سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



اهش شدید اعتبارات، دلیل عقب‌ماندگی اجرای طرح‌های آبرسانی خوزستان
اقتصادی  8:49:53 1393/02/29
932-17274-5 کد خبر
RSS :: پرینت

معاون فنی شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به طرح‌های آبرسانی که در استان انجام می‌شود، گفت: از مجموع 60 منطقه شهری استان متولی آبرسانی برخی از این شهرها سازمان آب و برق است. به طور نمونه متولی آب‌رسانی به شهرستان‌های، شوشتر، ایذه، ماهشهر، آغاجاری، بندرامام، امیدیه، دشت‌آزادگان و رامهرمز تحت پوشش طرح جامع آبرسانی غدیر هستند، سازمان آب و برق است.

 

سیدشمس‌الدین کلانترزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- با تاکید بر این‌که آبفای استان همواره الگوی اقتصاد مقاومتی را در اجرای طرح‌های آبرسانی در دستور کار خود قرار داده است، اظهارکرد: از مشکلات عمده عقب‌ماندگی در اجرای طرح‌های آبرسانی، کاهش شدید اعتبارات این طرح‌ها در دو سال اخیر و کاهش قابل توجه منابع زیرزمینی و سطحی است. وجود این مشکلات ما را به سمتی سوق داد تا روی طرح‌هایی که از لحاظ اقتصادی زودبازده باشند و از نظر فنی منابع را به شکل بهتری بتوانند در دسترس مردم قرار دهند کار کنیم.

 

وی خاطرنشان‌کرد: به دلیل وجود این مشکلات تمرکز شرکت آب و فاضلاب خوزستان بر جلوگیری از پرت و کاهش هدروی آب در شبکه‌های آب شده است. کاهش هدر روی آب موجب می‌شود تا نیازی به منابع آبی جدیدی نداشته باشیم و کمبود آب را جبران کنیم.

 

معاون فنی شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهارکرد: اگر یک درصد از میزان پرت آب را در شبکه کاهش دهیم، 10 درصد در منابع مالی صرفه‌جویی می‌شود. به همین منظور در چند سال اخیر از مجموع 8 هزار کیلومتر شبکه آبی، 1570 کیلومتر بازسازی و نوسازی شد که این اقدام هم‌اکنون پرت آب شبکه کاهش چشمگیری داشته اشت.

 

کلانترزاده افزود: قرار است امسال این رقم را تا میزان میانگین پرت آب کشوری کاهش دهیم. همچنین در راستای کاهش پرت آب 60 کیلومتر شبکه آبرسانی در سراسر استان مورد اصلاح و بازسازی قرار می‌گیرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد