سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک هشدار بهداشتی به خوزستانیهای محترم



ست

اهواز - ایرنا - ربیس مرکز بهداشت خوزستان و فوکال پوینت ( مرجع پاسخ گویی) مقررات بهداشتی بین المللی درخوزستان گفت: بیماری کروناویروس یک بیماری بدون مرز، از خاورمیانه تا خاور دور است

به گزارش شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت خوزستان، دکتر ˈسید سعید سیدیانˈ در حاشیه کمیته فنی مراقبت و پاسخ دهی به رخدادهای بیولوژیک استان، اظهار داشت: زنگ های هشدار در مورد بیماری کرونا ویروس جدید به صدا درآمده است. 

وی افزود: کوروناویروس ها ویروس های بزرگی هستند که باعث بیماری های متنوعی در انسان ها و حیوانات می شوند و درگذشته به عنوان عامل سرماخوردگی انسان شناخته می شدند.

سیدیان ادامه داد: مقررات بهداشتی بین المللی (IHR) مجموعه مقرراتی است که تمامی کشورهای عضو از جمله کشور جمهوری اسلامی ایران متعهد به اجرای آن می باشند و باید هر گونه بیماری یا رویداد مهمی که قابلیت ایجاد خطر بین المللی را دارد به سازمان جهانی بهداشت گزارش نمایند. 

فوکال پوینت مقررات بهداشتی بین المللی درخوزستان تصریح کرد: این کارگروه با حضور اعضای کمیته استانی کمیته فنی مراقبت، با هدف آمادگی بخش درمان و بهداشت سطح استان جهت شناسایی و کنترل به موقع موارد احتمالی بیماری برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه نحوه تشخیص موارد مشکوک بیماری، نحوه بستری این افراد، راههای پیشگیری از این بیماری، روند مراقبت بیماری و همچنین انتظارات از اعضای کمیته فنی مراقبت و پاسخ دهی به رخدادهای بیولوژیک استان مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد