سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش نگران کننده



افزایش 198 درصدی زنان بی‌سرپرست کشور؛
زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست گرایش بیشتری به مواد مخدر دارند
اجتماعی  16:48:52 1393/03/07
933-3014-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: گرایش زنان به مصرف مواد مخدر، بیشتر در زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست مشاهده می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- روزبه کردونی در نشست خبری که امروز (7 خردادماه) در اهواز برگزار شد، عنوان کرد: بر اساس آمار کشوری از سال 75 تا 90 ، میزان زنان خودسرپرست و بی‌سرپرست ایران 198درصد رشد داشته است. این امر تهدید بزرگی در زمینه گرایش به اعتیاد است.

 

وی افزود: با افزایش گرایش به زندگی مجردی، افزایش این مساله در میان زنان و افزایش تعداد زنان خودسرپرست نیز در کشور مشاهده می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در سالی که با عنوان عزم ملی نام‌گذاری شده، نهادهای مدنی باید در امر سیاست‌گذاری با دولت مشارکت داشته باشند.

 

کردونی با تاکید بر همکاری و همفکری رسانه با دولت و بهزیستی در راستای حل معضلات اجتماعی، گفت: رسانه‌ها با پژوهش می‌توانند در ریشه‌یابی این معضلات به ما کمک کنند.

 

وی که در جمع رسانه‌های خوزستان سخن می‌گفت، عنوان کرد: بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از حوادث کار در کشور، مربوط به خوزستان است. در زمینه حوادث ناشی از کار و از کارافتادگی، استان خوزستان در رتبه سوم کشور قرار دارد.

 

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که این حوادث بیش از هر چیز در اثر بی‌احتیاطی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی و مطالبه عمومی می‌توان حوادث ناشی از کار را کاهش داد.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه خوزستان در نرخ مرگ و میر ناشی از اقدام به خودکشی جزو چهار استانی است که پایین‌ترین نرخ را دارند.

 

کردونی افزود: با این وجود، خوزستان در گرایش به اعتیاد وضعیت خوبی ندارد که حل این معضل، نیازمند جلب کمک در سطح ملی و حتی بین‌المللی از سوی مسئولان استان برای کنترل اعتیاد است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد