سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان



کیانی‌زاده: امسال، سال پیشرفت ورزش خوزستان است
ورزشی  13:59:54 1393/03/13
933-9081-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: سال 93 را سال پیشرفت در ورزش استان قرار داده ایم.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- فرامرز کیانی‌زاده در دومین جلسه شورای ورزش استان که امروز، 13 خردادماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در چند ماه گذشته در ورزش استان موفقیت های خوبی حاصل شده است. میزبانی رقابت های آسیایی فوتبال را داشتیم که بازتاب خوبی در عرصه های بین‌المللی داشت که اگرچه کمبودهایی وجود داشت ولی جا دارد از کمک آن افرادی که در رفع این کمبودها به ما کمک کردند، تشکر کنم.

 

وی ادامه داد: از دیگر موفقیت‌های ورزش استان می‌توان به قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان در لیگ برتر کشور، صعود نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر کشور، قهرمانی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام در لیگ برتر کشور و تیم بسکتبال پخش و پالایش نفت آبادان در لیگ یک کشور و صعود به لیگ برتر، کسب مدال در بخش تکواندو بانوان و همچنین موفقیت در رشته شطرنج اشاره کرد. استان خوزستان توانایی دارد و باید خود استان برای برنامه‌هایی که می‌خواهد اجرا شود، نسخه بپیچد. باید از امکانات موجود در استان استفاده کرد تا برنامه‌هایی که داریم با رشد بهتری پیش روند.

 

وی ادامه داد: عدم‌فعالیت شرکت‌های بزرگ، تشکیل کمیته اقتصادی، توجه به ورزش بانوان، تشکیل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان، توجه به ورزش آموزشگاهی و برگزاری مسابقات تفریحی و همگانی نیز از جمله مواردی بودند که در جلسه قبلی شورای ورزش مد نظر قرار گرفتند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه خاطرنشان‌کرد: دستور کار جلسه امروز نیز تشکیل کمیته ها و مطرح شدن تعدادی از طرح های ورزشی استان می باشد. ما آیین نامه ای را تحت تشکیل شورای ورزش شهرستان ها تنظیم کرده ایم که این آیین نامه را پس از این جلسه به شهرستان ها و شورای ورزش آن‌ها ارسال می کنیم و تا دو هفته آینده این شورا تشکیل و اعضای آن هم مشخص خواهند شد. مجمع شورای ورزش استان هم که متشکل از 300 تا 400 عضو است تشکیل می شود و در آن سیاست ها و دیدگاه های استاندار و اعضای شورا مطرح می شود و یک باب جدیدی جهت رشد و ارتقای ورزش خوزستان باز خواهد شد.

 

وی با اشاره به تشکیل چند کمیته در این راستا گفت: تشکیل کمیته های ورزش های پایه و پرورشی، ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای، بانوان، اقتصادی و آموزش و پرورش را پیشنهاد می دهیم و قرار است که این کمیته ها تشکیل شوند و قصد ما این است که هر کدام از این کمیته ها دارای رییس، نایب رییس و دبیر باشند تا طرح هایی که در آینده اتفاق می افتند، در ابتدا در این کمیته ها مطرح شده و در نهایت وارد شورای ورزش استان شوند.

 

کیانی‌زاده خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استاندار می خواهد ورزش استان در سال 93 جایگاه اول کشور را به دست آورد، ما هم براساس دیدگاه هایی که مقتدایی دارد، برنامه‌های‌مان را بررسی کردیم و چند طرح نوشتیم که این طرح ها، طرح‌های برنامه ریزی و هدفگذاری شده می باشند. براساس این طرح، ما سال 92 را سال پایه قرار دادیم. در کل ما آن شاخصه هایی که نشان دهنده رشد استان به ویژه در بخش قهرمانی است را مشخص کرده ایم و بر طبق همین طرح، سال 93 را سال پیشرفت در ورزش استان قرار داده ایم. ما همچنین برای هیات‌های‌مان هدفگذاری داشته ایم و برای خودمان نیز هدف مشخص کرده ایم. نظارت و کنترل روی هیات ها انجام خواهد شد.

 

وی بیان کرد: معمولا طرح های خوبی داریم ولی چون در آن‌ها استمرار وجود ندارد، به نتیجه نمی رسیم. اگر طرح هدفگذاری ورزش استان طی سه سال اتفاق بیفتد، ضمن اینکه مدال‌های آسیایی را به دست خواهیم آورد، در مسابقات جهانی هم کسب مدال‌هایمان بیشتر می شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به طرح ساماندهی رشته ها و تیم های حاضر و مستعد حضور در لیگ های کشوری گفت: این طرح شامل دو دسته از تیم ها می شود؛ ابتدا رشته های ورزشی که در حال حاضر در لیگ های کشوری حضور دارند ولی با مشکلاتی مواجه هستند که می توان به بدمینتون و قایقرانی اشاره کرد. دسته دوم، گروه مستعد است که به دلیل نداشتن اسپانسر، در لیگ های کشوری حضور ندارند که می‌توان به دوچرخه سواری، اسکیت و کشتی فرنگی اشاره کرد.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه محمود معزی، معاون تربیت‌بدنی و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: من در سه حوزه مواد مخدر، سلامت و ورزش، در آموزش و پرورش مسوولیت دارم. در بخش ورزش تمام برنامه ها چیده شده است و آمادگی همکاری نیز داریم. آغوش آموزش و پرورش باز است و قول می دهیم که چرخ آموزش و پرورش بچرخد.

 

به گزارش ایسنا، در این نشست سیدعلیرضا قریشی، رییس هیات وزنه‌برداری استان نیز خاطر نشان کرد: ورزش خوزستان تنها محدود به فوتبال نیست و در واقع شاید فوتبال هم ورزش اول خوزستان نباشد. ما در بعضی از رشته ها قدمت چندین ساله داریم که می‌توان به رشته هایی ازجمله کشتی و وزنه‌برداری اشاره کرد. امروزه این دو ورزش، از رشته‌های المپیکی استان محسوب می‌شوند که کمتر به این دو رشته بها داده شده است در حالی که بیشتر مدال‌هایی که استان در کشور به دست می‌آورد از این دو رشته می باشد، پس درست است که باشگاه فولادخوزستان افتخار استان می باشد ولی نباید تمام دید و زاویه ما و همچنین نگرش ما به سمت باشگاه فولاد باشد.

 

وی گفت: من از شما می خواهم ورزش‌هایی که در استان حرف اول را می‌زنند، نادیده گرفته نشوند. امیدوارم به این ورزش ها از نظر مالی و امکاناتی توجه بیشتری شود تا ورزش خوزستان به صورت تک بعدی و فقط توجه به فوتبال نباشد.




مشاور ورزشی استاندار خوزستان: ورزش روستایی از قلم افتاده است
ورزشی  15:7:34 1393/03/13
933-9281-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مشاور استاندار خوزستان در امور ورزش و جوانان گفت: به نظرم ورزش روستایی از قلم افتاده است و باید تشکیل کمیته روستایی هم در شورای ورزش استان مدنظر قرار داده شود.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- حمید بنی‌تمیم در جمع خبرنگاران درباره دستاوردهای دومین جلسه شورای ورزش استان که امروز، 13 خردادماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: همان‌طور که استاندار در صحبت‌هایش در این جلسه اشاره کرد، هدف صرفا تدوین آیین‌نامه و جمع‌شدن در یک اتاق کنفرانس نیست و باید مسوولانی که در حوزه‌های مختلف در راس کار قرار دارند، به اهمیت موضوع ورزش و جوانان برسند.

 

وی خاطرنشان‌کرد: طبق آیین‌نامه‌ای که در شورای ورزش استان وجود دارد، باید کارشناس مربوطه در هر حوزه در این شورا حضور داشته و فعال باشد. به هر حال خلا‌‌ءهایی هم وجود دارد که پر خواهد شد ولی اگر اعضایی که در این شورا حضور دارند، همت به خرج دهند، قطعا تصمیم‌گیری در آیین‌نامه شورا می‌تواند منشا خوبی برای جوانان استان باشد.

 

مشاور استاندار خوزستان در امور ورزش و جوانان گفت: یک مورد خیلی مهم این است که ما برای اجرایی‌کردن برنامه‌ها و تحت پوشش قراردادن تیم‌های‌مان نیاز به اسپانسر داریم که شاید در این راستا باید استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از طریق وزارت، این موضوع را دنبال کنند.

 

وی درباره سطح ورزش در استان، گفت: به ‌طور کلی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان طی سه سال متوالی به عنوان اداره‌کل نمونه کشور انتخاب شده و در حالت کلی ورزش خوزستان، سطح قابل قبولی دارد و در این راستا نباید از تاثیرگذاری باشگاه‌های فولادخوزستان، ملی‌حفاری و خیلی از ارگان‌های دیگر و کارشناسان غافل شد.

 

بنی‌تمیم عنوان‌کرد: برخی از رشته‌های ما ضعیف هستند، برخی دیگر مانند فوتبال، کشتی، وزنه برداری و ووشو واقعا خوب درخشیدند و در برخی دیگر هم متوسط عمل کردیم که می‌توانیم این رشته‌ها را به سطح خوبی برسانیم.

 

وی بااشاره به بخش زیرساختی در ورزش استان، گفت: طی چند سال اخیر در این بخش خیلی خوب کار شده است و امیدوار هستیم در حال حاضر که پروژه‌های استان به مرحله بازدهی و بهره‌برداری رسیده‌اند، بتوانیم بهره‌برداری لازم را برای جذب قهرمانان از آن‌ها داشته باشیم.

 

مشاور استاندار خوزستان در امور ورزش و جوانان خاطرنشان‌کرد: به نظر من ورزش روستایی ما از قلم افتاده است و فکر می‌کنم باید تشکیل کمیته روستایی هم در شورای ورزش استان مدنظر قرار داده شود.

 

وی گفت: برای این‌که تخصصی‌تر و زودتر به نتیجه برسیم باید جلسات تخصصی را با مدیران ارشد دستگاه‌های استان که عضو شورای ورزش استان هم هستند، قبل از این‌که در جلسه شورای ورزش استان حاضر شویم، با حضور کیانی‌زاده برگزار کنیم و پس از چکش‌کاری شدن موارد در آن، برای تصمیم‌گیری نهایی در جلسه شورای ورزش استان حضور پیدا کنیم.

 

ماهشهر میزبان مسابقات بسکتبال پیشکسوتان بانوان کشور
ورزشی  15:14:26 1393/03/13
933-9381-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رقابت‌های بسکتبال پیشکسوتان بانوان کشور به میزبانی ماهشهر برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- این رقابت‌ها از روز یکشنبه (18 خردادماه) به میزبانی پتروشیمی بندرامام برگزار خواهد شد.

تیم منتخب پیشکسوتان خوزستان هم در این مسابقات با حریفان خود رقابت می‌کند و تاکنون نیز پنج تیم برای شرکت در این پیکارها اعلام آمادگی کرده‌اند.

کرم‌زاده، نایب‌رییس فدراسیون بسکتبال نیز برای تماشای این مسابقات به ماهشهر خواهد آمد.




کعبی از مدیران آینده باشگاه السد؟
ورزشی  16:24:22 1393/03/13
933-9481-5 کد خبر
RSS :: پرینت

حسین کعبی از تصمیمش برای مدیریت در باشگاه السد قطر پس از دوران بازیگری‌اش خبرداد.

 

مدافع فصل گذشته استقلال خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: با توجه به این که سفر بودم، مدتی گوشی ام خاموش بود و چند روز پیش آن را روشن کردم و تاکنون هم هیچ صحبتی با تیمی نداشته ام.

 

وی ادامه داد: البته در حال حاضر تیم ها بیشتر به فکر تیم‌ملی هستند و خیلی دیگر از تیم ها هم به تازگی مربی خود را تعیین کرده‌اند و هنوز بازیکنانی را که نیاز دارند، جذب نکرده اند و به نظرم هنوز فرصت زیادی باقی مانده است و من هم هنوز تصمیم خاصی نگرفته ام.

 

ملی‌پوش سابق ایران گفت: اگر برای فصل آینده تیمی نداشته باشم، نگران نیستم. اگر تیم نداشته باشم و در خانه باشم، هیچ اتفاق خاصی رخ نمی دهد. برای من اینکه تیمی پیدا شود یا نشود مهم نیست.

 

وی گفت: کسی که از فوتبال حسین کعبی شناخت داشته باشد می تواند در مورد او نظر دهد. به هر حال اگر امسال از فوتبال بیرون باشم، نگرانی خاصی ندارم.

 

کعبی خاطر نشان کرد: قراردادم با باشگاه استقلال خوزستان به پایان رسید و بازیکن آزاد محسوب می شوم. با این باشگاه جهت ادامه همکاری برای فصل آینده صحبتی نداشته ام. اینکه مربی تیم من را نخواهد، بستگی به سلیقه و تصمیمش دارد و من از این نظر ناراحت نیستم. به هرحال مربیان دوست دارند بازیکنانی را جذب کنند که به درد آن‌ها بخورند.

 

وی که سابقه بازی در تیم السد قطر را دارد، به دیدارش با مدیران این باشگاه و هم‌بازی‌هایش اشاره کرد و گفت: شب پیش از بازی فولاد با السد قطر در اهواز، مدیر باشگاه و هم بازی هایم با من تماس گرفتند که می خواهیم تو را ببینیم و من هم پیش آن‌ها رفتم. مسوولان باشگاه بسیار اصرار داشتند که با آن‌ها همکاری کنم و گفتند که دوست داریم پس از دوران بازیگری‌ات به قطر و پیش ما بیایی.

 

مدافع فصل گذشته استقلال خوزستان افزود: آن‌ها استقبال خیلی خوبی از من داشتند که در طول دوران فوتبالی ام در ایران چنین استقبالی را ندیده بودم. برای من خیلی جالب بود که پس از 9، 10 سالی که از حضورم در تیم السد می گذرد، هنوز آن‌ها به فکر من هستند و دوستم دارند.

 

وی بیان کرد: من به آن‌ها گفتم که دوست دارم به فوتبال کشورم کمک کنم و اگر هم قسمت شود به قطر می آیم که پیش شما باشم. قطری ها پیشنهاد خوبی به من دادند و تصمیم دارم که جزو مدیران باشگاه السد باشم، البته هنوز من برای فوتبال بازی کردن جا دارم.

 

6 خوزستانی در اردوی تیم‌ملی فوتبال زیر 14 سال
ورزشی  16:51:48 1393/03/13
933-9681-5 کد خبر
RSS :: پرینت

شش فوتبالیست خوزستانی به اردوی تدارکاتی تیم‌ملی زیر 14 سال دعوت شدند.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون فوتبال، این اردو از 23 تا 30 خردادماه در مجتمع شهیدباهنر برگزار می‌شود که 26 بازیکن برای حضور در آن، دعوت شده‌اند.

 

اسامی دعوت‌شدگان به شرح زیر است:

 

میلاد نجفی، علی حدایی (اردبیل)، محسن معظمی‌گودرزی (اصفهان)، رسول غلامی، محمد شریفی (بوشهر)، محمدرضا میرزاده، علیرضا انصاری، طاها شریعتی، امیر حسین کرمی، عبدالرئوف نجاری و محمدرضا داوری (تهران)، محمدرضا گلی (ایلام)، علیرضا سواری، معراج اسماعیلی، محمد شریفی، وحید نامداری، محمدرضا غبیشاوی، سیدحسین موسوی‌نسب (خوزستان)، ذبیح‌الله کوهکن (سیستان و بلوچستان)، حمیدرضا اکبری (فارس)، مهرداد زارعی (قزوین)، مهرشاد دهنارسیدی، امیرحسین اسماعیل‌زاده، عارف محمدعلی‌پور، امیرحسین حسین‌پور(مازندران) و سعید زامهران (خراسان رضوی).

 

بازیکنان دعوت‌ شده باید راس ساعت 13:00 روز جمعه، 23 خردادماه خود را به سرپرست تیم‌ملی در آکادمی ملی فوتبال معرفی کنند.






 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد