت

معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان درخصوص مرگ جوان 19 ساله در استخر آزادی اهواز توضیحاتی ارائه داد.

 

مظفر علیشائی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: درباره علت غرق شدگی باید هیات نجات غریق استان و کارشناسان صحبت کنند؛ اینکه غرق شدگی به چه صورتی بوده است و آیا به تعداد کافی ناجی غریق در آنجا حضور داشته و شرایط ایمنی و استاندارد بوده است یا خیر؟

 

وی ادامه داد: رییس این هیات استعفا داده است ولی هنوز فدراسیون با استعفای او موافقت نکرده است و از نظر فدراسیون او هنوز ربیس این هیات است. این رییس هیات به خاطر یکسری مسایل، شفاف‌سازی و مسایل بهداشتی به اداره کل ورزش و جوانان استان و دبیر وقت هیات نامه‌ای ارسال کرد تا استخر آزادی اهواز پلمپ شود و ما هم به عنوان دستگاه موجر و با توجه به نامه ای که به ما داده بود، از این استخر بازدید داشتیم و به استناد نامه رییس هیات و آنچه خودمان مشاهده کردیم که شرایط از نظر بهداشتی و استانداردی فراهم نیست، از مسوول حراست‌مان خواستیم تا این استخر را پلمپ کند که این کار هم صورت گرفت.  

 

معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: متاسفانه پس از اینکه ما این استخر را پلمپ کردیم یکی از اعضای هیات شنای استان، به صورت خودمحوری و خودسری پلمپ استخر را باز و از آن استفاده کرده است. متعاقبا پس از بازرسی‌ای که هیات نجات غریق استان از این استخر داشت، آن‌ها هم همان مشکلاتی را که ما دیدیم، مشاهده کردند و با ارسال نامه ای به مرکز بهداشت، خواستار پلمپ آن شدند و این بار نیز بهداشت این استخر را پلمپ کرد.

 

وی بیان کرد: پیش از این‌که این حادثه عصر جمعه برای این جوان رخ دهد، این استخر دو بار توسط اداره کل ورزش و جوانان استان و مرکز بهداشت پلمپ شده بود ولی همانطور که پلمپ اداره کل ورزش و جوانان باز شد، پلمپ مرکز بهداشت هم توسط همان عضو هیات باز شد.

 

علیشائی خاطرنشان‌کرد: به هر حال با باز شدن این پلمپ ها، حادثه ای رخ داد که این حادثه جامعه ورزش را متاثر کرده است و ما هم به عنوان دستگاه موجر از این وضعیت شاکی و پیگیر قانونی موضوع هستیم که چرا این پلمپ ها باز شد و از استخر استفاده شد.

 

وی عنوان کرد: ظاهرا زمانی که این جوان در استخر مشغول شنا کردن بوده، تنها نبوده است و چند نفر دیگر هم حضور داشته‌اند و این‌که آن موقع در آنجا ناجی‌غریق حضور داشته است یا نه، باید از هیات نجات غریق استان جویا شد. به هر حال با توجه به طول و ابعاد یک استخر، برای آن ناجی در نظر گرفته می‌شود که با استناد به صحبت های رییس هیات نجات غریق استان، در آنجا دو ناجی‌غریق حضور داشته که ظاهرا در کلاس‌های آمادگی امسال نیز شرکت نداشته اند.

 

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ما کاملا روی فعالیت این استخر نظارت داشتیم که دستور پلمپ آن را دادیم تا چنین حادثه ای پیش نیاید ولی به هر حال فعالیت در آن استخر غیرقانونی و پس از باز کردن پلمپ‌ها صورت گرفته است. وقتی ما تشخیص دادیم که مکان باید پلمپ شود، باید پلمپ می‌ماند تا شرایط استاندارد می‌شد.

 

وی بیان کرد: خانواده متوفی نیز شکایت کرده اند و پیگیر این موضوع هستند و این عضو هیات و تمام کسانی که در روز حادثه در استخر حضور داشتند، مسوول هستند و مورد بازخواست نیز قرار خواهند گرفت تا مشخص شود در این حادثه چه کسی بیشتر از همه مقصر است. وقتی پلمپ ها را باز کرده اند باید جوابگوی این موضوع هم باشند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد