سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شوش


ائب رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش:
مزارع پیاز محل چرای دام‌ها شده‌اند

نائب رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش از زیان بسیار زیاد کشاورزان پیازکار در این شهرستان خبر داد و گفت: کشاورزان حتی رغبتی به برداشت محصول پیاز خود ندارند و برخی نیز دام‌ها را برای چرا به روی محصول خود روانه کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: مزارع پیاز محل چرای دام‌ها شده‌اند

سیدامیر فراغت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: امسال به صورت یکباره محصول پیاز در بازار با افت شدید قیمت مواجه شده است و کشاورزان حتی با فروش محصول هزینه‌های برداشت و دستمزد کارگران خود را تامین نمی‌کنند.

وی افزود: کشاورزان حتی رغبتی به برداشت محصول پیاز خود ندارند و برخی نیز دام‌ها را برای چرا به روی محصول روانه کرده‌اند و تنها شاهد نابودی کشته‌های خود هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری افت قیمت محصولات کشاورزی بسیار زیاد بوده است، تاکید کرد: کشاورزان در سال‌جاری با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و زیان انباشته کشاورزان در خوزستان باعث شده تا کسی رغبتی به کشت تابستانه نداشته باشد.

فراغت خاطرنشان کرد: همین مشکل نیز برای محصول خیار در استان خوزستان به وجود آمده است و شاهد مشکلات زیادی برای کشاورزان و تولیدکنندگان در بخش کشاورزی و به ویژه محصولات باغی بوده‌ایم.

وی افزود: محصول پیاز در بازار در حال حاضر کیلویی 300 تومان است و این محصول کیلویی 100 تومان در زمین زراعی خریداری شده است و کیلویی 120 تومان تنها هزینه برداشت این محصول است که اصلا برای کشاورز به صرفه نیست.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930318000394#sthash.0Gi7YEae.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد