سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک افتخار فرهنگی برای خوزستان



سیدعبدالمهدی مرعشی نیکوکار اهوازی ، به عنوان خیر نمونه کشوری در حوزه سلامت معرفی شد.

در همایش هفته سلامت که به تازگی در تهران و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، وزرای بهداشت، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، آموزش و پرورش، نماینده سازمان جهانی بهداشت، رییس سازمان صدا و سیما و رییس سازمان نظام پزشکی و جمع زیادی از خیرین و حامیان سلامت در سالن همایش های رازی تهران برگزار شد از سیدعبدالمهدی مرعشی به عنوان یکی از خیرین نمونه کشوری در حوزه سلامت از کلانشهر اهواز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

مرعشی در یک اقدام نیکوکارانه اقدام به احداث درمانگاه موسسه خیریه امام رضا(ع) در منطقه محروم کوت عبدالله (مرکزشهرستان کارون)با هزینه شخصی خود کرده است.

این درمانگاه به مساحت یک هرارو 100متر شامل اورژانس 115 و مرکز بهداشت نیز می باشد و قرار است در روزهای آینده این درمانگاه با حضور مسوولان استانی به طور رسمی گشایش یابد و خدمات درمانی و بهداشتی مناسبی به ساکنان این منطقه محروم ارائه کند.

مرعشی در گفتگویی با خبرنگاران اظهار داشت:هم افزایی مراکز خیریه می تواند منشا ثمرات مطلوبی برای جامعه باشد و امیدواریم در شهر اهواز که دروازه تشیع کشور به حساب می آید موسسات خیریه بتوانند با برگزاری جلسات هم اندیشی از ظرفیت های خود در راستای توانمندی و ارتقا و تنوع در ارائه خدمات خود به جامعه هدف استفاده کنند.

این خیر نمونه کشوری در حوزه سلامت ادامه داد: ارائه شیوه های نوین در جذب کمک های مردمی با مشارکت دادن آنها، ایجاد بانک اطلاعات جامعه هدف، از دیگر برنامه های موسسات خیریه می تواند باشد.

مرعشی افزود: سطح خدمات رسانی موسسه های خیریه در استان باید ارتقا یابد و صدا و سیما و رسانه های محلی استان می توانند برنامه هایی در راستای فرهنگ سازی و گسترش روحیه نیکوکاری مردم تهیه کنند.

وی بیان کرد: اقداماتی که مراکز و موسسه های خیریه در استان انجام می دهند نباید در چالش های اداری گرفتار شود و در این راستا تشکیل مجمع هماهنگی موسسات، سازمان ها و مراکز خیریه و خیرین استان خوزستان نیز در این زمینه می تواند راهگشا باشد.

این خیر نمونه کشوری در حوزه سلامت با بیان اینکه موسسات خیریه می توانند با ورود به حوزه اشتغال زایی مولد ، ضمن قطع وابستگی به کمک های نقدی مردمی و دولتی در راستای رسیدن به خودباوری و استقلال مالی افراد زیرپوشش خود نیز اقداماتی اساسی انجام دهند گفت: موسسات خیریه باید مولد باشند، آنها می توانند با اجرای طرح های اشتغال زا در راستای اجرای شعار سال جاری به فرموده مقام معظم رهبری گام های بلندی بردارند.

وی تاکید کرد: قطعا موسساتی که بتوانند برای افراد زیرپوشش خود اشتغال پایدار ایجاد کنند می توانند بهتر و کیفی تر به ارائه خدمات به جامعه هدف بپردازند.

مرعشی افزود: موسسات خیریه باید از ظرفیت های خود بهره گیری کنند تا حتی الامکان از موازی کاری در این حوزه ها جلوگیری شود ؛ استفاده از تجربیات و امکانات همدیگر در موسسات خیریه ضروری به نظر می رسد و باید از داشته های مادی و معنوی همدیگر استفاده بهینه شود.

وی با اشاره به اینکه موسسات خیریه به جای مستمری دادن به افراد مشمول که تاثیری در روند تولید و اشتغال استان ندارد با کمترین سرمایه می توانند برای آنها شغل پایدار ایجاد کنند، ادامه داد:به طور مثال موسسه خیریه حضرت جواد(ع) در اهواز که به همت برخی از دوستان در سال های گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است توانست از طریق پخت نان در منازل برای افراد زیرپوشش خود اشتغال ایجاد کند.

مرعشی گفت:با گسترش اقداماتی از این قبیل می توان ضمن ایجاد اشتغال مولد در حفظ روحیه نشاط و خودباوری در افراد زیرپوشش موثر واقع شد.

هم اکنون بیش از 50موسسه خیریه با کارکردهای مختلف در شهر اهواز فعالیت می کنند.
مرجع / ایرنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد