سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک حبر انتظامی



کاهش میانگین سرعت در کشور

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: کنترل سرعت و عدم رعایت فاصله طولی دو رویکرد پلیس در سال جاری است.

به گزارش ایسنا، سردار دکتر اسکندر مومنی صبح امروز در همایش ملی مدیریت ترافیک در تشریح اهداف و برنامه‌های کلان این پلیس در سال جاری به تدوین برنامه‌ای در راستای کاهش 30 تا 40 درصدی کشته‌های تصادفات طی سه سال آینده خبر داد و گفت: این برنامه تدوین و برای تایید و تصویب به هیئت دولت ارسال شده است که در صورت تصویب گام مهمی در راستای کاهش تصادفات برداشته خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر نسبت به عدد مطلق کشته‌ها، 36 درصد از تعداد کشته‌ها کاسته شده است، گفت: این در حالیست که میانگین سرعت در سال 91، 81 کیلومتر بوده، اما در سال 92 با کاهش یک کیلومتری سرعت شاهد آن بودیم که میانگین سرعت در کشور 80 کیلومتر در ساعت تخمین زده شده است.
 
مومنی با بیان اینکه در سال 91 درصد تخلفات ناشی از سرعت 14 درصد بوده است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و همچنین کاهش میانگین سرعت در کشور، درصد تخلفات سرعت به 11 درصد در سال 92 رسید.
 
وی همچنین با بیان اینکه رابطه معناداری فیمابین سرعت و عدم رعایت فاصله طولی وجود دارد، گفت: متاسفانه در سال 92 میزان تخلفات ناشی از عدم رعایت فاصله طولی سه درصد افزایش یافته که به حدود 16 درصد رسیده است و این در حالیست که سرعت زیاد و عدم رعایت فاصله طولی موجب افزایش شدت تصادف در صحنه حادثه می‌شود.
 
رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در سال 91 میزان تصادفات جاده‌ای ناوگان سنگین 541 فقره بود که در سال 92 شاهد بهبود در این حوزه بوده و تنها 489 فقره تصادف در این حوزه ثبت شده است، ادامه داد: متاسفانه در بحث تعداد عابرین کشته یا مجروح در تصادفات شاهد افزایش هستیم به گونه‌آی که در سال 91، 146 عابر جان خود را از دست داده، اما در سال 92 شاهد مرگ 147 نفر بوده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه کاهش حداقل سرعت مجاز در راه‌هایی که سهم بالایی در تصادفات دارند به عنوان یک رویکرد در سال جاری مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، گفت: تاکید بر کنترل سرعت متوسط در کنار سرعت لحظه‌ای نیز در دستور قرار دارد و از آنجایی که این طرح به صورت آزمایشی در جاده تهران - قم اجرایی شد، امیدواریم در سال 93 کنترل سرعت متوسط را به سایر جاده‌های کشور تعمیم دهیم.
 
مومنی همچنین در مورد مدیریت فاصله طولی گفت: توسعه استفاده از سامانه هوشمند کنترل همزمان سرعت و ‌فاصله و همچنین علامت گذاری فاصله طولی می‌تواند اقدام پیشگیرانه‌ای باشد که این علامت گذاری برای اولین بار است و امیدواریم در سه جاده کشور به صورت پایلوت اجرایی شود.
 
وی همچنین از رویکرد ایمن سازی تردد عابرین خبر داد و گفت: اعمال حداکثر سرعت 50 کیلومتر در مقاطع جاده‌ای که تصادفات عابرین آنها زیاد است و همچنین کانالیزه کردن عبور همسطح عابران از طریق ایجاد معابر همسطح در راستای کاهش تصادفات و حوادث نقش دارد.
 
مومنی ایمن سازی موتورسواران را یکی دیگر از اهداف این پلیس عنوان کرد و گفت: تقویت اصل دیده شدن موتورسواران با تاکید بر استفاده از چراغ روشن و نصب شبرنگ و همچنین فراهم آوری شرایط لازم برای ثبت تخلفات موتورسیکلت سواران از دیگر اولویت‌های پلیس است.
 
وی با بیان اینکه 93 درصد بار و مسافر از طریق حمل و نقل زمینی منتقل می‌شود، گفت: رعایت استاندارد و ضوابط ایمنی از سوی رانندگان وسایل نقلیه و همچنین تاکید بر اصل دیده شدن در شب به عنوان یکی از رویکردهای مهم پلیس راهور در ایمن سازی تردد وسایل نقلیه عمومی مورد تاکید است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد