سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش نگران کننده


در حاشیه یک خبر؛
بافت عشیره ای و همچنان فعال که از نقاط شمالی تا جنوب و از غرب تا شرق استان گسترش دارد و نیز شیوه حل و فصل محلی در دعوا و منازعات، از عوامل مهم رویکرد مردم در نگهداری سلاح گرم است / در اواسط دهه 70 که نیروی انتظامی خوزستان در یک طرح ضربتی، اقدام به جمع آوری سلاح های گرم نمود، گزارش های غیر رسمی به وجود 150 هزار اسلحه گرم در خوزستان اذعان داشت که کشف و ضبط این تعداد نیاز به یک اهتمام ملی در این موضوع بود
بهزاد شیخی/ خوزنیوز: حادثه اخیر رامهرمز و کشته شدن تعدادی از افراد درگیر و مردم بی گناه در این ماجرا، یک بار دیگر نشان داد که وجود سلاح های گرم در شهرها و روستاهای استان، یک تهدید همیشگی برای امنیت عمومی مردم این منطقه است.

اگرچه تاکنون آمار درست و دقیقی از تعداد سلاح های گرم وغیرمجازی که در استان وجود دارد، ارائه نشده است اما گمانه زنی های افراد آگاه در این موضوع، حجم سلاح های گرم در استان را رقمی بین 200 هزار تا 500 هزار قبضه برآورد می کنند.

وجود سلاح های گرم در خوزستان، یک تهدید همیشگی و بحران آفرین
بافت عشیره ای و همچنان فعال که از نقاط شمالی تا جنوب و از غرب تا شرق استان گسترش دارد و نیز شیوه حل و فصل محلی در دعوا و منازعات، از عوامل مهم رویکرد مردم در نگهداری سلاح گرم است. 

با آنکه در طول دو دهه گذشته اهتمام ویژه ای برای جمع آوری سلاح های گرم در استان صورت گرفته و حتی منجر به صدور فتوای مذهبی نیز گردیده است، اما داشتن سلاح در این استان همچنان توجیهات خاص خود را دارد.

در اواسط دهه 70 که نیروی انتظامی خوزستان در یک طرح ضربتی، اقدام به جمع آوری سلاح های گرم نمود، گزارش های غیر رسمی به وجود 150 هزار اسلحه گرم در خوزستان اذعان داشت که کشف و ضبط این تعداد نیاز به یک اهتمام ملی در این موضوع بود.

بدون شک زمینه های فرهنگی ، تعبیر و تفسیر عامه مردم از امنیت عمومی و لوازمات آن، نقش و کارکرد حکومت، نیروهای قضایی و انتظامی در روابط و مناسبات مردم و سرانجام سطح پذیرش جامعه مدنی و الزامات آن از سوی مردم استان از مهم ترین عوامل در این موضوع است و تا چنین عواملی به طور فعال در جهت تسلیح عمومی نقش ایفا می کنند، سطح تهدید در خوزستان همچنان نگران کننده و بحران آفرین باقی خواهند ماند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد