سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرداری اهواز



رییس شورا: مشکلات شهر اهواز به چالش تبدیل شده‌اند
اجتماعی  15:0:46 1393/02/29
932-11914-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رییس شورای شهر اهواز گفت: مشکلات شهر اهواز اکنون به چالش تبدیل شده‌اند و برای این‌که از تبدیل این مشکلات به بحران جلوگیری و مشکلات حل شود، به واقع نیازمند مدیریت جهادی در اهواز هستیم.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- رامی علاسوندمقدم در جلسه هم‌اندیشی دست‌اندرکاران بانک شهر و شهرداری اهواز که امروز، دوشنبه (29 اردیبهشت ماه) در ساختمان شورای شهر برگزار و منجر به امضای تفاهم نامه‌ای بین دو طرف شد، اظهار کرد: خوزستان یک نقطه استراتژیک در کشور محسوب می‌شود و همه جا فریاد می‌زنیم که خوزستان جایگاهی ویژه در اقتصاد، صنعت و حمل و نقل و همچنین یک جایگاه استراتژیک در منطقه خاورمیانه دارد اما واقعیت این است که خوزستان و به خصوص اهواز هنوز به جایگاه اصلی خود نرسید‌ه‌اند.

 

وی ادامه داد: به طور نمونه در حوزه حمل و نقل عمومی و شهری، اهواز رنج می‌برد. نگاه مدیران به اتوبوسرانی و تاکسیرانی، نگاه درآمدی نیست بلکه نگاه صرف خدمات‌رسانی است. به طور مثال در اتوبوسرانی تنها 3 درصد درآمد از طریق استفاده مردم حاصل می‌شود.

 

رییس شورای شهر اهواز با اشاره به گرم بودن هوا در بسیاری از ایام سال در خوزستان، گفت: با این شرایط باید ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز را از نظر دستگاه‌هایی با امکانات سرمایشی مناسب مجهز کنیم  و این در حالی است که اکنون از حدود 400 دستگاهی که در مدار وجود دارد 67 درصد آنها در اهواز فاقد سیستم سرمایشی هستند.

 

علاسوند برآوردها و نتایج امضای تفاهم‌نامه بین بانک شهر و شهرداری که در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری را مثبت پیش‌بینی کرد و گفت: بی‌شک هر قدمی که برای توسعه و آبادانی خوزستان و کلانشهر اهواز بردارید، مردم خوزستان قدرشناس هستند و نام شما را برای همیشه به نیکی خواهند برد.

 

شهردار: مشکل اصلی حمل و نقل شهری اهواز، مالی است
اجتماعی  15:0:6 1393/02/29
932-11814-5 کد خبر
RSS :: پرینت

شهردار اهواز گفت: با امضای تفاهم‌نامه با بانک شهر انتظار می‌رود این بانک در حوزه‌های حمل و نقل عمومی، عمران شهری و به طور ویژه طراحی و توسعه شهر هوشمند همکاری کند تا شهرداری بتواند اقدامات خود را یکپارچه و منظم انجام دهد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- سیدخلف موسوی در جلسه هم‌اندیشی دست‌اندرکاران بانک شهر و شهرداری اهواز که امروز، دوشنبه (29 اردیبهشت ماه) در ساختمان شهرداری شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از آنجا که گردش مالی بالایی در حساب‌های شهرداری‌ها انجام می‌شود، باید این گردش مالی در بانکی مانند بانک شهر که متعلق به شهرداری‌ها و شهروندان است صورت بگیرد. بانک شهر می‌تواند از تاثیرگذارترین بانک‌های کشور باشد و تصمیماتی که به دنبال امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری و این بانک اتخاذ می‌شود، موجب برقراری ارتباط متقابل در جهت حل مشکلات مردم و شهرداری و همچنین ارتقای روز افزون توان بانک شهر باشد.

 

وی یکی از مشکلات کلانشهر اهواز را در حوزه حمل و نقل در شهر عنوان کرد و افزود: در زمینه حمل و نقل شهری با کمبودهای زیادی مواجه هستیم و مشکل اصلی در این حوزه مساله مالی است.

 

شهرداری اهواز گفت: البته با پیگیری‌های موثری که استاندار خوزستان در خصوص استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند، داشت؛ واردات خودرو برای ناوگان حمل و نقل عمومی با پلاک اروند، انجام خواهد شد. در این زمینه می‌توان با استفاده از ظرفیت و امکانات منطقه آزاد اروند بدون پرداخت عوارض گمرکی، واردات تاکسی را انجام دهیم.

 

موسوی اظهار کرد: اکنون 4 هزار و 600 تاکسی در اهواز فعال هستند، این در حالی است که بر اساس استاندارد جمعیتی اهواز، باید 12 هزار تاکسی در این کلانشهر فعال باشد. همچنین حدود 550 اتوبوس در اهواز هست که از این تعداد 350 دستگاه فعال هستند، در صورتی که حداقل باید یک‌هزار و 200 اتوبوس فعال در مدار باشند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی استان خوزستان شهروندان نیازمند حمل و نقل مناسب و با امکانات هستند. حمل و نقل عمومی در کنار شاخصه‌هایی چون سلامت و رفاه اجتماعی، یکی از شاخصه‌های پیشرفت هر کشور است. همچنین حمل و نقل عمومی از مولفه‌های رضایتمندی عمومی به شمار می‌رود. بنابراین با بانک شهر توافق کردیم که 500 دستگاه ون برای ناوگان حمل و نقل شهری از طریق منطقه آزاد اروند خریداری و مسایل مالی آن نیز توسط بانک شهر تامین شود.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ در این جلسه عنوان شد از محل منبع ارزی که بانک شهر به شهرداری اهواز اختصاص داد، 300 اتوبوس و 500 تاکسی و ون از طریق منطقه آزاد اروند وارد و در ناوگان حمل و نقل شهری اهواز مورد استفاده قرار گیرد.

 

همچنین با مطرح شدن بحث تعریض برخی خیابان‌ها از جمله خیابان آزادگان (24 متری) و پروژه خیابان نهج‌البلاغه، از سوی بانک شهر عنوان شد که برای بحث حمل و نقل عمومی، ساحل کارون و همچنین پروژه‌های تعریض خیابان‌ها، کارگروه‌هایی با شرکت نمایندگان دو طرف این تفاهم‌نامه تشکیل شده و نیازمندی‌های شهرداری اهواز در این زمینه برآورد شود. بانک شهر نیز در این جهت برای ورود شرکت‌های همکار خود در توسعه و عمران شهری اهواز اعلام آمادگی کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد