سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



خوزستان رتبه دوم مصرف سوخت در کشور را دارد
اقتصادی  14:59:19 1393/02/30
932-18574-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرکل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اهواز گفت: این شرکت فقط متولی تامین سوخت برای جایگاه‌ها است و هیچ‌گونه تعهدی نسبت به ایجاد زیرساخت برای جایگاه‌ها ندارد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه‌خوزستان - عبدالصحاب شمخانی در نشست مشترک مدیران دستگاه‌های اجرای و مسولان بخش خصوصی جهت بررسی وضعیت جایگاه‌های سوخت و پایانه‌های مسافربری که امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در استانداری برگزار شد، عنوان‌کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در خوزستان 2 منطقه در آبادان و اهواز دارد که 140 جایگاه سوخت‌گیری از منطقه پخش اهواز سوخت خود را تامین می‌کنند.

 

وی افزود: با توجه به این‌که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فقط متولی تامین سوخت جایگاه‌ها است، از دستگاه‌های اجرایی مربوطه انتظار می‌رود تا در جهت رونق جایگاه‌های سوخت زیرساخت‌های لازم مانند سرویس بهداشتی را در این مراکز ایجاد کنند.

 

مدیرکل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اهواز بیان‌کرد: جایگاه‌های سوخت استان برای ایجاد زیرساخت‌ها نیاز به حداقل 100 میلیون تومان تسهیلات دارند و لذا از استانداری می‌خواهیم تا در این جهت مصوبه‌ای به بانک‌های استان ابلاغ کند.

 

شمخانی تصریح‌کرد: خوزستان در مصرف نفت و گاز در جایگاه دوم کشور قرار دارد و جزو پرمصرف‌ترین استان‌ها در زمینه مصرف سوخت محسوب می‌شود. میزان مصرف سوخت در استان نشان می‌دهد که تردد کامیون و تریلی در آن بیش از اندازه است و جایگاه‌های سوخت با توجه به حجم بالای تردد ماشین‌های سنگین به ویژه از کشور عراق با مشکل مواجه هستند.

 

همچنین حکمت، مدیرکل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی جنوب خوزستان در این نشست اظهارکرد: این شرکت در سال‌گذشته 2 مرحله تسهیلات بدون بهره در اختیار جایگاه‌هاداران سوخت قرار داده بود اما به دلیل مشکلات موجود دیگر توان مالی پرداخت تسهیلات را ندارد.

 

وی تصریح‌کرد: جایگاه‌داران باید در جهت تکریم ارباب رجوع، برخورد بهتری با مردم داشته باشند. کارکنان جایگاه‌ها نیز باید لباس فرم ویژه‌ای داشته باشند.

 

حکمت در خصوص جرایم و کاهش کارمزد جایگاه‌داران بیان‌کرد: کارمزد جایگاه‌ها اخیرا افزایش پیدا کرده و چنانچه جرایمی در این مراکز مشاهده کنیم براساس ضوابط و قانون با آنان برخورد می‌شود.

 

وی از فرمانداران و شهرداران خواست تا توجه ویژه‌ای به پایانه‌های استان کنند و چنانچه بخش خصوصی حاضر به همکاری در این زمینه نبود طبق قانون با آن برخورد شود.

 

از سوی دیگر فخرایی، رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران خوزستان بیان‌کرد: برخی مسوولان به خارج از کشور می‌روند و جایگاه‌هایی را می‌بینند که از امکانات بالایی برخوردارند و از ما می‌خواهند که چنین جایگاه‌هایی ایجاد کنیم اما این جایگاه‌های مدرن توسط شرکت‌های بزرگ نفتی ایجاد شده و به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود.

 

وی با اشاره به مشکلات جایگاه‌داران خوزستان خاطرنشان‌کرد: کمبود قطعات از جمله مشکلات مهم جایگاه‌داران است و تعمیرات لازم باید توسط جایگاه‌داران انجام شود.

 

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران خوزستان تصریح‌کرد: سالانه قیمت سوخت بالا می‌رود اما متاسفانه کارمزد جایگاه‌داران تغییری نمی‌کند. بسیاری از جایگاه‌داران به دلیل اخذ تسهیلات به بانک‌ها بدهکارند و نیاز به حمایت مالی دارند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد