سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار آلودگی زیست محیطی در خوزستان


معاون استاندار خوزستان هشدار داد: 
تعطیلی الکل‌سازی در صورت حل نشدن مشکلات زیست محیطی 

اجتماعی  16:29:59 1393/03/07
933-2914-5 کد خبر
RSS :: پرینت

معاون عمرانی استاندار خوزستان به کارخانه الکل‌سازی رازی مهلت داد تا ظرف 15 روز آینده اقدامات لازم جهت حل مشکل انتشار بوی بد در سطح اهواز را حل کند، در غیر این صورت کارخانه به صورت کامل تعطیل می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ احمد سیاحی در جلسه ای که به منظور پیگیری موضوع انتشار بوی بد در سطح اهواز که در معاونت عمرانی استاندار برگزار شد، اظهار کرد:‌ صنعت الکل‌سازی و تولید خمیرمایه در استان، صنعت جدیدی است و این که توانسته ایجاد اشتغال کند، موجب رونق اقتصادی در منطقه شود، تاثیرگذاری مستقیم و غیرمستقیم در خوزستان داشته باشد و ظرفیت صادرات و بازار داخلی ایجاد کند، همه این موارد را قبول داریم اما در تمام دنیا مطرح است که صنعت باید در خدمت مردم باشد.

 

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مباحث در دنیا موضوعات زیست محیطی است که متاسفانه در کشور ما بنا به دخل و تصرف‌هایی که صورت گرفته، محیط زیست به درستی حفاظت نشده است و به دنبال آن، شاهد وقوع مشکلاتی جدی در تالاب انزلی، تالاب بین‌المللی شادگان، دریاچه ارومیه و 5 تالاب دیگر استان خوزستان از جمله تالاب بزرگ هورالعظیم بودیم. بحث محیط زیست رودخانه‌ها را نیز که در استان خوزستان نقش بسیار اساسی را در تامین آب دارند، باید این موضوعات و مشکلات اضافه کرد.

 

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: شاید محیط زیست زبان نداشته باشد البته منظور اداره کل نیست! بلکه محیط و محیط زیست است؛ و اگر صدمه‌ای به آن وارد شود شاید در همان مقطع زمانی فریادی برنیاید ولی چند سال دیگر چنان بلایی ایجاد می‌شود که با هزینه‌های بسیار هم جبران نمی‌شود.

 

سیاحی افزود: اولویت همه بایدجلوگیری از ورود فاضلاب خام به رودخانه باشد و اگر سدی زده می‌شود باید قبل از ساخت آن، ارزیابی‌های زیست‌محیطی آن انجام شود، بنابراین با قاطعیت اعلام می کنیم هیچ صنعتی بدون اخذ مجوزهای زیست محیطی اجازه آغاز عملیات ساخته و ساز و فعالیت نخواهد داشت. اولویت این است که محیط زیست سالمی را برای مردم فراهم کنیم.

 

وی عنوان کرد: متولی اصلی این امر، سازمان محیط زیست است و محیط زیست با قاطعیت باید پیگیر مسایل زیست محیطی باشد و ارزیابی‌ها را انجام دهد.

 

معاون استانداری خوزستان گفت: محیط زیست به عنوان متولی این حوزه باید تشخیص دهد که بوی بد منتشر شده در سطح شهر مربوط به کجاست. درست است که استدلال‌های مختلفی وجود دارد اما چرا روز اول که این اتفاق افتاد به حل مشکل فکر نکردیم و چرا پس از تولید حجم بالایی از ویناس و جمع‌آوری آن در حوضچه ها به فکر حل مشکل افتادیم؟

 

وی تاکید کرد: موضوعات را به هم گره نزنید. تاکید می‌کنم که هیچ صنعتی بدون اخذ مجوزهای زیست محیطی کار نکند.

 

سیاحی عنوان کرد: براساس اعلام محیط زیست، این بوی بد که مردم را دچار مشکل کرده، مربوط به کارخانه الکل‌سازی رازی است. بنابراین این کارخانه تا دوشنبه فرصت دارد برنامه زمان‌بندی به همراه اقدامات مورد نظر خود برای حل مشکل را ارایه دهد و تا 15 روز آینده نیز باید مشکل را حل کند، در غیر این صورت این کارخانه تعطیل خواهد شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد