سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور




جریمه و محرومیت سنگین در انتظار فولاد
جولان عناصر«قوم‌گرا» در ورزشگاه غدیر اهواز!
کد مطلب : 42103
گروه ورزشی: مدتی پیش علی دایی که خود آذری‌زبان است در پایان یکی از دیدارهای تیم پرسپولیس با تراکتورسازی در تبریز در کنفرانس مطبوعاتی درباره شعارهای تعدادی از تماشاگران تبریزی به صراحت گفت: «این عده اصولا برای دیدن فوتبال به ورزشگاه نیامده بودند و اهداف دیگری را دنبال می‌کردند.»
جولان عناصر«قوم‌گرا» در ورزشگاه غدیر اهواز!
با افتتاح ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر مدتی است این معضل در اهواز نیز دیده می‌شود که نقطه اوج آن روز چهارشنبه و در جریان دیدار فولاد با السد بود. در بین حدود 40 هزار تماشاگر عده‌ای 3-2 هزار نفره خاص که از نوع پوشش، سن و سال و نوع شعارهایی که می‌دادند معلوم بود برای دیدن فوتبال به ورزشگاه نیامده و عمدتا اهداف تفرقه‌افکنانه قومی را در سر داشتند. 

این عده با عملکرد خود که اکثرا نیز در قسمت جنب نیمکت ذخیره تیم قطری مستقر شده بودند بدترین ضربه را به تیم فولاد وارد آوردند. از پرتاب سنگ و اشیاء به درون زمین، انداختن نور لیزری به چشم بازیکنان (حتی بازیکنان فولاد!) و داوران تا شعارهایی که می‌دادند همگی اهداف غیرورزشی را دنبال می‌کردند و در خاتمه بازی نیز به تشویق تیم قطری مبادرت ورزیده که بازیکنان این تیم نیز به سوی آنها رفته و از آنها تشکر کردند! 

تماشاگری که در اواخر بازی و در اوج حملات تیم فولاد خود را وارد میدان کرده نیز از همین قسمت وارد زمین شده بود! متاسفانه ورزشگاه غدیر اهواز از نظر امور امنیتی و انتظامی بسیار ضعیف است و به دلیل کمبود نیروهای آموزش دیده انتظامی و امنیتی، اغلب تماشاگران بدون تفتیش بدنی و حتی بدون بلیط وارد ورزشگاه می‌شوند به نحوی که برای مسابقات اخیر که بین 40 تا 50 هزار نفر وارد ورزشگاه شده‌اند فقط حدود 20 هزار بلیط فروخته شده است! یعنی بین 10 تا 20 هزار تماشاگر بدون بلیط وارد شده‌اند!! 

مبادی ورودی و حتی فروش بلیط در ورزشگاه و ماموران مستقر نیز برای کنترل تماشاگران بسیار اندک است و بسیاری از تماشاگران (خصوصا آنهایی که با اهداف خاص وارد ورزشگاه می‌شوند) با خود انواع وسایل و اشیاء خطرناک و غیرمجاز را وارد می‌کنند که این امر یقینا و با توجه به اتفاقات حاشیه‌ای دیدار روز چهارشنبه جرایم سنگین و تنبیهاتی را برای فولاد توسط AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا) در پی خواهد داشت. 

فیفا با هیچ کس شوخی ندارد و به سادگی از اصابت سنگ به کمک‌داور این دیدار نخواهد گذشت و به احتمال فراوان فولاد در سال آینده از یک یا چند دیدار خانگی در اهواز محروم خواهد شد.
لذا جا دارد از هم اکنون به مسوولان امنیتی و انتظامی استان و به خصوص شهر اهواز هشدار بدهیم که باز شدن پای عناصر قوم‌گرای بی‌فرهنگ به ورزشگاه، خطرات و تبعات شدید اجتماعی و سیاسی برای استان ایجاد خواهد کرد و تا زود است با تقویت نیروهای امنیتی و انتظامی آموزش دیده در هنگام برگزاری مسابقات و همچنین کار فرهنگی توسط باشگاه‌های خوزستانی، از شیوع این حرکات خطرناک، تفرقه‌افکنانه و غیرورزشی سریعا جلوگیری به عمل آورند.

اماکن ورزشی و ورزشگاه‌ها و مسابقات ورزشی جای جولان دادن عناصر منحرف قوم‌گرا با اهداف غیرورزشی نیست و فیفا به خاطر همین موضوع نیز تیم‌های متخلف را با تنبیهات سنگینی مواجه نموده است. لذا به نظر می‌رسد تا وقت باقی است مسوولان استان در فاصله بین دو فصل لیگ‌برتر از هم اکنون اقدامات بازدارنده خود برای تجهیز و ارتقاء ورزشگاه غدیر اهواز از نظر امنیتی و انتظامی را شروع کنند و از خود بپرسند که اگر آن شی که به شانه کمک داور دیدار فولاد- السد اصابت کرد، او را روانه بیمارستان می‌نمود چه تبعاتی برای حیثیت استان خوزستان و ایران در پی می‌داشت؟! و آیا اصولا ماموران افراد خاطی در این حوادث را بازداشت کرده‌اند؟! صحنه‌های تلویزیون نشان می‌دهد، ماموران مستقر در آن قسمت از ورزشگاه فقط تماشاگران را نگاه می‌کردند!

افراد قوم‌گرا و بی‌فرهنگی که حتی نور لیزر خود را به طرف چشم دروازه بان تیم خودی می‌اندازند معلوم است اهداف دیگری را دنبال می‌کنند که اوج آن را در روز چهارشنبه شاهد بودیم به گونه‌ای که بسیاری از مسوولان و حتی تماشاگران حاضر در ورزشگاه از اینکه فولاد در عین شایستگی از مسابقات حذف شده بود ابراز آسودگی می‌کردند! که تا رفع و رجوع امنیت ورزشگاه غدیراهواز بازی بین‌المللی دیگری در آن برگزار نمی‌شود تا آبروی استان بیشتر از این نرود! 

مسوولان تربیت‌بدنی و سیاسی استان و اهواز باید دریابند که کنترل امنیتی یک ورزشگاه 50هزار نفری با ورزشگاه تختی با گنجایش 18 هزار نفر بسیار متفاوت است؛ اما به نظر می‌رسد آقایان با همان تعداد نیرو و روش‌های سنتی که ورزشگاه 18 هزار نفری را کنترل می‌کردند قصد کنترل و اداره ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر را دارند! که نتیجه‌اش را در آبروریزی چهارشنبه شب دیدیم! این هشدار را مسوولان خوزستان جدی بگیرند زیرا جو حاکم بر ورزشگاه در روز چهارشنبه بسیار خطرناک، غیرورزشی و با اهداف خاص بود و عناصر واداده قوم‌گرا با سوء استفاده از عدم پوشش کافی امنیتی و کمبود نیروهای ناظر و امنیتی؛ ورزشگاه غدیر را برای فعالیت‌های غیرورزشی و منحرف خود مناسب دیده‌اند که هر چه زودتر باید ریشه آن خشکانده شود که فردا بسیار دیر است!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد