سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور


غرق‌شدگی در خوزستان افزایش یافته است
اجتماعی  10:55:17 1393/02/28
932-10814-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان گفت:  در 12 ماهه سال 92، تعداد 154نفر به دلیل غرق‌شدگی در استان خوزستان جان خود را از دست دادند که از این تعداد 114 نفر مرد و 40 نفر زن بوده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه خوزستان- دکتر سیدفرزاد حسینی اظهار کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد غرق‌شدگی 143 نفر بود، 8 درصد افزایش یافته است.

 

وی افزود: مهمترین و تعیین‌کننده‌ترین عامل در افرادی که دچار غرق‌شدگی می‌شوند، نرسیدن اکسیژن به بافت‌ها و اعضای مهم همچون مغز و قلب است. بنابراین وجود فردی که توانایی انجام احیا را داشته باشد، می‌تواند عاقبت این گونه حوادث را تغییر محسوسی بدهد به طوری که بیمار با حداقل عوارض از این حادثه جان سالم به در ببرد.

 

حسینی عنوان کرد: در موارد غرق‌شدگی بیماران را باید سریعا از آب خارج کرد و احیا را شروع نمود. بیمار علی‌رغم افت هوشیاری، نیاز به بی‌حرکت‌سازی گردن ندارد مگر این که شواهدی مبنی بر آسیب گردنی همچون شیرجه در آب کم‌عمق، سقوط از سرسره، مسمومیت ناشی از داروها به ویژه الکل و یا نشانه‌هایی از آسیب بر روی گردن، داشته باشد.

 

وی توضیح داد: اولین اقدام پس از خروج بیمار، برقراری تهویه و دادن هوا یا اکسیژن به بیمار است. تنفس دهان به دهان و دهان به بینی از روش‌های مرسوم است. شروع تنفس را باید در خشکی و یا آب کم‌عمق انجام داد. افرادی که مهارت و آموزش لازم را جهت احیا در بخش عمیق آب دارند، می‌توانند شروع به دادن تنفس را در حین انتقال غریق نیز انجام بدهند.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان گفت: در مواردی مانند خفگی یا غرق‌شدگی که مصدوم به دلیل مشکل تنفسی نیازمند احیا می‌باشد، باید احیاگر ابتدا یک سیکل کامل از تنفس و ماساژ 2 دقیقه‌ای را به مصدوم دهد، سپس اقدام به اطلاع‌رسانی به اورژانس کند؛ در حالی که در دیگر موارد احیا مانند سکته‌های قلبی باید ابتدا 115 را خبردار کرد سپس به سراغ بیمار آمد و احیا را شروع کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد