سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اهواز

 

 
شادی کودکان بی سرپرست اهواز/ همه برای آنها پدری کردند 
 
اهواز - خبرگزاری مهر: بعضی از جوانان اهوازی در گوشه ای از اهواز جشنواره سلامتی با هدف حمایت از کودکان بی سرپرست برگزار کردند تا عده ای در این روز برای این کودکان بی سرپرست پدری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر کودکان بی سرپرست اهوازی این بار هدف جوانان خیر اهوازی بود. جوانانی که روز تعطیل خود را تمام وقت از صبح تا شب صرف جمع آوری خیرات برای کودکان بی سرپرست کردند.

مسئول اجرایی این جشنواره خیریه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این جشنواره خیریه با همت خیرین و جمعی از جوانان خیر و علاقمند به داشتن جامعه ای سالم، به نفع کودکان بی سرپرست اهوازی برگزار شد.

هدی رشیدی توضیح داد: کلیه سود حاصل از فروش محصولات جشنواره، صرف حمایت از موسسه نورهدایت مهر علی (ع) می شود. رشیدی افزود: موسسه نور هدایت مهر علی (ع) در واقع مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست اهوازی  است.

وی درباره محصولات عرضه شده در این جشواره گفت: همه محصولات ارائه شده در جشنواره سلامتی خاصیت های دارویی مانند درمان افسردگی و استرس های روزانه، میگرن و بسیاری از بیماری دیگر را دارند.

رشیدی اظهار کرد: همچنین هر کدام از کارشناسان موجود در محل به خیرین و بازدیدکنندگان اطلاعات و راهنمایی های لازم در مورد محصولات را ارائه می دهند.

در این جشنواره تعدادی از کودکان بی سرپرست به دعوت از برگزارکنندگان جشنوار نیز حاضر شدند. همچنین تنها گروه ورزشی پارکور اهوازی با حضور در این جشنواره  و اجرای حرکات نمایشی فضایی شاد ومفرح را برای کودکان ایجاد کرد. 

 

بسمه الله، بفرمایید چای

زنی با بسمه الله بسمه الله چای داغ تعارف می کرد. می گفت نذر دارد نیت کرده که خیراتش را در چنین جشنواره هایی هزینه کند تا نذرش را ادا کرده باشد. دخترش هم مشغول خرید محصولات عرضه شده بود. مادر با دست پیرش استکان های کوچک را پراز چای لب سوز می کرد و به بازدید کنندگان می داد.

دیشب جشنواره کمک به کودکان بی سرپرست در محل رستوران گل های سابق (راشل) جنب سینما هلال، سراشار از فضای مهربانی بود. عطر محبت همه جا می پیچید و هر رهگذری را جذب می کرد. 

پدران، مادران و اشک شوق

 یکی از کودکان بی سرپرست نیز در گوشه ای از نشسته بود. او درباره این جشنواره گفت که وقتی چنین تجمعی از خیران را می بینیم از نظر روحی بیشتر قوت قلب می گیرد و با تلاش بیشتری به زندگی خود ادامه می دهیم.

 در گوشه ای میز صندوق کمک و عضویت در موسسه خیریه وجود داشت که جوانان دختر و پسر مشغول معرفی این موسسه خیریه به مراجعه کنندگان بودند. جالب تر آنکه همه اعضای این موسسه به طور داوطلبانه و بدون اندک چشم داشتی مشغول معرفی این موسسه به مردم بودند. 

اسرا عامری، یکی از نوجوانان شرکت کننده در این مراسم بود که به همراه مادرش حضور داشت. اسرا در خصوص حضور در جشنواره گفت که آمدم عضو موسسه شوم تا در سایر همایش ها بتوانم این دوستان و افراد خیر را کمک کنم.

 هر کسی نه نحوی سعی می کرد که مشارکت داشته باشد. کمی آن سوتر دختری مشغول عکاسی بود. او درباره شرکتش در جشنواره گفت: دارم عکاسی می کنم که گزارش تصویری خوبی تهیه کرده باشم.

مینا افزود: من عضو موسسه نیستم اما عکس هایی که گرفتم را از طریق اینترنت برای دوستانم می فرستم تا جذب این مراسم شوند و در برنامه های بعدی شرکت کنند.

 یکی دیگر از مسئولان اجرایی جشنواره گفت: هزینه های کمک به کودکان بی سرپرست حاصل نمی شوند جز با حمایت مردم. فعالیت ما در این موسسه تنها هدایت مجموعه است و تمامی اعضا به طور داوطلب در این مجموعه خدمت می کنند.

وی همچنین اظهار کرد: اعضای موسسه را اکثرا جوانان تشکیل می دهند و این جوانان نیاز به حمایت بیشتر مسئولان دارند تا دلگرم تر شوند.

 این مسئول درباره برنامه های آینده این موسسه یادآور شد: از اهداف مهم ما این است تا با یاری مردم و مسئولان دلسوز بتوانتیم برنامه های جشنواره غذا را به صورت مدون و زمانبندی شده در محلی مشخص برگزار کنیم و این هدف نیز محقق نمی شود جز با یاری همه دلسوزان. 

 تعاون مشترک

هم اکنون برنامه های خیریه در سایر کشورهای جهان با برگزاری کنسرتهای موسیقی، برنامه های تفریحی، جشنواره های غذا و... در حال برگزاری است. مردم اهواز نیز از قافله عقب نماندند و گام به گام با همه خیرین جهان در حال تلاش و فعالیت برای ریشه کن کردن فقر هستند. مجموعه داوطلبان این امر خیر از مسئولان انتظار تسهیل امور در دریافت مجوز برای برگزاری چنین همایشهایی دارند. از سویی دیگر این تجمع ها مسیر تقارب، نزدیکی و ایجاد گفتمان تعاون مشترک را در میان همشهری هایمان هموارتر می کند. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد