سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان


سعدون زاده:
خاکریز اروندرود برچیده می شود/مردم آبادان به ساحل امید می رسند
اهواز - خبرگزاری مهر: رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان از برچیده شدن خاکریز اروند رود در شهرستان آبادان برای استفاده از ساحل این رودخانه خبر داد.

جواد سعدون زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با مصوبه شورای عالی امنیت ملی و نظر مساعد اداره کل مرز و مبارزه با قاچاق وزارت کشور دژ خاکی ساحل اروند رود در شهرستان آبادان برچیده خواهد شد.

وی افزود: این خاکریز در ایام هشت سال دفاع مقدس و در بحبوحه جنگ تحمیلی روی این ساحل رودخانه اروند از سوی رزمندگان ایرانی برای محافظت از کشور احداث شده است ولی تاکنون به دلایل مختلف برچیده نشده و مردم آبادان از استفاده از این ساحل محروم شده اند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: به دلیل اینکه دژ خاکی احداث شده بر روی ساحل اروند رود به وی‍‍‍‍ژه در حد فاصل بازارچه ماهی تا منتهی الیه آن جزو مناطق زرد خط مرزی تلقی می شود، مشکلاتی برای برچیده شدن آن وجود داشت.

سعدون زاده عنوان کرد: به همین دلیل امکان دسترسی مردم به ساحل این خط جغرافیایی وجود نداشت ولی مصوبه اخیر، به مسئولان شهرستان آبادان این امکان را می دهد که این دژ خاکی هرچه سریعتر برچیده شود.

وی تاکید کرد: ضرورت های وجود این دژ خاکی کاملا از میان رفته است و به منظور رونق بخشیدن به ساحل اروند به عنوان یک شاهراه مهم تجاری و گردشگری، می طلبد که هرچه سریعتر برای استفاده بهینه از این خط ساحلی و مرزی کارهای برچیده شدن آن از سوی مسئولان آغاز شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قطعا این اقدام مسرت بخش تاثیر بسیار عمیقی از نظر روحی و روانی بر مردم شهرستان ابادان خواهد گذاشت و عملا سایه جنگ تحمیلی و خاطرات تلخ آن را از اذهان آنان می زداید.

سعدون زاده با بیان اینکه برچیده شدن این سد خاکریز نوید بخش شور، نشاط و بالندگی در افق بلند آبادان خواهد بود، اظهار کرد: قطعا یک چنین اقدامی می تواند ظرفیت های اشتغال فراوانی را در امتداد ساحل شرقی اروندکنار به وجود آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد