سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شورای شهر اهواز


در جلسه علنی مطرح شد:
سفر یک عضو شورای شهر اهواز به بازی های جام جهانی برزیل
اهواز - خبرگزاری مهر: در چهل و دومین جلسه شورای شهر اهواز پیشنهاد سفر یکی از اعضای شورا برای حمایت تیم ملی فوتبال در بازی های جام جهانی به برزیل مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در چهل و دومین جلسه شورای شهر اهواز که شامگاه دوشنبه برگزار شد لوایح بازپرداخت 50 درصد سهم شهرداری از فاینانس پروژه قطار شهری، مساعدت به موسسه فرهنگ سازان روشندل خوزستان، جدول ساماندهی حمل و نقل درون شهری و حومه و پرداخت مبلغ مرحله اول به بانک تجارت برای آورده متقاضی پروژه فاینانس خط یک قطار شهری اهواز مورد بررسی قرار گرفت.

عباس هلاکویی، مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز با حضور در این جلسه عنوان کرد: عدم پرداخت وام توسط بانک ها برای انجام فاینانس پروژه قطار شهری اهوز یکی از چالش های پیش روی ما بودکه بعد از گذشت چند سال و با پیگیری رئییس جمهورهای مختلف کشور در سفرهای استانیشان این مسئله در حال برطرف شدن است.

وی افزود: 50 درصد از فاینانس این پروژه باید توسط شهرداری و 50 درصد دیگر توسط دولت پرداخت شود.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز با بیان اینکه بانک ها برای پرداخت این هزینه نیازمند تضمین از سوی سازمان شهرداری هستند، گفت: شهرداری باید به ازای این هزینه تعدای از املاک خود را در گرو بانک بگذارد.

هلاکویی اظهار کرد: من پیشنهاد می کنم شورای شهر زمین های بسیار خوب شهرداری را در اختیار بانک قرار دهد زیرا این کار باعث حفظ زمین هایشان در شهرداری خواهد شد.

حسین حیدری یکی از اعضای شورای شهر اهواز نیز گفت: مشکلات پروژه قطار شهری اهواز  تنها به صورت فاینانس حل خواهد شد و در این زمان دیگر نمی توان این پروژه را نیمه کاره رها کرد. سختگیری دولت در این زمینه نیز تنها جنبه محکم کاری دارد.

مریم ابریشم کار دیگر عضو شورای شهر نیز در این خصوص گفت: بهتر است شهرداری این زمین ها را مشخص کند تا در صورتی که توان پرداخت 50 درصد پروژه فاینانس قطار شهری را نداشت بدانیم کدام زمین ها را از دست خواهد داد.

در این جلسه احمد باورساد یکی از اعضای شواری شهر اهواز پیشنهاد سفر یکی از اعضای شورای شهر به برزیل را در راستای حمایت از تیم ملی فوتبال مطرح که رامی علاسوند رئیس شورای شهر در این خصوص گفت: این طرح باید به صورت لایحه درآید تا در صحن شورا مورد برسی قرار  گیرد.

زیبا صالح پور یکی از دیگر اعضای شواری شهر اهواز با انتقاد از این طرح گفت: به جای هزینه کردن در این بخش می توان بسیاری از خیابان های شهر را آسفالت کرد.

در این جلسه هر دو لایحه در خصوص پروژه قطار شهری اهواز به تصویب اعضا رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد