سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بهداشت و سلامتی


احتمال ابتلا به سنگ کلیه در افراد دیابتی بیشتر از افراد معمولی است.
 یک متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری و ناباروری گفت: احتمال ابتلا به سنگ کلیه در افراد دیابتی بیشتر از افراد معمولی است.

دکتر امیرعباس شه‎دوست اظهار کرد: دوغ یکی از ترکیبات غذایی است که سرشار از کلسیم، پروتئین و نمک بوده و یکی از عوامل تشدید کننده سنگ‎سازی در کلیه است. وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین علت سنگ‎سازی کلیه، نمک است، اظهار کرد: مصرف لیموی تازه و هندوانه در فصل تابستان تا حدود زیادی از تشکیل سنگ در سیستم ادراری و کلیوی جلوگیری می‎کند.

دکتر شه‎دوست با اشاره به علائم سنگ کلیه ادامه داد: دردهای پهلو، وجود خون در ادرار، سوزش‎های ادراری مزمن، سابقه خانوادگی و بالا بودن اسید اوریک خون از علائم این سنگ است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه احتمال ابتلا به سنگ کلیه در افراد دیابتی بیشتر از افراد معمولی است، اظهار کرد: در صورت تشخیص زودهنگام، سنگ کلیه با درمان‎های سرپایی بدون نیاز به جراحی درمان می‎شود. این متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری افزود: در صورت تشخیص سنگ در سایزهای بالای دو سانتیمتر، امکان درمان‎های آندوسکوپی وجود دارد و برخلاف گذشته نیازی به جراحی‎های باز برای درمان نیست.


ناخن های خود را مرتب سوهان بزنید.
برای اینکه از شکستن ناخن هایتان جلوگیری کنید قبل از لاک زدن یکی از لوسیون های محافظ ناخن را به اطراف ناخن ها بمالید و سپس لاک بزنید.

۱. برای داشتن دست های نرم و لطیف می توانید آب لیمو ترش را با گلیسیرین مخلوط کنید و هر روز دست های خود را با آنها ماساژ دهید.

۲. برای استحکام ناخن های خود مقداری نمک را در یک لیتر آب بجوشانید و به آن روغن زیتون اضافه کنید و دست های خود را به مدت ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید.

۳. ناخن های خود را مرتب سوهان بزنید.

۴. اگر ناخن های شما زود می شکند می توانید ید سفید را در آب بریزید و ناخن های خود را در آن قرار دهید و یا ید سفید را دوروبر و زیر ناخن هایتان بمالید و این کار را هر ۳ روز یکبار تکرار کنید. سپس ناخن های خود را در مخلوطی از آب لیمو و روغن کرچک فرو برید و مدتی در این حالت مکث کنید و برای اینکه از خشکی و شکستگی ناخن ها جلوگیری کنید می توانید از کرم هایی که مناسب خشکی و شکنندگی ناخن ها هستند استفاده کنید، روی ناخن هایتان بمالید و بعد از چند ساعت آن را پاک کنید.

۵. در برنامه غذایی خود دقت کنید و موادی به کار برید که دارای کلسیم و ویتامین باشد. مانند هویج، گوجه فرنگی، اسفناج، کلم و میوه های مختلف و شیر و لبنیات و جگر و روغن ماهی میل کنید که تاثیر زیادی در استحکام ناخن های شما دارد.

برای اینکه از شکستن ناخن هایتان جلوگیری کنید قبل از لاک زدن یکی از لوسیون های محافظ ناخن را به اطراف ناخن ها بمالید و سپس لاک بزنید.

خانواده/ شماره ۵۰۵/ نیمه دوم فروردین ماه ۹۳/ مترجم: سارا سلیمانی/ صفحه ۲۸

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد