سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدار امنیتی - رایانه ای



به تازگی شرکت گوگل اقدام به بروزرسانی شرایط لازم برای استفاده از سرویس ها و خدمات این شرکت یا همان Terms and Conditions کرده است. بر اساس این بروز رسانی در شرایط، گوگل این حق را دارد که از اطلاعات پروفایل شخصی شما در گوگل برای تبلیغات خود استفاده کند. این موضوع باعث نگرانی بسیاری از کاربران است زیرا مشخص نیست چه کسی به اطلاعات شما دسترسی خواهد داشت. حال برای این موضوع چه میتوان کرد؟
کد خبر: ۴۰۱۳۱۳
تاریخ انتشار:۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰-19 May 2014

چگونه مانع استفاده گوگل از اطلاعات شخصی پروفایل خود شویم؟به تازگی شرکت گوگل اقدام به بروزرسانی شرایط لازم برای استفاده از سرویس ها و خدمات این شرکت یا همان Terms and Conditions کرده است. بر اساس این بروز رسانی در شرایط، گوگل این حق را دارد که از اطلاعات پروفایل شخصی شما در گوگل برای تبلیغات خود استفاده کند. این موضوع باعث نگرانی بسیاری از کاربران است زیرا مشخص نیست چه کسی به اطلاعات شما دسترسی خواهد داشت. حال برای این موضوع چه میتوان کرد؟

به گزارش «تابناک» موضوع استفاده از اطلاعات کاربران در گوگل تبلیغات البته از مدتی قبل مطرح بود و چندی پیش شرکت گوگل رسما اعلام کرد که اطلاعات کاربران را در راستای شناسایی علایق آنها و در نتیجه خدمات رسانی بهتر مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد داد.

موضوع اما اینبار کمی متفاوت است و گوگل رسما در قراردادی که با کاربران خدمات خود می بندد این حق را برای خود محفوظ نگه داشته است که اقدام به استفاده از اطلاعات شخصی پروفایل کاربران برای تبلیغات خود کند:

چگونه مانع استفاده گوگل از اطلاعات شخصی پروفایل خود شویم؟

این امر ناخودآگاه نگرانی بسیاری از کاربران را در پی دارد زیرا دقیقا مشخص نیست که این اطلاعات شخصی به دست چه کسانی خواهد افتاد و به شکل مشخص در چه موردی از آنها استفاده خواهد شد. گوگل نام این پروژه را «Shared Endorsement» یا موافقت با به اشتراک گذاری نام نهاده است و آن را اینگونه توصیف کرده است (برای خواندن این قرارداد به شکل کامل به اینجا مراجعه کنید) :

برای حصول اطمینان از آنکه توصیه ها و پیشنهادات شما به دست کسانی که برای شما مهم هستند برسد، گوگل این حق را دارا است که گاهی بررسی ها، توصیه ها و سایر فعالیت های مرتبط شما را از طریق محصولات و خدمات خود به سایرین نشان دهد. این موضوع شامل محتوای خریداری شده از خدمات گوگل همچون موسیقی های موجود بر روی Google Play و سایر تبلیغات نیز میشود. همچنین نام و عکس پروفایل شما نیز ممکن است به همراه این توصیه ها و پیشنهادات منتشر شده و نمایش داده شود.

برای مثال اگر شما به دنبال یک رستوران ایتالیایی بگردید، تبلیغاتی از یک رستوران نزدیک به محل خود به همراه توصیه های دوستان خود در خصوص علایق و تجربه آنها در این رستوران خواهید یافت. یا آنکه در Google Play ممکن است ببینید که یکی از دوستان شما یک آهنگ جدید یا یک آلبوم جدید را +1کرده است (+1 در گوگل پلاس مشابه Like در فیسبوک)...

چگونه مانع استفاده گوگل از اطلاعات شخصی پروفایل خود شویم؟

البته این توضیحی بسیار ساده تر از آن چیزی است که در پشت پرده اتفاق می افتد و چه بسا اطلاعات شخصی شما به این طریق به دست بسیاری از شرکتهای تبلیغاتی نیز میرسد.

در واقع آنچه گوگل فراموش کرده این است که شاید بسیاری از کاربران دوست نداشته باشند که اطلاعات آنها به این شکل در اختیار سایر دوستان و یا افراد غریبه دیگر در راستای تبلیغات گوگل قرار بگیرد. آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که گوگل از علایق و سلایق شما در راستای تبلیغات خود بهره میبرد، مگر آنکه شما این قرارداد را فسخ کنید!

بله درست است. راهی وجود دارد که به وسیله آن شما میتوانید قراردارد Shared Endorsement را فسخ کنید. برای این امر کافی است بعد از ورود به حساب کاربری گوگل خود، به این لینک مراجعه کنید و به پایین صفحه بروید. سپس تیک گزینه ای که در تصویر زیر میبینید را برداشته و دکمه Save را بزنید:

چگونه مانع استفاده گوگل از اطلاعات شخصی پروفایل خود شویم؟

به این ترتیب شما مجوز گوگل برای استفاده از اطلاعات شخصی خود را ابطال میکنید و آنچه بعد از این به خاطر خواهید داشت این است که بعد از این به هیچ عنوان طبق روال معمول بندهای قراردادی Terms & Conditions را شوخی تلقی نکنید و تا حد ممکن قراردادی که امضا میکنید را بخوانید...!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد