سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان



به بهانه فرا رسیدن هفته بدون دخانیات صورت گرفت
انهدام بیش از 2 هزار قلیان در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان

مدیر گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان از انهدام 2 هزار و 319 کوزه قلیان در حوزه فعالیت این دانشکده به بهانه فرا رسیدن هفته بدون دخانیات خبر داد.

خبرگزاری فارس: انهدام بیش از 2 هزار قلیان در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان

جعفر ربیهاوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: همه ساله به مناسبت سالروز جهانی بدون دخانیات (31 ماه می میلادی) هفته ملی بدون دخانیات در کشور ما برگزار می‌شود.

وی افزود: شعار جهانی این روز امسال «افزایش مالیات بر دخانیات برای کاهش مرگ و بیماری» و شعار این هفته در داخل کشور که مصادف با چهارم خرداد تا 10 خردادماه سالجاری است «زندگی عاری از دخانیات با خودمراقبتی» است.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن اعلام مطلب فوق اضافه کرد: در سال 92 در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان سعی شد با استفاده از امکانات محلی و رسانه‌ای موجود نسبت به آموزش و آگاهی افراد به مخاطرات استعمال دخانیات به ویژه توتون‌های اسانس‌دار (معسل) اقدام شود.

وی از برنامه‌های اجرا شده در همین خصوص در سال گذشته گفت و افزود: سه برنامه در صدا و سیمای مرکز آبادان، 24 جلسه با اصناف مرتبط، تهیه و نصب بیش از 29 بنر و پلاکارد در سطح مناطق پرتردد، آموزش چهره به چهره در سطح مدارس و آموزشگاه‌ها به بیش از 2هزار نفر و طرح موضوع بطور مستمر در جلسه‌های شورای سلامت و کمیسیون نظارت بر بازار از جمله این برنامه‌ها بود.

ربیهاوی خاطرنشان کرد: با افراد متخلف در این زمینه برخورد قانونی به‌عمل آمد و 95 واحد متخلف به مقامات قضایی معرفی، 89 واحد پلمب و 149 مورد اخطاریه کتبی صادر شد.

وی در پایان تصریح کرد: تعداد 2هزار و 319 کوزه قلیان از سفره‌خانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، پارک‌ها و میادین جمع‌آوری و پس از اخذ مجوزهای لازم منهدم شدند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930304000570#sthash.CRQ2CAAG.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد