سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



مؤسسه مطالعات امنیت قومی رژیم صهیونیستی اعلام کرد:
موسسه مطالعات امنیت قومی رژیم صهیونیستی اعلام کرده که این رژیم باید در برابر پذیرش برنامه هسته‌ای محدود ایران در چارچوب توافق جامع، انعطاف به خرج دهد تا بتواند به هدف بلندمدت و راهبردی خود که جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای است، برسد.

گروه جنگ نرم مشرق- موسسه مطالعات امنیت قومی رژیم صهیونیستی در گزارشی با عنوان «آمریکا، رژیم صهیونیستی و احتمال تنظیم یک نقشه کلی برای توافق نهایی با ایران» راهکارهای قابل پذیرش بودن توافق جامع هسته‌ای با ایران برای رژیم صهیونیستی را اعلام کرده است.

مؤسسه مطالعات امنیت قومی رژیم صهیونیستی در این گزارش آورده است: به رغم آن که موضع رسمی اسرائیل، نابودی کامل تأسیسات هسته‌ای ایران است، اما آمریکا فعلا به این تصمیم رسیده که به ایران اجازه دهد برنامه هسته‌ای کاملا محدودی در اختیار داشته باشد. بنابراین اسرائیل نیز باید در این زمینه انعطاف نشان دهد تا توافق جامع هسته‌ای با ایران به گونه‌ای تنظیم شود که با وجود پذیرش برنامه هسته‌ای کاملا محدود برای ایران، آن را آنچنان محدود سازد که توان ایران برای ساخت بمب هسته‌ای را به شدت کاهش دهد.

در این گزارش، شروط رژیم صهیونیستی برای پذیرش توافق جامع با ایران بدین ترتیب اعلام شده است:

· امحای اکثر سانتریفیوژهای ایران به طوری که فقط تعداد محدودی از سانتریفیوژهای نسل اول باقی بماند

· کاهش موجودی اورانیوم غنی‌شده ایران به سطحی کمتر از مقدار مورد نیاز برای ساخت یک بمب هسته‌ای

· اوراق ساختن تجهیزات غنی‌سازی ایران در فردو با توجه به امکان مقاومت آن در برابر بمباران

· تغییر و تبدیل راکتور اراک به گونه‌ای که برای اهداف نظامی، قابل استفاده نباشد

· پاسخ شفاف به سوالات درباره ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران

· جواز بازدید بازرسان از پارچین که احتمالا ایران در آنجا برنامه‌های نظامی خود را اجرایی می‌کند

· الزام تصویب توافقنامه در شورای امنیت سازمان ملل تحت فصل 7 منشور سازمان ملل و اعتبار داشتن آن برای سال‌های طولانی تا بدین ترتیب تضمین شود که ایران به طور اساسی راهبرد خود در برنامه هسته‌ای را تغییر داده است.

موسسه مطالعات امنیت قومی رژیم صهیونیستی همچنین خواستار عدم پذیرش درخواست اخیر ایران برای افزایش تعداد سانتریفیوژهایش از 20 هزار واحد کنونی برای تولید 30 تن سوخت مورد نیاز راکتور بوشهر، در چارچوب توافق جامع شده است؛ زیرا به ادعای این موسسه، ایران نیازی به تولید سوخت ندارد و مقادیر کافی سوخت از روسیه دریافت می‌کند و افزایش تعداد سانتریفیوژها، ایران را به ساخت بمب هسته‌ای، نزدیک‌تر می‌سازد.

موسسه مطالعات امنیت قومی رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود خواستار پرهیز آمریکا از اتخاذ سیاست‌های غیرمترقبه نسبت به ایران (از لحاظ اسرائیل) همچون ماجرای توافق ژنو شده است.

موسسه مطالعات امنیت قومی رژیم اسرائیل، شاخص‌های مدنظر رژیم صهیونیستی برای راهبرد مذاکرات آمریکا با ایران را نیز موارد ذیل برشمرده است:

آیا تحریم‌ها علیه ایران، اثرگذار است؟

آیا گزینه نظامی، واقعا قابل استفاده است؟

آیا واقعا در ایران، تغییراتی در حال وقوع است؟

این موسسه علاوه بر اقدامات هماهنگ رژیم صهیونیستی با آمریکا، بر اتخاذ طرح‌های عملیاتی مجزا از سوی این رژیم درباره شرایط توافق جامع نیز تاکید کرده است.

موسسه مطالعات امنیت قومی رژیم صهیونیستی تأکید کرده که رژیم صهیونیستی باید در برابر پذیرش برنامه هسته‌ای محدود ایران در چارچوب توافق جامع، انعطاف به خرج دهد تا بتواند به هدف بلندمدت و راهبردی خود که جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای است، برسد.

موسسه مطالعات امنیت قومی رژیم صهیونیستی اعلام کرده که رژیم صهیونیستی باید صراحتا به آمریکا بگوید که هر توافقی که به ایران امکان دهد طی یک سال به بمب هسته‌ای برسد را یک توافق بد می‌داند. 




برخی که کوچک‌ترین کمک را به امام و انقلاب و رهبری و دفاع مقدس نداشتند، می‌خواهند میراث نظام را ابتدا مصادره کنند و سپس آن را تغییر دهند. گروه دیگری که روبه‌روی نظام و انقلاب قرار داشتند به فروپاشی آن چشم دوخته‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی با عنوان «فروپاشی جناح‌های سیاسی ایران؛ به خود بیاییم» که در سایت شخصی خود منتشر کرده است، فضای سیاسی موجود کشور و چگونگی فعالیت جناح‌های سیاسی را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد.

رضایی در این یادداشت نوشت: «بدترین دوران جریان انقلابی دوران آقای احمدی‌نژاد بود که بسیاری آن را ظهور مجدد جریان انقلابی تلقی کردند؛ درحالی‌که همه مشاهده کردند که چنین مساله‌ای به‌وقوع نپیوست.» 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این یادداشت با عنوان بازگشت به خود، به لزوم احیای دوباره دو جریان اصلی کشور اشاره کرده و گفته است: « امروز پس از 35 سال تجربه حکومتداری و کشورداری و زیان‌های جدی از درگیری‌های جناحی و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد و تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران، باید آسیب‌شناسی جدیدی در آرایش سیاسی کشور صورت گیرد. 

هر دو جریان جناحی و انقلابی مورد نیاز جامعه سیاسی ایران هستند؛ ولی هر دو جریان از ریل خارج شده و در آستانه فروپاشی هستند. 

عده‌ای نامحرم و مخالف نظام و انقلاب از این شرایط سوءاستفاده کرده وارد جامعه سیاسی ایران شده‌اند و در اداره کشور نفوذ کرده‌اند. برخی که کوچک‌ترین کمک را به امام و انقلاب و رهبری و دفاع مقدس نداشتند، می‌خواهند میراث نظام را ابتدا مصادره کنند و سپس آن را تغییر دهند. گروه دیگری که روبه‌روی نظام و انقلاب قرار داشتند به فروپاشی آن چشم دوخته‌اند. 

به نظر می‌رسد احیا و بازسازی هر دو جریان انقلابی و جناحی در کشور ما ضروری است. به نظر من لزوم احیا و بازسازی و اصلاح مجدد روحانیت مبارز و روحانیون مبارز از یکسو و زیر چتر قرار دادن گروه‌ها و احزاب همسو با خود و کنترل اندیشه‌های سیاسی آنها که با هر سلیقه‌ای که هستند از دایره اصولگرایی و اصلاح‌طلبی و قانون خارج نشوند و اگر خارج شدند آنها را طرد کنند، احساس می‌شود.»

اگر چه ایران حاضر است به خاطر حمله به سفارت بریتانیا در تهران خسارت نقدی بپردازد ولی عذرخواهی در کار نخواهد بود. معاون وزیر خارجه در این باره گفته است: « در این باره عذرخواهی مطرح نیست. در گذشته مسائل بسیاری اتفاق افتاده است که طرف مقابل به خاطر آن از ما عذرخواهی نکرده است ولی ما قطعا در مورد وقایع اتفاق افتاده با دولت بریتانیا در حال کار هستیم.»»
کد خبر: ۴۰۱۳۹۷
تاریخ انتشار:۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶-18 May 2014

ایران به انگلیس خسارت نقدی خواهد داد ولی عذرخواهی نخواهد کردموضوع پرداخت خسارت جبران آسیب وارده به سفارت انگلیس در سال 2011 احتمالا بخشی از روند از سرگیری ایران و انگلیس خواهد بود.

به گزارش «تابناک» و به نقل از گاردین ایران اماده است تا جبران خسارت مالی حمله به سفارت انگلیس در تهران در سال 2011 را به عنوان بخشی از توافق برای تجدید روابط دو طرف مورد گفت و گو قرار دهد ولی رسما عذرخواهی نخواهد کرد.

مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه گفته است که از سرگیری روابط دوجانبه که بعد از آن حادثه قطع شد مورد گفت و گوهای جدی قرار گرفته است. به گفته وی اگر چه برنامه‌ی زمانی برای این کار تهیه نشده است ولی احتمالا طرفین تا آخر سال به توافق خواهند رسید. وی گفته است «در این باره عذرخواهی مطرح نیست. در گذشته مسائل بسیاری اتفاق افتاده است که طرف مقابل به خاطر آن از ما عذرخواهی نکرده است ولی ما قطعا در مورد وقایع اتفاق افتاده با دولت بریتانیا در حال کار هستیم.»

روانچی در این باره گفته است که سفر سایمون گس مدیر کل سیاسی وزارت خارجه انگلیس در اواخر ماه گذشته به تهران خوب پیش رفته است و در مورد بعضی مسائل توافقاتی حاصل شده است در حالی که مسائل دیگری باقی مانده است. وی گفت و گو را روشی مناسب دانسته و اظهار داشته که ما در حال طی مسیری درست هستیم.

گس سفیر سابق انگلیس در تهران عالی‌ترین مقام انگلیسی است که پس از قطع روابط دو طرف به تهران سفر کرده است.

گاردین ضمن اقرار به نقش چالش‌برانگیز انگلیس در تاریخ ایران، حمایت شدید این کشور از تحریم‌ها علیه ایران را جرقه حمله به سفارت این کشور در تهران به وسیله طیفی خاص از دانشجویان دانسته است و به رای مجلس به کاهش روابط با انگلیس و در واقع اخراج گس در این ماجرا اشاره کرده است.


اگر چه تحریم‌ها علیه ایران همچنان ادامه دارد ولی تماس‌های مستقیم بین دو طرف از زمان دیدار ظریف و هیگ وزرای خارجه دو کشور در سپتامبر گذشته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در حال افزایش بوده است. در این مدت هر دو کشور کارداران غیرمقیمی را به عنوان نماینده خود در کشور مقابل منصوب کرده‌اند و روابط محدود کنسولی نیز از ماه فوریه از سر گرفته شده است. در این مدت هیات‌هایی نیز بین دو طرف رد وبدل شده است که شامل سفر هیات پارلمانی انگلیس به سرپرستی جک استراو وزیر خارجه سابق انگلیس نیز می‌شود.

در حالی که تجدید روابط دو طرف مورد گفت و گوی دو طرف قرار دارد و مورد تائید حسن حبیب‌الله زاده کاردار غیرمقیم ایران در لندن نیز قرار گرفته است، ظاهرا انگلیس تضمین امنیت سفارت خود و کارکنان ان و نیزکار عادی و بدون مانع سفارت خود در تهران را خواستار شده است.

این در حالی است که تصمیم برای عادی شدن روابط هنوز اتخاذ نشده است و انتظار نمی‌رود که در ماه‌های آتی نیز اتخاذ شود.

به نوشته گاردین انتظار می‌رود گفت و گو در مورد جبران مالی خسارت‌ها بر آسیب‌ها و غارت سفارت در جریان حمله متمرکز شود. مهاجمان طبقه پایین ساختمان سفارت را به آتش کشیدند، درها و شیشه‌ها راشکستند، به تابلوهای نقاشی آسیب زده شد و دارایی‌های شخصی دیپلمات‌های انگلیسی هم در ساختمان سفارت و هم در باغ قلهک مفقود شده است. باغ قلهک که در شمال تهران قرار دارد همزمان مورد حمله قرار گرفت.

بعد از این حادثه، وزارت خارجه ایران ضمن ابراز تاسف از این حادثه، آن را غیر قابل قبول خواند و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران نیز ضمن تائید احساسات دانشجویان نسبت به انگلیس، ورود به سفارت را کاری دانست که درست نبوده است.

گاردین، سرنوشت مذاکرات هسته‌ای را نیز در آینده روابط دو طرف و تنش موجود در روابط دو کشور موثر دانسته است.




ایندیپندنت:
«پاتریک کاکبرن» روز یکشنبه نسبت به گسترش وهابیت در جهان اسلام هشدار داده و نوشته است که هرکجا پای این تفکر باز شده، اقلیت‌ها مورد آزار قرار گرفته و مخالفین سرکوب شده‌اند.

کد خبر: ۴۰۱۳۶۵
تاریخ انتشار:۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۲-19 May 2014
«پاتریک کاکبرن» روز یکشنبه نسبت به گسترش وهابیت در جهان اسلام هشدار داده و نوشته است که هرکجا پای این تفکر باز شده، اقلیت‌ها مورد آزار قرار گرفته و مخالفین سرکوب شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «پاتریک کابرن» ستون‌نویس روزنامه «ایندیپندنت» روز یکشنبه با انتشار گزارشی نسبت به گسترش تفکرات وهابیون در میان جریان اصلی مسلمانان اهل سنت هشدار داده است.

وی با اشاره به صدور احکام سنگین و اقدامات افراط‌گرایانه در عربستان و کشورهای متأثر از افکار وهابیت، نوشته است: وهابی کردن جریان اصلی اسلام سنی، یکی از خطرناک‌ترین تحولات عصر حاضر است.

دکتر «علی علوی» تاریخدان در گفت‌وگو با ایندیپندنت، با بیان اینکه در کشورهای مختلف جوامع سنی «در حالی تفکرات وهابیت را پذیرفته‌اند که این آموزه‌ها از ابتدا جزو اعتقادات آن‌ها نبوده»، می‌گوید وهابیون، دیگر گروه‌های مسلمین از جمله شیعیان و صوفی‌ها را «مرتد و رافضی» خوانده و آن‌ها را غیرمسلمان می‌دانند.

کاکبرن در ادامه با اشاره به اینکه «توان مالی و سیاسی عربستان سعودی نقش مهمی در گسترش وهابیت ایفا کرده»، به نقل از علوی می‌گوید به عنوان نمونه اگر یک مسلمان معتقد بخواهد هزینه‌های برگزاری یک نشست مذهبی در بنگلادش را تأمین کند، هیچ منبعی جز عربستان برای دریافت 20 هزار دلار هزینه برگزاری نشست، پیدا نمی‌کند. اما اگر قرار باشد در این نشست علیه وهابیت صحبت شود، او باید با مشکل تأمین منابع مالی دست و پنجه نرم کند.

به نوشته کاکبرن، این وضعیت موجب شده تا شیعیان به عنوان «نامسلمان» هدف حمله قرار گرفته و پیروان دیگر ادیان نظیر مسیحیان مجبور به ترک کشورهای خود شوند. علوی هم می‌گوید هرچند اقلیت شیعی مورد آزار قرار می‌گرفت، اما تنها چند سال است که با گسترش وهابیت، کار به پیگرد قانونی آن‌ها کشیده است.

علوی با بیان اینکه «وهابیت تلاش می‌کند تمام میراث آموز‌ه‌های اسلامی در طول 1400 سال را نادیده بگیرد»، می‌گوید هرچند ایدئولوژی القاعده در عراق و سوریه عینا مشابه وهابیت نیست، اما باورهای آن‌ها مشابه وهابیون است و تنها اندکی افراطی‌تر هستند.

کاکبرن به حمایت ریاض از گروه‌های تکفیری در سوریه نیز اشاره کرده و می‌گوید احتمالا عربستان اکنون از این حمایت‌ها پشیمان شده و نشانه آن نیز دعوت از وزیر خارجه ایران برای سفر به این کشور است. با این وجود، اکنون دیر شده و اگر عربستان بخواهد کسانی را که خود مورد حمایت داده و آن‌ها را به نبرد علیه «بشار اسد» تشویق کرده، مورد پیگرد قرار دهد، حکومتی ریاکار به نظر خواهد آمد.

وی همچنین دولت‌های غربی را نیز به «ریاکاری و دورویی» متهم کرده و می‌گوید کشورهای غربی در حالی از آنچه در نیجریه و عراق در جریان است ابراز نگرانی می‌کنند که در برابر وقایع عربستان و قوانین سخت‌گیرانه این کشور، سکوت پیشه کرده‌اند.

ایندیپندنت در ادامه دلیل دیگری هم برای گسترش وهابیت آورده و آن هم توجیه برخوردها با مخالفان است. بنا بر این گزارش، حکام عربستان با برقرار کردن قوانین سخت‌گیرانه، می‌توانند به تمام منتقدان خود انگ ضداسلامیت زده و آن‌ها را سرکوب کنند. همچنین گروه‌های خلافکار نظیر آنچه در چچن نیز فعالیت می‌کنند، می‌توانند با نسبت دادن خود به وهابیت، به تمام اعمال خشونت‌آمیز خود، مشروعیت بخشند و آن‌ها را «یک باور مذهبی» جلوه دهند.

کاکبرن می‌افزاید: «گسترش وهابیت در اسلام سنی یک فاجعه است که تأثیرات آن را می‌توان از روستاهای شمال نیجریه، تا خارتوم و برونئی احساس کرد. این تفکر، در همه‌جا به تحت تعقیب قرار گرفتن اقلیت‌ها، به بند کشیدن زنان و سرکوب مخالفان منجر شده است.»

وی در پایان می‌نویسد: «یک نویسنده افغان در سال 2003 در اظهارات پیش‌گویانه، سران گروه‌های تروریستی در کابل را «فاشیست‌های مقدس» توصیف کرد که از اسلام «به عنوان ابزاری برای رسیدن به قدرت» سوءاستفاده می‌کنند. جای تعجب نیست که او در آن سال به توهین به اسلام متهم و مجبور به ترک آن کشور شد.»

دستاورد حمایت‌های ویژه از افراطیون مذهبی جنوب شرق؛
توهین بی‌سابقه مولوی عبدالحمید به مرجعیت شیعه!
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۳
 
مولوی عبدالحمید که این روزها از حمایت دولت تدبیر و امید برخوردار شده است، در آخرین اظهارات افراط گرایانه خود به مرجعیت شیعه توهین کرد.
توهین بی‌سابقه مولوی عبدالحمید به مرجعیت شیعه!
به گزارش جهان نیوز، مولوی عبدالحمید در گفتگو با سایت خودش - مسجد مکی – اظهاراتی را بیان کرده است که نشان می دهد، وی این روزها فرصت پیدا کرده که حتی به راحتی به مرجعیت شیعه نیز توهین کند.

مولوی عبدالحمید در این مصاحبه با گستاخی آیت الله مکارم شیرازی را شخصیتی توصیف کرده که به علت بالا رفتن سن زود باور شده اند! و حتی گفته است که ایشان بدون تحقیق سخن می گویند.

مولوی عبدالحمید در پاسخ به یک سوال که علت نگرانی برخی علمای شیعه نسبت به افزایش جمعیت اهل سنت در ایران را چه می داند، اظهار داشت: در رابطه با آیت‌الله مکارم شیرازی باید عرض کنم که ایشان کتاب‌های متعددی دارند و ‌بنده با مطالعه بعضی از کتاب‌های ایشان، در هیچ‌کدام از آنها مسایل اختلافی را ندیدم و توهینی به اهل‌سنت صورت نگرفته است و خود ایشان اظهار داشته است که در هیچ یک از کتب ایشان مطلبی علیه اهل‌سنت وجود ندارد. اما برخی اظهارات ایشان در شرایط کنونی برای ما نگران کننده است. زیرا سن ایشان بالا رفته و گزارش‌هایی را که به ایشان می‌دهند زودتر باور می‌کنند و بدون تحقیق آنها را مطرح می‌کنند و گزارش‌هایی که ما در ملاقات با ایشان نیز شنیدیم برای ما نگران کننده و تعجب آور بود. این قبیل سخنان برای وحدت و همچنین برای شخصیت خود ایشان ضرر دارد. در شبکه ولایت که زیر نظر ایشان و به نام ایشان اداره می‌شود،‌ فعالیت این شبکه در جهت تخریب اهل‌سنت است و نه تقریب اسلامی. گرچه گردانندگان شبکه مدعی هستند که توهین نمی‌کنند، اما ناظران بی‌طرف معتقدند که در این شبکه مسایلی بدتر از توهین مطرح می‌شود. 

مولوی عبدالحمید همچنین در سخنانی قابل تامل گفته، اظهارات و نگرانی های مطرح شده از طرف برخی علمای شیعه در دولت اعتدال جایگاهی ندارد!

مولوی عبدالحمید در این مصاحبه گستاخی را به اوج رسانده و گفته است که اظهار نگرانی های انجام شده از طرف علمای شیعه مانند آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله علم الهدی، سبب تحریک افراطیون شیعه و قتل های زنجیره ای اهل سنت است!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد