سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان خبر داد
تولید ماده‌ای به نام «ویناس» عامل اصلی انتشار بوی نامطبوع در اهواز

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: عامل اصلی انتشار بوی نامطبوع در اهواز تولید ماده‌ای به نام «ویناس» توسط شرکت تولید الکل رازی است.

خبرگزاری فارس: تولید ماده‌ای به نام «ویناس» عامل اصلی انتشار بوی نامطبوع در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمد رضا لاهیجان‌زاده، بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی علل انتشار بوی نامتبوع در کلانشهر اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد: تقریبا یک سالی است که شهروندان اهوازی از انتشار بویی نامتبوع در شهر گلایه دارند.

وی با بیان اینکه در این زمینه این سازمان برنامه‌های گسترده‌ای برای شناسایی عامل اصلی انتشار این بو انجام داد، خاطرنشان کرد: با تشکیل چهار تیم، بررسی های میدانی برای بررسی دقیق این مشکل شروع در نهایت مشخص شد عامل اصلی انتشار این بوی آزاردهنده، ماده‌ای به نام «ویناس» از کارخانه تولید الکل و خمیر مایه رازی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با اشاره به ارزش ماده ویناس گفت: ویناس ماده ارزشمندی است که می تواند جایگزینی مناسب برای ماده نفتی مالچ د در پروژه های بیابان زدایی باشد. 

لاهیجان‌زاده تصریح کرد: در شهر خرمشهر نیز شهروندان این شهر به دلیل وجود دو کارخانه الکل‌سازی در شهرک صنعتی وضعیتی مشابه کارخانه الکل سازی رازی دارند.

وی با بیان اینکه کارخانه الکل سازی رازی سالانه 32 میلیون لیتر تولیدات دارد که رقم بسیار بالایی است، اضافه کرد: کارخانه الکل و خمیر مایه رازی در شبانه روز دوهزار و 100 متر مکعب فاضلاب تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه با وجود این حجم فعالیت این کارخانه، این شرکت فاقد تصفیه خانه است، ادامه داد: این شرکت متاسفانه در اقدامی غیر منطقی، با ایجاد حوضچه‌هایی تبخیری در محدوده کارخانه ماده ویناس را که عامل انتشار بوی نامطبوع در هوای شهر اهواز است را در این حوضچه‌ها نگهداری می‌کند.

لا هیجان‌زاده افزود: در محوطه این شرکت 40 هکتار حوضچه وجود دارد که 600 هزار متر معکب ماده ویناس در این حوضچه ها نگهداری می‌شود که بخشی از این ماده تبخیر که مردم بوی آزاردهنده آن را استشمام می‌کنند.

لاهیجان‌زاده در خصوص اقدامات قضایی محیط زیست خوزستان برای حل این مشکل گفت: با توجه به اقدام قضایی انجام شده علیه مدیریت این کارخانه، بر اساس حکم دادگاه برای مدیرعامل این شرکت چهار ماه حبس و دوسال تعلیق به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی در نظر گرفته شده که در صورت حل نشدن مشکلات، حکم چهار ماه حبس قابل اجرا است.

انتهای پیام/2329/ت30

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930307001179#sthash.nPVOWaEF.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد