سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد مدارکی را از منافقین به دست آورده که نشان می‌دهد ایران هسته مرکزی تیم محققان سلاح‌های هسته‌ای را حفظ کرده است.
کد خبر: ۴۰۳۷۲۸
تاریخ انتشار:۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱-28 May 2014
روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد مدارکی را از منافقین به دست آورده که نشان می‌دهد ایران هسته مرکزی تیم محققان سلاح‌های هسته‌ای را حفظ کرده است.

به گزارش ایسنا، وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که گروهک منافقین اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار داده که نشان می‌دهد تهران هسته‌ی مرکزی تیم محققان سلاح‌های هسته‌یی‌اش را فعال و دست نخورده نگه داشته است.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای تولید یک دستگاه انفجاری هسته‌ای به دهه 1980 بر می‌گردد که بنا بر اسناد مربوط به آژانس‌های اطلاعاتی غرب در آن زمان این کشور یک مرکز تحقیقاتی فیزیک وابسته به وزارت دفاع در تهران تاسیس کرده و در آنجا به تحقیقات خود می‌پرداخت. سپس در سال‌های بعد از آن جمهوری اسلامی ایران تحت یک طرح با نام " آماد" مطالعات خود در زمینه سلاح‌های هسته‌ای را محکم کرده است.
این روزنامه همچنین ادعا کرد: طرح آماد آن طور که آژانس‌های اطلاعاتی غرب می‌گویند با پروژه‌هایی شامل به دست آوردن فن‌آوری‌های با کاربرد دوگانه توسعه چاشنی‌های هسته‌ای و آزمایشات پر قدرت مربوط به مواد شکاف پذیر فشرده مرتبط بوده است که طبق گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعال ترین دوره آن در سالهای 2002 و 2003 بوده است.این ادعاها در حالی مطرح می شود که تاکنون آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای هیچ مدرکی درباره وجود برنامه هسته‌ای نظامی در بازرسی‌های گسترده خود از ایران نیافته است. 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
در راستای اجرای تحریم‌های کشورهای حوزه خلیج فارس علیه فعالیت‌های تجاری حزب‌الله لبنان، ریاض مجوز یکی از سرمایه‌گذاران دارای تابعیت لبنانی جهت فعالیت رسانه‌ای در عربستان را لغو کرد.
روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع خود گزارش داد که وزارت کشور عربستان برای شناسایی هویت افراد خارجی اقدامات امنیتی در پیش گرفته که این اقدام با هدف اجرای تصمیم مشترک کشورهای حوزه خلیج فارس جهت محدود کردن سرمایه‌گذاری‌های افراد وابسته به حزب الله لبنان و ایجاد موانعی بر سر معاملات تجاری و مالی آن‌ها است که علت این تحریم‌ها حضور حزب‌الله در درگیری‌های سوریه عنوان شده است.وزارت کشور عربستان رسماً از نهادهای این کشور که وظیفه اعطای مجوز به فعالیت‌های سرمایه‌گذاری را دارند خواست تا قبل از اعطای مجوز به بازرگانان خارجی و بررسی‌های لازم را در خصوص هویت این افراد به عمل آورند.
این امر در زمانی صورت گرفته است کشورهای حوزه خلیج فارس در تلاش‌اند تصمیم خود برای تحریم‌ فعالیت‌های تجاری حزب‌الله را اجرا کنند.
وزرای کشور شورای همکاری خلیج فارس در نشست خود در بحرین در نوامبر سال گذشته تدابیر امنیتی علیه حزب الله و افراد وابسته به این حزب را تسریع کردند.عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در این باره گفت: این تصمیم پس از مداخله حزب الله در سوریه صورت گرفته است و تحریم‌هایی در زمینه‌های مالی و بازرگانی اجرا خواهد شد. 



سفیر روسیه در لبنان
سفیر روسیه در لبنان در سخنانی تاکید کرد گفتگوی ایران و عربستان عامل مهمی در حل بحران انتخاب رییس جمهور برای لبنان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 


سفیر روسیه در لبنان در سخنانی تاکید کرد گفتگوی ایران و عربستان عامل مهمی در حل بحران انتخاب رییس جمهور برای لبنان است.
به گزارش سرویس بین‌ الملل انتخاب ؛"الکساندر زاسپکین" در مصاحبه با روزنامه الانباء کویت با اشاره به اینکه مسکو با تسریع در انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان موافق است تاکید کرد: روسیه نامزد معینی برای کرسی ریاست جمهوری لبنان نداشته اما با این وجود از هیچ تلاشی برای انتخاب رییس جمهوری فروگذار نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه گفتگوی ایران و عربستان عامل کمک کننده در حل بحران لبنان است و این حل باید در جهت توافق بر اسم رییس جمهوری جدید باشد گفت: بین انتخابات ریاست جمهوری لبنان و انتخابات ریاست جمهوری سوریه هیچگونه ارتباطی وجود ندارد.



شائول موفاز وزیر سابق جنگ اسرائیل در گفتگو با المانیتور اظهار داشت: بنیامین نتانیاهو در زمینه ی توقف برنامه هسته ای تهران شکست خورده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شائول موفاز وزیر سابق جنگ اسرائیل در گفتگو با المانیتور اظهار داشت: بنیامین نتانیاهو در زمینه ی توقف برنامه هسته ای تهران شکست خورده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، موفاز گفت: نتانیاهو در موضوعی که آن را مهمترین مسئله ی ممکن می دانست شکست خورده است: توقف برنامه هسته ای ایران.

وی افزود: اشتباه نتانیاهو آنجا بود که دائما از حمله به ایران سخن می گفت، برای همین است که ما جزئی از توافق هسته ای نیستیم.

موفاز اضافه کرد: آمریکایی ها با ایران مذاکرات محرمانه انجام دادند و در مورد توافق موقتی تصمیم گیری کردند که برای اسرائیل بد است، چراکه به ایران اجازه ی ادامه ی غنی سازی را می دهد.وزیر سابق جنگ اسرائیل بیان داشت: باتوجه به اینکه توافق دائم با ایران می تواند مشابه توافق ژنو باشد، ایران در زمانی کوتاه به کشوری در «آستانه ی هسته ای» تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در نتیجه تمام این مسائل، وضعیت استراتژیک ما با شرایط بسیار بدی روبرو شده است.




در روزهای اخیر، موضوع دعوت وزیر خارجه عربستان سعودی از همتای ایرانی خود و چشم‌انداز بهبود روابط میان دو کشور، به بحثی مهم در چهارچوب تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های منطقه‌ای تبدیل شده است. در این میان، به نظر می‌رسد با وجود همه ارزیابی‌های مثبت، سعودی‌ها حتی در روند بهبود روابط نیز دست از توهمات خود برداشته و اوضاع را به گونه‌ای دیگر می‌بینند.
کد خبر: ۴۰۳۷۱۶
تاریخ انتشار:۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷-28 May 2014
مطبوعات سعودی: ترس ایران از عربستان، عامل بهبود روابط دوجانبه است!در روزهای اخیر، موضوع دعوت وزیر خارجه عربستان سعودی از همتای ایرانی خود و چشم‌انداز بهبود روابط میان دو کشور، به بحثی مهم در چهارچوب تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های منطقه‌ای تبدیل شده است. در این میان، به نظر می‌رسد با وجود همه ارزیابی‌های مثبت، سعودی‌ها حتی در روند بهبود روابط نیز دست از توهمات خود برداشته و اوضاع را به گونه‌ای دیگر می‌بینند.به گزارش «تابناک»، در پی اعلام خبر دعوت رسمی سعود‌الفیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی از محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، شمار بسیاری از مطبوعات عربستان و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، توجه خود را به چشم انداز بهبود روابط دو کشور معطوف کرده و از آنچه «ابتکار» سعودی‌ها در احیای روابط با ایران می‌خوانند، تقدیر کرده‌اند. 
در این میان، برخی مطالب منتشره در این مطبوعات و رسانه‌ها ـ که اتفاقاً در میان مطبوعات دارای وابستگی بیشتر به خاندان سعودی نیز منتشر می‌شود ـ به جای طرفداری از برقراری روابط منطقی و مبتنی بر احترام متقابل میان دو کشور، درصدد القای این‌ هستند که ایران به دلیل «نیاز»‌ یا «ترس» خود در مقابل عربستان، ‌‌با این کشور رابطه برقرار کرده است. 
نمونه‌ای از این مطالب، امروز در روزنامه «عرب نیوز» عربستان منتشر شده که از جمله مطبوعات وابسته به خاندان سعودی به شمار می‌رود. در این مطلب، با اشاره به بخشی از بیانیه منتشره از سوی سعود الفیصل در دعوت از طرف ایرانی، ابراز تمایل ایران به برقراری روابط عامل این دعوت عنوان شده و به نقل از وی آمده است: «صحبت‌هایی درباره تمایل به احیای پیوند‌ها میان دو کشور وجود داشته که از سوی مقامات ایرانی، یعنی رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور بیان شده است». 
در ادامه این مطلب، عرب نیوز گفت‌و‌گویی را با یک کار‌شناس سیاسی سعودی انجام داده که در آن، کار‌شناس مذکور ابراز امیدواری کرده، «ایران پیشنهاد عربستان برای تحکیم صلح و ثبات در منطقه را جدی بگیرد». 
این کار‌شناس همچنین مدعی شده، عربستان همواره به دنبال روابط بهتر با ایران بوده است؛ به عبارت دیگر، مسئولیت تیرگی روابط موجود میان دو طرف، ‌‌غیرمستقیم به ایران نسبت داده شده است. 
این کار‌شناس سعودی در ادامه اظهارات خود، با به‌کارگیری لحنی توهین‌آمیز، بخشی از تمایل به بهبود روابط میان ایران و عربستان سعودی را به ترس ایران از عربستان نسبت داده و گفته رزمایش نظامی «سیف عبدالله» (بزرگ‌ترین رزمایش نظامی تاریخ عربستان سعودی) پیام قاطعی ‌به ایران فرستاده است. 
گفتنی است، در این ‌مانور نظامی ‌که ماه گذشته برگزار شد، همه نیروهای دریایی، زمینی و هوایی عربستان سعودی به علاوه نیروهای گارد ملی و داخلی این کشور و نیز مقامات برخی دیگر از کشورهای منطقه، به ویژه پادشاه بحرین نیز حضور داشتند. 
به هر حال، آن گونه که از این مطلب و همچنین برخی ‌مطالب منتشره دیگر در مطبوعات کشور عربستان و متحدان منطقه‌ایش برمی‌آید، سعودی‌ها تلاش دارند بر ناکامی‌های اخیر منطقه‌ای خود و سعی برای برون رفت از بحران در منطقه به واسطه احیای روابط با ایران سرپوش گذاشته و موضوع بهبود روابط تهران ـ ریاض را به احساس اضطرار ایران در این زمینه نسبت دهند؛ موضوعی که ‌بی‌گمان باید در هر گونه ابتکار برای بهبود روابط دو طرف، مورد توجه مقامات ایرانی قرار داشته و پاسخ مناسبی به آن داده شود.



ادعای یک مقام اطلاعاتی اسرائیل:
رئیس پیشین اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی خطاب به رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان، از امکان سفر قریب الوقوع "بنیامین نتانیاهو"نخست وزیر این رژیم به مکه سخن گفته است!
کد خبر: ۴۰۳۷۴۵
تاریخ انتشار:۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱-28 May 2014
رئیس پیشین اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی خطاب به رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان، از امکان سفر قریب الوقوع "بنیامین نتانیاهو"نخست وزیر این رژیم به مکه سخن گفته است!
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این پایگاه به نقل از سایت خبری تحلیلی رای الیوم نوشت: رئیس پیشین اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی "آمان" خطاب به شاهزاده ترکی الفیصل، رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان، از امکان سفر قریب الوقوع "بنیامین نتانیاهو" رئیس کابینه این رژیم به مکه سخن گفته است!
 "عاموس یادلین" در این دیدار به ترکی الفیصل پیشنهاد کرد که با سفر به اراضی اشغالی فلسطین در کنست سخنرانی کند، اما فیصل این پیشنهاد را رد کرد.

رئیس پیشین سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در واکنش به مخالفت شاهزاده ترکی الفیصل با سفر به اراضی اشغالی گفت: "من از روی احساسات، شاهزاده الفیصل را به سفر به اسرائیل و سخنرانی در کنست (پارلمان رژیم اشغالگر قدس) دعوت نکرده ام."
یادلین خطاب به حاضران در نشست بروکسل که مؤسسه آلمانی مارشال آن را برگزار کرده بود، اظهار داشت: "دعوتم از شاهزاده الفیصل برای نماز خواندن در قدس و سخنرانی در کنست دعوتی احساساتی نبود. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می تواند همین امروز یا فردا به مکه یا جده سفر کند."
یادلین افزود: "اگر یکی از شخصیت‌های کشوری محترم به اسرائیل سفر کند، سردی روابط از بین خواهد رفت."
وی پیش بینی کرد که در صورت امضا نشدن توافقنامه تشکیل دو کشور با فلسطین، مسوولان این رژیم و عربستانی با همدیگر رسماً دیدار کنند.
یاد آور می شود که مرکز "ژرمن مارشال فاند آو یونایتد استیتس" دوشنبه (5خرداد ماه) گفتگویی علنی میان رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و رئیس پیشین سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار کرد.
رسانه‌های صهیونیستی این دیدار را نشانه چرخش موضع عربستان درقبال این رژیم قلمداد کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد