سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز




رأی الیوم بررسی کرد:
مقاله نویس پایگاه رأی الیوم نوشت حتی اگر گفتگوها درباره برنامه هسته ای ایران به توافق منجر شود، به علت وجود بی‌اعتمادی بین آمریکا و ایران، این توافق کلید عادی سازی روابط این دو کشور نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
مقاله نویس پایگاه رأی الیوم نوشت حتی اگر گفتگوها درباره برنامه هسته ای ایران به توافق منجر شود، به علت وجود بی‌اعتمادی بین آمریکا و ایران، این توافق کلید عادی سازی روابط این دو کشور نیست.

به گزارش سرویس بین‌ الملل «انتخاب»، پایگاه اینترنتی "رأی الیوم" که از لندن اداره می شود در مقاله‌ای به قلم "ولید رضا" روزنامه نگار لبنانی نوشت: با نزدیک شدن تاریخ بیستم ژوئیه که مهلت دستیابی به توافق جامع بین ایران و غرب درباره برنامه هسته ای ایران است و با تکرار دیدار مذاکره کنندگان ایرانی با همتایان آمریکایی‌شان، پرسش های زیادی درباره ماهیت روابط آینده بین دو طرف مطرح شده است. اظهارات مسئولان آمریکایی و ایرانی به روشنی نشان دهنده بی اعتمادی بین آنها است.

تردید ایران درباره نیات آمریکا ناشی از چند عامل است از جمله: 
- دولت های پیاپی آمریکا (اعم از دموکرات و جمهوری خواه) ایران را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 بزرگترین دشمن خود بعد از فروپاشی اتحاد شوروی دانسته اند. همین مسئله دولت جرج بوش را تشویق کرد که در سال 2002 ایران را در محور شرارت قرار دهد. 

- بی‌میلی آمریکا به مشاهده ایران به عنوان بازیگر قدرتمند و بزرگ در صحنه منطقه ای و بین المللی (شاید با تشویق متحدان منطقه ای واشنگتن) و جلوگیری از پیشرفت علمی و فناوری و شکوفایی اقتصادی این کشور و تهدید مکرر به حمله نظامی به این کشور که از نظر تهران قابل قبول نیست (ایران خواستار تعامل با جمهوری اسلامی بر اساس عزت و حکمت و احترام به منافع ملت آن است). 

- حمایت بی حد و مرز آمریکا از اسرائیل موجب تشویق به اقدام برای پایان دادن به مناقشه فلسطین و سرکوب گروه های مقاومت فلسطینی (حماس و جهاد اسلامی) و حزب الله و سوریه شده است. هرگونه ماجراجویی از این نوع از نظر ایران مردود و مغایر با دکترین و قانون اساسی آن است که بر لزوم حمایت از همه ملت های مسلمان و همه مستضعفان جهان برای تشکیل جبهه جهانی برضد مستکبران تصریح دارد. 

- سیاست "بد" جلوه دادن ایران و شوراندن حکام و ملت های منطقه به ویژه در خلیج فارس برضد ایران .

"رأی الیوم" نوشت: ایرانی ها این گونه آمریکایی ها را می شناسند بنابراین امکان شکل گیری روابط بین آنها مشروط به تغییر در سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران است و چنین امکانی در آینده نزدیک وجود ندارد. مقاله محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مجله آمریکایی فارن افرز بهترین گواه این باور است. 

"رأی الیوم" نوشت: با توجه به این واقعیت ها دستیابی به تفاهم و توسعه روابط بین ایران و آمریکا حتی اگر بحران هسته ای حل شود دشوار به نظر می رسد. اسرائیل به عنوان بزرگترین شیطانی که مانع توافق است در تیررس ایران قرار دارد ولی به تلاش برای منزوی کردن ایران ادامه خواهد داد. 

گفتنی است، آمریکا با اشغال افغانستان و عراق و محاصره ایران، برای حمله به این کشور مقدمه چینی و طرح هایی نظامی به این منظور تهیه کرد (طرح نیش عقرب در سال 2007). این سیاست با شکست مواجه شد و جادو، دامن جادوگر را گرفت. سرنگون شدن حکومت طالبان در افغانستان و صدام حسین در عراق به نفع ایران تمام شد. در کابل، دولت حامد کرزای روابط دوستانه ای با همسایه خود برقرار کرد که دارای اشتراکات فرهنگی هستند. در بغداد نیز عراق به متحدی مهم و قدرتمند برای ایران تبدیل شد. همچنین اروپایی ها و آسیایی هایی که از سیاست آمریکا و جنگ های این کشور ناخرسند بودند به سمت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با ایران پیش رفتند (مانند چین و هند و روسیه). همچنین ایران با نزدیک شدن یا پیوستن به بسیاری از موسسات و سازمان های بین المللی حضور بین المللی برجسته ای کسب کرد (مانند گروه بریکس و سازمان شانگهای و جنبش غیرمتعهدها).




وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه ملت ایران زیر بار تحریم‌ها و تهدیدات نمی‌رود، گفت: حل موضوع هسته‌ای ایران به کابوسی برای جنگ طلبانی تبدیل شده که منافع آنها در ایجاد تنش، درگیری و ایجاد رعب و وحشت بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه ملت ایران زیر بار تحریم‌ها و تهدیدات نمی‌رود، گفت: حل موضوع هسته‌ای ایران به کابوسی برای جنگ طلبانی تبدیل شده که منافع آنها در ایجاد تنش، درگیری و ایجاد رعب و وحشت بوده است.

به گزارش انتخاب؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفدهمین اجلاس میان دوره‌ای وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به الجزایر سفر کرده، در سخنرانی خود در خلال این نشست، افراط گرایی، خشونت و فرقه گرایی را از جمله مشکلات و چالش‌های جهان کنونی برشمرد و گفت که این موضوعات منجر به توسعه اقدامات تروریستی در جهان شده است.

وی تاکید کرد: این چالش‌های بزرگ موجب شد تا قطعنامه پیشنهادی آقای روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر جهان علیه خشونت و افراط گرایی به اتفاق آرا در مجمع سازمان ملل پذیرفته شود و این نقطه عطفی در توجه جامعه جهانی به مبارزه باخشونت و افراط گرایی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران بابیان این مطلب که کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (نم) دارای منافع مشترک و در عین حال با خطرات و تهدیداتی نیز مواجه هستند، اظهار داشت: همزمان با تلاش‌های مشترک کشورها برای مهار افراد و گروه‌های افراطی، اقداماتی نیز باید با هدف کاهش علل تنش‌ها صورت بگیرد.

ظریف در ادامه سخنانش به اوضاع اسفناک مردم مظلوم فلسطین و هفت دهه حملات بیرحمانه و مداوم به این مردم ستمدیده و محروم کردن آنها از حقوق غیرقابل انکار و غیرقابل واگذاری شان اشاره و تاکید کرد: باید بر این واقعیات تمرکز کنیم تا دریابیم که بسیاری از سرپوش‌ها با هدف محروم کردن مداوم مردم فلسطین از حقوق حقه‌شان و غارت سرزمین و منابع آنها ایجاد شده است.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد باید بر مواضع مشترک تاکید کنند و بدون شک نمی‌توان بدون احیای این حقوق و ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف (بیت المقدس) به ثبات و آرامش دست یافت.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع هسته‌ای ایران اشاره و این پرسش را مطرح کرد که آیا به نظر شما این بی معنا نیست که یک غیر عضو معاهده NPT و برخوردار از زرادخانه‌های عظیم هسته‌ای که بیشترین تهدید موجودیتی را برای کل خاورمیانه ایجاد می‌کند، با ترسیم خطوط قرمزی در مورد برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران به NPT و قانون بین‌المللی دهن کجی کند؟

ظریف با طرح این پرسش که آیا این چیزی جز تاکتیک انحراف کردن اذهان نیست؟ˈ خاطرنشان کرد: به همین دلیل برنامه مسالمت‌آمیز هسته‌ای ایران طی چند دهه گذشته همواره در معرض هیاهوی فراوانی قرار گرفته است.

وی گفت:ˈ آنها همواره کوشیده‌اند چهره ایران را به عنوان تهدیدی برای منطقه و کل جهان ترسیم کنند؛ ادعایی که بارها به طور کامل کذب از آب درآمده است.ˈ

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران بار دیگر با تبیین سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عدم تولید و ساخت سلاح هسته‌ای متعهد است. ایران عضو پیمان NPT است و ما معتقدیم تسلیحات هسته‌ای، امنیت ملی را نیز تضعیف می‌کند.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران همچنین به مذاکرات ژنو اشاره کرد و گفت: تصویب طرح اقدام مشترک، نشان داد که امکان حل و فصل این موضوع وجود دارد.

وی افزود: حل موضوع هسته‌ای ایران به کابوسی برای جنگ طلبانی تبدیل شده است که منافع آنها در ایجاد تنش، درگیری و ایجاد رعب و وحشت بوده است.

وی گفت: آنها تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه مردم ایران اعمال کرده‌اند و مردم ایران را حتی از دسترسی به نیازهای اولیه از جمله دسترسی به دارو محروم کردند.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه دستاوردهای علمی و تحقیقاتی بزرگ ایران غیرقابل مذاکره است؛ خاطرنشان کرد: ملت ایران نشان داد که زیر بار تحریم‌ها و تهدیدات نخواهد رفت و ما چیزی برای پنهان کردن نداریم و در فضای احترام متقابل و برابری می‌توان نشان داد که برنامه هسته‌ای ما همیشه صلح‌آْمیز باقی خواهد ماند.

ظریف در عین حال از حمایت‌های کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران قدردانی کرد.

وی علت تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران را ناشی از اتهامات بی پایه و اساس درباره برنامه هسته‌ای ایران دانست.

ظریف در ادامه باتاکید بر لزوم تحقق خاورمیانه عاری از تسلیحات اتمی و کشتارجمعی گفت: جامعه جهانی از بی توجهی برخی نسبت به تحقق خاورمیانه عاری از تسلیحات اتمی، نگران است.

وی در بخش دیگری از سخنانش باقدردانی از میزبانی دولت و ملت الجزایر به خاطر برگزاری این نشست گفت: اجلاس الجزایر فرصتی دوباره برای بحث و گفت‌و‌گو پیرامون موضوعاتی است که صلح و امنیت را به مخاطره می‌اندازد.
منبع: فارس





نتایج نهایی انتخابات مصر؛
بر اساس شمارش نهایی آرای انتخابات ریاست جمهوری مصر «عبدالفتاح السیسی» فرمانده سابق ارتش قاطعانه در این انتخابات پیروز شده است. شمارش صندوق‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر نشان می‌دهد که عبدالفتاح سیسی، فرمانده پیشین ارتش آن کشور، در انتخاباتی که با تحریم برخی گروه‌ها روبه‌رو بود، در رقابت با حمدین صباحی دیگر نامزد این مقام، ۷. ۹۶ آرا را به دست آورده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس شمارش نهایی آرای انتخابات ریاست جمهوری مصر «عبدالفتاح السیسی» فرمانده سابق ارتش قاطعانه در این انتخابات پیروز شده است. شمارش صندوق‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر نشان می‌دهد که عبدالفتاح سیسی، فرمانده پیشین ارتش آن کشور، در انتخاباتی که با تحریم برخی گروه‌ها روبه‌رو بود، در رقابت با حمدین صباحی دیگر نامزد این مقام، ۷. ۹۶ آرا را به دست آورده است.

به گزارش «انتخاب»، این نتایج همچنین نشان می‌دهد که «حمدین صباحی» تنها رقیب السیسی فقط توانسته است که ۳. ۳ درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری را از آن خود کرده است.

بر اساس شمارش نهایی آرا فرمانده سابق ارتش و وزیر دفاع سابق مصر از مجموع ۲۵ میلیون و ۳۴۲ و ۴۶۴ رای ۲۳ میلیون و ۵۲۱هزار و ۷۲۲ رای را بدست آورد و صباحی فقط  ۷۹۱هزار و ۱۵۳ رای را از آن خود کرد.

دولت موقت مصر و نیز فرمانده پیشین ارتش خواستار شرکت گسترده رای‌دهندگان مصری در انتخابات بودند. تمهیداتی نیز در این زمینه چیده شد که از جمله تمدید ناگهانی رای‌گیری به سومین روز -به جای دو روز- و اعلام تعطیلی رسمی در دومین روز رای‌گیری بود.روزنامه اهرام مصر از قول کمیته رسمی انتخابات، شمار شهروندانی که پای صندوق‌ها رفته‌اند را ۲۵ میلیون، ۴۶ درصد واجدین شرایط، اعلام کرده است.در مجموع نزدیک به ۵۴ میلیون نفر می‌توانستند در این انتخابات رای دهند.در روز سه‌شنبه که قرار بود انتخابات به طور رسمی به پایان برسد، تنها ۳۷ درصد در آن رای داده بودند.



رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا:
ما میزان قابل توجهی از نیروی نظامی خود را در منطقه نگه می داریم تا اگر مسیر دیپلماتیک موفقیت امیز نبود، نیرو در دسترس آمریکا باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ژنرال دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: ما در مسئله ایران، راه حل نظامی را به عملیات نظامی ترجیح می دهیم اما گزینه نظامی همچنان پابرجاست.
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، مارتین دمپسی بیان داشت: ما میزان قابل توجهی از نیروی نظامی خود را در منطقه نگه می داریم تا اگر مسیر دیپلماتیک موفقیت امیز نبود، نیرو در دسترس  آمریکا باشد.

وی اضافه کرد: اوباما بارها گفته است که امریکا اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته ای را نمی دهد. اگر ایران از این فرصت استفاده کند و به نتیجه ی دیپلماتیک موفق برسیم همه از این موضوع سود می برند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهار داشت: اما پایان بحران هسته ای مشکلی که ایران برای منطقه بوجود آورده را حل نمی کند. آنها از طریق نیروهای نیابتی خود در خاورمیانه نفوذ دارند و در فضای سایبری به شدت فعال هستند.وی اضافه کرد: ما ساده لوح نیستیم و اختلاف زیادی با ایران داریم.
وی اضافه کرد: ایران با تاریخ و فرهنگ غنی خود که بر دنیا تاثیر گذاشته می تواند رویکردی سازنده داشته باشد و ما امیدواریم که این کشور از این مسائل استفاده کرده و فعالیت های بد خود را متوقف کند.





ابراز نگرانی کنگره آمریکا:
از مدت ها پیش و همزمان با جدی تر شدن روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، این بحث در محافل مختلف مطرح بود که به نتیجه رسیدن این مذاکرات، ضمن کمک به احیای قدرت ایران در خاورمیانه، سبب پیدایش آرایش سیاسی جدیدی در این منطقه خواهد شد. اکنون با رسیدن مذاکرات به مراحل نهایی، به نظر می رسد نگرانی از این ماجرا به داخل کنگره آمریکا نیز راه پیدا کرده است.
کد خبر: ۴۰۳۹۷۹
تاریخ انتشار:۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳-29 May 2014
 
 
سیاست اوباما، کشورهای خاورمیانه را به ایران نزدیک می‌کنداز مدت ها پیش و همزمان با جدی تر شدن روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، این بحث در محافل مختلف مطرح بود که به نتیجه رسیدن این مذاکرات، ضمن کمک به احیای قدرت ایران در خاورمیانه، سبب پیدایش آرایش سیاسی جدیدی در این منطقه خواهد شد. اکنون با رسیدن مذاکرات به مراحل نهایی، به نظر می رسد نگرانی از این ماجرا به داخل کنگره آمریکا نیز راه پیدا کرده است.
 
به گزارش «تابناک»، در جلسه ای که روز گذشته با هدف بررسی روند همکاری های آمریکا با شورای همکاری خلیج فارس در کنگره آمریکا برگزار شد، نسبت به روند جاری اوضاع در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس ابراز نگرانی شده است. به عقیده نمایندگان حاضر در این جلسه، متحدان منطقه ای ایالات متحده در حال فاصله گرفتن از این کشور هستند.
 
«ورلد تریبیون» ضمن انتشار گزارشی از این جلسه می نویسد نگرانی های مطرح شده در زیرکمیته خاورمیانه و آفریقای کنگره آمریکا، حول دو محور اصلی متمرکز بوده است. نخست اینکه برخی از متحدان منطقه ای آمریکا، به ویژه عربستان سعودی به واسطه نارضایتی از روند مذاکرات غرب و آمریکا با ایران در حال فاصله گرفتن از واشنگتن هستند و دوم اینکه ممکن است در نتیجه روند جاری، برخی دیگر از کشور شورای همکاری نیز به سوی ایران متمایل شوند که این امر به ضرر منافع آمریکا خواهد بود. 
 
ایلینا راس لتینن، از اعضای مجلس نمایندگان و رئیس زیرکمیته مذکور در این زمینه اظهار داشته: «اکنون آن ها (اعضای شورای همکاری) اشتیاق دولت به رسیدن به توافق با ایران را به معنای خیانت به خود در نظر می گیرند که آن ها را وادار خواهد کرد خودشان نیز به سمت توافق با ایران حرکت کنند». به گفته وی، برای احیای اعتماد این کشورها به آمریکا زمان زیادی لازم خواهد بود.
 
در ادامه این جلسه که به طور کلی در راستای هدف کلی کنگره آمریکا برای مانع تراشی در مسیر توافق هسته ای با ایران برگزار شده، دیوید وینبرگ، پژوهشگر موسسه دفاع از دموکراسی ها ضمن تکرار ادعاهای آمریکا مبنی بر حمایت ایران از تروریسم در منطقه، مدعی شده ایران تلاش دارد با استفاده از اهرم شیعیان، نسبت به توسعه نفوذ خود در منطقه اقدام کند.
 
وی اظهار داشته: «بحث درباره یک هلال شیعی که از ایران تا لبنان، عراق و سوریه امتداد می یابد، نیست. خطر اصلی در الحاق یمن، بحرین، کویت و بخش هایی از عربستان سعودی به این روند است». وینبرگ در این زمینه به اظهارات مقرن بن عبدالعزیز، جانشین ولیعهد سعودی اشاره کرده که ایران را به تهدید کشورهای عضو شورای همکاری از طریق شیعیان متهم کرده است.
 
وی در ادامه مدعی شده تا زمانی که کشورهای منطقه اطمینان حاصل نکنند که ایران از حمایت از تروریسم و همچنین مداخله در یمن و دیگر کشورهای خاورمیانه دست برداشته، نخواهند توانست به هرگونه توافقی در موضوع هسته ای ایران اعتماد کنند.
 
اما بخش مهمتر سخنان وینبرگ، پذیرش ضمنی این موضوع است که عربستان سعودی قصد دارد از طریق توسعه روابط خود با پاکستان، به سلاح هسته ای دست پیدا کند. وی ضمن بیان اینکه احتمال دارد عربستان در چنین مسیری حرکت کند، گفته پس از آن، امارات نیز در پی دستیابی به چنین هدفی برخواهد آمد. وی گفته: «من فکر می کنم ارتباط میان ساختارهای نظامی عربستان و پاکستان، از جمله در حوزه هسته ای، به شدت نزدیک است و باید نسبت به آن نگران بود». 
 
در بخش دیگری از جلسه مذکور، نمایندگان حاضر اظهار داشته اند که تلاش های اخیر در راستای بهبود روابط واشنگتن و ریاض، با شکست مواجه شده است. از جمله این تلاش ها، می توان به دیدار اخیر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از عربستان سعودی اشاره کرد. 
 
به هر حال، همان گونه که اشاره شد، هدف اصلی کنگره آمریکا از برگزاری این جلسه و جلسات مشابه، القای این موضوع است که روند دیپلماتیک جاری میان ایران و گروه 1+5 در موضوع هسته ای، به ضرر منافع ملی آمریکا بوده و دولت ایالات متحده باید در آن تجدیدنظر کند. این در حالی است که دولت آمریکا – دستکم در عرصه اظهارات و موضع گیری های علنی – بر ضرورت ادامه این روند در قبال ایران تأکید کرده است. 

 



در فلسطین اشغالی اتفاق افتاد
انتشار عکس پاپ فرانسیس در حال بوسه زدن بر دستان خاخام ارشد صهیونیست‌ها، اعتراض شمار قابل توجهی از مسیحیان ارتودکس و کاتولیک را در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این اقدام پاپ - که آن را ناشایست توصیف کردند- برانگیخت.
کد خبر: ۴۰۳۸۵۴
تاریخ انتشار:۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰-29 May 2014
 
 
انتشار عکس پاپ فرانسیس در حال بوسه زدن بر دستان خاخام ارشد صهیونیست‌ها، اعتراض شمار قابل توجهی از مسیحیان ارتودکس و کاتولیک را در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این اقدام پاپ - که آن را ناشایست توصیف کردند- برانگیخت.

به گزارش کیهان، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان که در سفر به خاورمیانه ،به سرزمین های اشغالی سفر کرده، با بوسه بر دستان یک خاخام ارشد یهودی،انزجار بسیاری از مسیحیان را برانگیخته و به گفته آنها باعث شرمساری و سر شکستگی آنها شده است.

وی  که خود را بانی "صلح" در جهان می خواند، در سفر به سرزمین های اشغالی همراه با شیمون پرز کودک‌کش، یک اصله درخت زیتون به نشانه صلح در «زمین غصبی متعلق به ملت مظلوم فلسطین» غرس کرد! او این درخت را درحالی غرس کرد که از نخستین روزهای اشغال فلسطین تاکنون،  یکی از راهکارهای صهیونیست‌ها برای راندن فلسطینی‌ها از سرزمین شان در بیت المقدس، تخریب درختان زیتون و باغات آنها بوده و هست!

از برگولیو تاپاپ فرانسیس
خورخه ماریو برگولیو، یا همان پاپ فرانسیس، متولد بوینس آیرس آرژانتین است که پیش از اینکه وارد مدرسه علوم دینی مسیحی شود، مدتی به عنوان تکنیسین شیمی و مدتی هم در کلوپ­های شبانه مشغول فعالیت بوده است. فعالیت وی به عنوان یک چهره کلیسای مسیحی، عملاً از سال 1969، یعنی در سن 34 سالگی آغاز می‌­شود.

برگولیو، متهم به آدم­‌دزدی و مشارکت با حاکمان نظامی آرژانتین در شکنجه افراد هم بوده است. مجله انگلیسی The Mail on Sunday در این رابطه نوشته است که وی در فاصله سال­های 1976 تا 1983 و در زمان حکومت نظامیان در آرژانتین، در شکنجه، آدم­‌دزدی و همچنین جنایت­های سازمان­‌یافته شرکت داشته است. در همین رابطه از پاپ شکایت کیفری هم شده است.

فرانسیس به‌جای بندیکت
کناره گیری یکباره­  پاپ بندیکت شانزدهم از مقام پاپی موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت؛ استعفایی که حتی خود کاردینال­ها را متعجب ساخت و موجب شد تا در بعضی از کاردینال­ها حالت خشم پدید بیاید! بسیاری بر این باورند که استعفای پاپ بندیکت شانزدهم به عنوان دویست و شصت و پنجمین پاپ ریشه در  گسترش هوی پرستی در کلیسای کاتولیک و بی‌­عفتی‌­های صورت گرفته از طرف کشیشان مسیحی و موسیونرهای تبشیری در سراسر جهان، بویژه در چند سال اخیر داشته است.

بااینکه  موضوع فساد اخلاقی در کلیسا چیز جدید و امری خاص نبود که بتواند منجر به استعفای بندیکت شانزدهم شود می‌­توان کناره‌­گیری اورا در راستای عدم موفقیت او در حاکمیت نظریه­ خود مبنی بر بازگشت به ارزش های اساسی مسیحی برای مقابله با سکولاریزاسیون افزایش یافته توسط بسیاری از کشورهای غربی دانست. اما فرانسیس بر خلاف بندیکت اعتقادی بر این مواضع نداشته و کمتر از این قسم امور سخن به میان آورده و مواضع محافظه­‌کارانه  را پیشه­‌ خویش ساخته است .او اندکی پس از انتخاب شدنش بعنوان پاپ مواضع عجیبی گرفت که پرده از راز انتخابش بعنوان پاپ را کنار زد!

مرد سال تایم و مرد سال همجنس‌بازان!
" اگر کسی همجنس باز است و با حسن نیت خدا را می­‌جوید، من چه کسی هستم که بخواهم قضاوت کنم؟!"

این جمله پاسخ فرانسیس اول به سوالی است که طی سفرش از برزیل به رم از وی در مورد کشیش‌های همجنس­‌گرا پرسیده شد  و خود دلیلی واضح برای چرایی انتخاب یک پاپ به عنوان شخص سال همجنس‌گرایان جهان، محسوب می‌­شود و نمایانگر نوع عمل آمریکایی­‌ها در صدد شمولیت این تفکر بر جهان، بویژه در حاکمیت قلمرو ادیان می­‌باشد.

دفاع تمام قد و همه جانبه پاپ از همجنس‌بازان،موضوع عجیبی بود که باعث شد بسیاری از مسیحیان معتقد،او را بعنوان کسی‌که در صدد به سخره گرفتن آموزه‌های مسیحیت است بشناسند ! البته این تنها اظهارات خلاف آیین مسیحیت وی نبود!

به نظر او بسیاری از آموزه های مسیحی منسوخ ومرده است وباید در اصل این اعتقادات تجدید نظر کرد! " کلیسا در گذشته در مورد برخی از مسایل اخلاقی به‌شکل نادرستی برخورد می کرد، اما امروز به نقش خود به عنوان قاضی پایان داده و آغوش خود را به روی تمام گروه های مختلف از جمله همجنس‌گرایان، لیبرالیست‌ها، محافظه‌کاران، کمونیست ها، افراد طرفدار سقط‌جنین و افرادی با میل جنسی مختلف، گشوده و از آنان می‌‌خواهد به آن بپیوندند؛ زیرا همگی خداوند را دوست داریم و همگی یک خدای واحد را می پرستیم".

او حتی پا را فراتر نهاده و مدعی می‌شود:" کلیسای کاتولیک دیگر به جهنم معتقد نیست؛ زیرا این مسئله با عشق خداوندی تعارض دارد و آدم و حوا داستانی بیش نیستند.. ما با تفکر و دعا فهم جدیدی از برخی از عقاید به دست آوردیم؛ همچنین خداوند قاضی نیست؛ بلکه دوستدار بشریت است.. خداوند قصد محکومیت کسی را ندارد!  جهنم تنها کنایه‌ای از روح تنها است".

سرباز صفر یا پاپ!؟
طرح اعتبارزدایی از قوانین و چارچوب های فقهی شریعت، در ادیان آسمانی از سوی بنگاه های جهانی وابسته به سیستم فراماسونری از ابتدای قرن بیست و یکم با هدف سکولاریزه کردن ذهنی مردم و هدم دین در جهان در حال اجرا است. واکنون حمایت دستگاه پاپی که در انحراف مسیحیت از باورهای حقیقی دین مسیح نقش بسیار پررنگی داشته از مدعیان صهیونیست سکولار آیین یهود ، خود نشان از ورود جهان به فاز جدید مبارزه با ادیان الهی دارد. به واسطه اجرای این طرح بزرگ بناست ملقمه ای از عرفان انحرافی کابالا برای نزدیکی به شیطان، در قالب مناسک بودایی- تئوسوفیستی شرقی در جهان همه گیر شود تا به قول سران شیطان پرست یهودی مسیر برای پذیرش ناجی زرسالاران یهودی منحرف، هموار گردد.

هم اکنون سازمان ملل در قالب برنامه "آموزش صلح و همزیستی اجتماعی" راهکارهای حل تعارض میان حامیان سه دین الهی با از میان بردن اصول فقهی همچون مخالفت با انحرافات اخلاقی ضد بنیان خانواده مانند همجنس‌گرایی را در دستور کار قرار داده است. اذعان رسمی پاپ به پذیرش همجنس گرایان، صهیونیست‌های آدمکش و سایر فرق ضد دین در آغوش کلیسا بخش مهمی از پروژه ترویج بی حمیتی دینی در قالب مناسک "دین بی پایه و اساس جهانی" است.

سفر سیاسی یا سفر مذهبی!؟
پاپ که در صفحه توییترش اعلام کرده بود برای یک سفر مذهبی به بیت المقدس می‌رود و از پیروانش خواسته بود برایش نماز بخوانند ودعا کند، با ورود به سرزمین‌های اشغالی با محمود عباس و نتانیاهو دیدار کرد! البته او به اعمال معنوی هم پرداخت و به سنت یهودیان در کنار دیوار ندبه عبادت کرد!وسپس بر اساس خرافات یهودیان، کاغذ نوشته‌ای را لای شکاف دیوار مقدس پنهان کرد!

و بالاخره هولوکاست!
او در مسیر اجرای نقش در پازل از قبل طراحی شده ودر ادامه سفر معنویش،از  یادمان کشته­‌های هولوکاست دیدار و در این مکان­‌ها به دعا کردن هم پرداخت !سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی این اقدام پاپ را با جزییات کامل گزارش کرده و از بازدید او ذوق زده شده است!

 پاپ فرانسیس، اولین مقام بلندپایه مسیحیت است که علاوه بر بازدید از موزه یادمان هولوکاست یا همان  " یاد واشم" با تاج گل نهادن بر مزار تئودور‌هرتزل، بنیان­گذار رژیم صهیونیستی از وی تقدیر رسمی به عمل می‌­آورد. فرانسیس همچنین در این سفر از محمود عباس و شیمون پرز خواسته است که ماه آتی در واتیکان برای برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطین با هم مذاکره کنند. علی­رغم این که مذاکرات سازش بین اسرائیل و فلسطین به سرکردگی آمریکا و با کارشکنی‌­های عدیده رژیم صهیونیستی در ماه گذشته با شکست مواجه شد، هر دو مقام فلسطینی و اسرائیلی این دعوت پاپ را پذیرفته ­اند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد