سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور


خاکستر نیشکر تا کی بر سر اهوازی‌ها می‌نشیند؟
اجتماعی  14:8:13 1393/03/05
933-2014-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اهواز با اشاره به انتشار خاکستر ناشی از سوزاندن پسماند نیشکر در منازل مسکونی، گفت: مسئولان راهی غیر ازسوزاندن مزارع نیشکر را در پیش بگیرند تا مشکلات زیست محیطی کمتری به دنبال داشته باشند.

 

احمد باورساد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: با بررسی‌هایی که اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در خصوص موضوع انتشار خاکستر در محل‌های مسکونی انجام دادند، دریافتیم که این خاکسترها به دلیل سوزاندن نیشکر در منطقه منتشر شده و مشکلاتی را برای ساکنان اهواز ایجاد کرده است.

 

وی ادامه داد: سوال اینجاست که حتما لازم است پسماند نیشکر سوزانده شود و راه جایگزینی برای این امر وجود ندارد؟ آیا نمی‌توان از پسماند نیشکر استفاده دیگری کرد؟ لازم است که حفاظت محیط زیست در این زمینه نظر تخصصی خود را ارایه دهد تا راهکارهای جایگزین مطرح شود.

 

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: انتشار این خاکسترها در ایام عید و بعد از عید نوروز نیز مشاهده و به دنبال آن مشکلاتی برای مردم ایجاد شد. انتظار می‌رود راه‌های دیگری به جز سوزاندن در دستور کار مسئولان قرار بگیرد تا از بروز مشکلات زیست محیطی جلوگیری شود. از طریق شورای شهر نیز مسئولان را در جریان این موضوعات و مشکلات قرار خواهیم داد.

 

باورساد همچنین در خصوص کارخانه الکل‌سازی واقع در مسیر آبادان ـ اهواز گفت: چندی پیش هنگام تردد در این مسیر متوجه بوی بسیار نامطبوعی از سمت کارخانه الکل‌سازی شدیم که پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شد. بی‌شک در این مسیر روستاهایی نزدیک محل کارخانه وجود دارد، همچنین این کارخانه در مسیر شهر کوت عبدالله قرار دارد و انتشار این بوی نامطبوع مردم رابسیار می‌آزارد و جهت باد که تغییر کند این بو در جهات مختلف و نقاط مختلف شهر منتشر خواهد شد.

 

وی ادامه داد: قطعا انتشار این بو به دنبال فعل و انفعالات شیمیایی در این کارخانه اتفاق می‌افتد و مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد می‌کند و ما به عنوان نمایندگان مردم به شدت پیگیر این موضوع هستیم و انتظار داریم محیط زیست برای این دو مورد نظر خود را مطرح کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد