سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار کارگری خوزستان



پس از گذشت 10 سال
مشکل کارگران نی‌بر کشت و صنعت کارون حل شد
اقتصادی  10:59:57 1393/03/11
933-3374-5 کد خبر
RSS :: پرینت

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، پس از گذشت 10 سال مشکل کارگران نی‌بر کشت و صنعت کارون شوشتر حل شد.

 

سیدمحمد سادات‌ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: کارگران نی‌بر کشت و صنعت کارون به صورت فعلی کار می‌کنند و در 6 ماه از سال که مشغول کار هستند، مشمول قوانین تامین اجتماعی می‌شوند ولی در 6 ماهه دوم سال تنها از بیمه درمانی برخوردار می‌شدند که این بیمه جزو سوابق بازنشستگی آن‌ها محسوب نمی‌شد.

 

وی افزود: این کارگران در بدترین و سخت‌ترین شرایط کاری به فعالیت مشغول بودند از این رو حل مشکل آن‌ها کار ضروری محسوب می‌شد که خوشبختانه با پیگیری‌های لازم این امر محقق شد.

 

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: قرار شده در 6 ماهه دوم کاری این کارگران به صورت کامل از مزایای تامین اجتماعی برخوردار شوند. به بیان دیگر در 6 ماهه که حق بیمه درمان آن‌ها پرداخت همیشه اکنون مابقی مزایای بیمه نیز شامل آن‌ها می‌شود. با پرداخت حق بیمه توسط کارگر و کارفرما به مبلغ 600 میلیارد تومان، تامین اجتماعی متعهد شده همه مزایای مربوطه را پرداخت کند.

 

سادات‌ابراهیمی ادامه‌داد: مشابه این مشکل در شرکت نیشکر هفت‌تپه نیز مشاهده می‌شود که این مشکل نیز با پیگیری‌های انجام شده، قرار است در آینده رفع شود. این امر نیازمند همکاری سازمان تامین اجتماعی و اداره کل گسترش و نوسازی بنادر دارد.

 

وی با بیان این‌که برخی از کارگران حتی تا سن 80 سالگی نیز نمی‌توانستند بازنشسته شوند، خاطرنشان‌کرد: تعداد کارگران دارای مشکل در شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر تقریبا 2 هزار نفر و در شرکت نیشکر هفت‌تپه حدود یک هزار نفر است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد