سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تامل برانگیز


سازمان منطقه آزاد اروند در حالی اقدام به هزینه ی گزاف چند صد میلیونی یک جشن در خرمشهر و آبادان کرده که هنوز آثار به جای مانده فراوانی از خرابی دوران جنگ در این آبادان و خرمشهر دیده می شود!

سازمان منطقه آزاد اروند در حالی اقدام به هزینه ی گزاف چند صد میلیونی یک جشن در خرمشهر و آبادان کرده که هنوز آثار به جای مانده فراوانی از خرابی دوران جنگ در این آبادان و خرمشهر دیده می شود!

KHORAMSHAHR WAR

به گزارش هفتکل نیوز به نقل از عصر آبادان سازمان منطقه آزاد اروند اخیراً اقدام به برپایی جشنی ده روزه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر کرده است.

فارغ از هر موضوع دیگری نفس گرامیداشت این ایام کار پسندیده و نیکی است و از این جهت هیچ خدشه ای نمی توان به آن وارد کرد.

اما نکته قابل تامل به هزینه فوق العاده گزاف و سنگین این جشن بر می گردد. آنجایی که گفته می شود چند صد میلیون (به جز هزینه تبلیغات میدانی) برای برگزاری آن خرج شده  و همین مهم ، نقطه اختلاف اصل ماهیت آزاد سازی خرمشهر با هدف ذاتی برگزارکننده گان این مراسم است.

خرمشهر آزاد شد تا آباد شود و مردمانش از شرایط سخت و بغرنج روزهای آتش و دود به آرامش و آسایش برسند. اتفاقی که می بایست در طول سالیان متمادی که از جنگ گذشت تحقق می یافت اما در هر دوره وجود مسئولان نالایق و بعضاً فاسدی که بعدها  دست شان به سوء استفاده از بیت المال رو شد ، موجب گردید وضع و حال خرمشهر و آبادان بهتر از شرایط فعلی نباشد.

متاسفانه به نظر می رسد از بخت بد مردم زجر کشیده ی این دیار ، انگار ریخت و پاش ها و بعضاً سوء استفاده ها تمامی ندارد و آنچه قرار است بر جای بماند چهره ی سیلی و ترک خورده ی شهرهای آبادان و خرمشهر و حومه ی آنهاست.

سوالی که باید از همگان پرسید این است که آیا می دانید با هفتصد میلیون تومان هایی که اینچنین حیف و میل می شوند می توان کدام پروژه های ناتمامی که مردم سال هاست انتظار بهره برداری از آنها را می کشند ، به اتمام رساند؟

علیرغم همه ی اینها، اکنون که تصمیم به برگزاری چنین مراسمی گرفته شد ، آیا بهتر نبود هنرمندان بومی مورد اعتنا قرار می گرفتند و  مراکز محلی همچون صدا وسیما به کار گیری می شدند تا این پول برای توانمندسازی ظرفیت های بومی و محلی مورد استفاده قرار می گرفت؟

ضمن اینکه باید از متولیان آن پرسید : جشنی که بخش های مختلف آن با هنرمندان تهرانی پر شده و پس از تصویر برداری ، برای تهرانی ها پخش می شود ، سودش برای آبادانی ها و خرمشهری ها چیست؟

جا دارد به این نکته اشاره کرد که اتفاق نظر جریانات مختلف سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب در این موضع و انتقاد همزمان آنان از روش های نادرست سازمان برای برپایی جشن هایی با این سبک ، می تواند مسئولان سازمان را متوجه این مطلب کند که مردم و نخبگان آبادانی و خرمشهری به هیچ وجه علاقه ندارند این دو شهر به دکانی برای سودآوری مرکزنشینان و عده ای خاص تبدیل شود!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد