سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش نگران کننده




پس از هرمزگان و فارس به نظر می رسد که اخیرا در اهواز نیز شایعه خفاش شب به سرعت در حال گسترش است و موجی از دلهره در بین همشهریان بوجود آورده است. 
در این باره امیرحسین ناصر از کارشناسان خبره حقوقی استان نوشت : بسم الله الرحمن الرحیم با درود و صلوات به ارواح پاک شهدا و بنیان گزار جمهوری اسلامی ایران امام راحل قدس الله نفس الذکیه و نایب بر حقش مقام معظم رهبری . 
چندی ست افکار عمومی از شایعه حضور باندی با نام خفاش شب و گروه 90 نفر وهابی مشوش و نگران بنظر می رسد و اخیرا نیز در شهرهای فارس، بند عباس و در حال حاضر اهواز موج این شایعه در حال پیشرویست ، لازم دانستم ضمن پیگیری و تحقیقات در این خصوص صحت این جبهه ناپایدار فرهنگی را جویا و افکار عمومی آحاد جامعه راآگاه سازم. پس با هم بخوانیم و تکرار کنیم برای چشم ناپاکان این وطن 
اینجا خوزستان است، قدمگاه هزاران شهید ما ایستاده ایم تا پاسداری کنیم از مال و جان و ناموس وطن، ما ایستاده ایم تا زنان، دختران، فرزندان و آحاد ملت مان آسوده باشند، با هر نژاد، پوست و قومیتی ما ایستاده ایم تا حس آرامش را تسری بخش روح ها و جان های مردمان مان کنیم، مبدا به دل و روح فرزندان شجاع و غیور این مملکت رعشه ای وارد آید شما شیر مردان و شیر زنان حماسه ساز سال های گذشته و امید بخش روزهای آینده اید و اما شرح کوتاهی از ماجرای خفاش شب و 90 وهابی در اهواز:
ماجرا از آنجا آغاز شد که خبری در شبکه های اجتماعی و نرم افزار ارتباطی واتس آپ گوشی های موبایل مبنی بر ورود یگ گروه وهابی به نام خفاش شب به بندرعباس و پس از آن به استان فارس منتشر شد. 
بر اساس این خبر این گروه پس از ربودن دختران جوان توسط خودروی پژو ۴۰۵ لبها و چشمان آنها را می دوختند و پس از آزار و اذیت آنها را می کشتند. این شایعه با انتشار عکسی تکمیل و با سرعت دوچندان در فضای مجازی پیچید.
تا اینکه سرانجام سردار رضا محمدی یگانه، فرمانده انتظامی استان هرمزگان دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور در جمع خبرنگاران از دستگیری عامل انتشار این شایعه خبر داد و افزود : جوانی ۲۰ ساله به نام «س – ش» فرزند شاهین که‌ دانشجو و راننده یکی از آژانس‌های سطح شهر بندرعباس است در ۲۱ اردیبهشت‌ماه به دلیل انتشار شایعه خفاش‌شب در این شهر و فضای مجازی دستگیر شد.
بر اساس سخنان سردار محمدی‌یگانه این جوان انگیزه خود را از انتشار شایعه ربوده‌شدن زنان و دختران توسط خفاش شب ایجاد فضای ناامن، حس و شور جوانی و تحت تاثیر اغوای آن سوی مرزها اعلام کرده و با انتشار عکسی از ماشین خود آن را به عنوان خودروی خفاش شب معرفی کرد و بار دیگر هم از کشته شدن ۹ زن به دست خفاش شب خبر داد.
سه نفر دیگر نیز که در رواج شایعه خفاش شب بندرعباس از طریق صفحه اجتماعی خود در فیس‌بوک نقش عمده‌ای داشتند هم دستگیر شدند؛ یکی از آنان مردی بود که کارمند یکی از ادارات دولتی بندرعباس و متولد سال ۵۸ است و و دو زن دیگر که به ترتیب متولد سال ۵۷ و ۶۳ و هر دو کارمند ادارات دولتی هستند نیز به جرم اشاعه شایعات کذب در دنیای مجازی دستگیر شده‌اند. اما ماجرای عکس منتشر شده و منتسب با این شایعه چیست؟ با جستجوی عنوان”اقدام وحشیانه سعودی ها در مقابل یک زن مسیحی” در اینترنت متوجه می شوید که این عکس نیز مربوط به یک زن مسیحی شاغل در عربستان است که به علت بیان اذکار مسیح مورد خشم صاحب کار خود قرار گرفته و لبان و چشم او دوخته شده است. بنابراین آنچه مسلم است اساس این خبر از بنیان کذب بوده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.
در این ارتباط سرهنگ سپهوند رئیس پلیس انتظامی اهواز در خصوص شایعات اخیر پیرامون خفاش شب و آزار و اذیت بانوان توسط گروهی خاص در شهرهای استان گفت: این خبر اصلا صحت ندارد و شایعه ای بیش نیست، ما هم به واسطه عوامل اطلاعاتی و امنیتی به دنبال شایعه کنندگان هستیم.
سرهنگ سپهوند رئیس پلیس انتظامی اهواز در خصوص شایعات اخیر پیرامون خفاش شب و آزار و اذیت بانوان توسط گروهی خاص در شهرهای استان گفت : این خبر اصلا صحت ندارد و شایعه ای بیش نیست، ما هم به واسطه عوامل اطلاعاتی و امنیتی به دنبال شایعه کنندگان هستیم و قطعا آن ها به دلیل ایجاد فضای رعب و وحشت دستگیر خواهند شد.
رئیس پلیس اهواز در ادامه افزود: مردم به شایعات توجه نکنند چرا که عده ای می خواهند در دل مردم ایجاد و ترس و واهمه کنند امنیت پایدار در استان خوزستان برقرار است.
سرهنگ سپهوند گفت: شهروندان هیچ گونه دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند و مطمئن باشند که خادمین آن ها با چشمی تیزبین مراقب اوضاع هستند و این موضوع صحت ندارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد