سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



سیاحی:
20درصد حمل و نقل سنگین کشور در خوزستان جاری است/ ورود سالانه 700 هزار زائر عراقی به خوزستان
اهواز ـ خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استانداری خوزستان از انجام 20درصد حمل و نقل سنگین کشور در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سیاحی پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی پروژه احداث خط دوم محور ریلی اهواز به سربندر اظهار کرد: 20درصد حمل و نقل سنگین کشور در خوزستان انجام می شود. این استان رتبه اول حمل و نقل جاده ای را در کشور دارد که بحث حساس و جدی است و توجه به توسعه صنعت ریلی در خوزستان باید بسیار اهمیت داشته باشد.

سیاحی ادامه داد: رتبه خوزستان در خصوص حمل و نقل بار ریلی کشور سوم است و ما به این دلیل که بیشترین بنادر در استان خوزستان است می توانیم رتبه اول را داشته باشیم. اگر مسیر اهواز به اندیمشک یا اندیمشک به خرم آباد دو خطه شد؛ میزان سود حاصل از این طرح برای خط ریلی کشور بسیار بیشتر از استان خواهد بود.

وی افزود: اعتقاد داریم که برخی کارها در خوزستان ملی و بین المللی است و اثر بخشی یک متر مکعب آب در استان خوزستان بیش از سایر مکان هاست زیرا این استان در زمینه های شیلات و کشاورزی نیز به همین گونه اثر گذاری بالایی در کشور دارد. همچنین توسعه خطوط گاز یک نقش ملی دارد زیرا 90 درصد گاز مصرفی خوزستان در بخش صنعت است و اگر به دنبال رونق و توسعه در استان هستیم، باید گاز را به صنایع این منطقه برسانیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: موضوع خط ریلی اهواز ـ ایذه به اصفهان می تواند توسعه جدی را برای کل کشور ایجاد کند زیرا از نظر مسافر ما رتبه چهارم کشوری را داریم و می توانیم با این کار رتبه اول را داشته باشیم. سالانه 700 هزار زائر عراقی وارد خوزستان می شوند و اگر این ظرفیت ریلی را توسعه دهیم به طور حتم علاقه مردم برای استفاده از این خط بیشتر می شود.

سیاحی بیان کرد: تقاضای من از مسئولان راه آهن کشور این است که استان خوزستان در ارتباط با فروش سهام فولاد طلبکار است. از سوی دیگر اجرای پروژه خط آهن اهواز به اصفهان 110 تا 120 میلیارد تومان هزینه داشته و ما هنوز حدود 800 میلیون تومان اعتبار از این محل طلبکاریم.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعات جدی برای پیگیری حمل و نقل مواد نفتی از عراق به بندر امام است که بر اساس تمام اعداد و ارقام اجرای خط ریل شلمچه به بصره می تواند رونق اقتصادی برای کشور ایران و عراق داشته باشد. ما روزانه هزار تن مواد غذایی و مصالح ساختمانی را به عراق صادر می کنیم بنابراین اگر این خط ریلی که تنها 34 کیلومتر است ایجاد شود منافع بسیاری را برای استان در پی خواهد داشت.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: ایستگاه مرکزی اهواز باید ارتقا پیدا کند زیرا این ایستگاه در شان مردم استان نیست و ما در کنار راه آهن می توانیم اعتباری را برای ارتقای وضعیت این ایستگاه اختصاص دهیم. همچنین منازل سازمانی راه آهن عمر مفیدشان تمام شده است و فرآیند این منازل باید مشخص شود که چرا ظاهر مناسبی ندارند بنابراین یا باید نوسازی و بازسازی شده و یا اینکه به بخش خصوصی واگذار شوند. شهرداری برای این منازل ورود کرده است که با مانع و محدودیت مواجه شده است.

سیاحی در پایان گفت: هر اقدامی که در خوزستان انجام شود اثرات ملی خواهد داشت و مباحث مربوط به خوزستان به بحث کلان اقتصاد کشور باز می گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد